




Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
He crap dacht ik eindelijk eens iets toe te voegen ....
Better luck next time
Het derde sleuteltje is binnen



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
waterman771 schreef:Onzin, ik ben ook geen lid van de sm club. Je hoeft geen lid te zijn om fijn te kunnen rijden.
Mee eens. Je kunt beter de contributie op de rekening van dit forum storten. Hier krijg je meteen antwoord op je vragen, zoals je nu wel gemerkt zult hebben.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Als alle letters op mijn bank afschift weer zwart worden dan zal ik dat ook meteen doen





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gefeliciteerd man!
En uiteraard voor zorgeloze zweefkilometers…
‘Spirit of avant-garde’
Super! Gefeliciteerd, ben benieuwd naar de foto’s!





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik ben wel lid van de CX club, en van de DS club: De DS club heeft een betere onderdelenvoorziening, betere sleuteldagen/evenementen, een beter blad, en een betere web site. En het kost hetzelfde. Ik blijft eigenlijk alleen CX lid omdat ik het leuk vind om het initiatief te steunen.




Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
waterman771 schreef:Onzin, ik ben ook geen lid van de sm club. Je hoeft geen lid te zijn om fijn te kunnen rijden.
Het doel van een club is het behoud van dat specifieke model op de Nederlandse weg. Ze werken aan de beschikbaarheid van moeilijk te krijgen onderdelen en bieden ook technische ondersteuning (ja ja ook op dit forum te verkrijgen). Niet onbelangrijk is dat zo’n club aangesloten is bij de Fehac en die komen weer op voor de belangen van alle oldtimer liefhebbers. Zo hebben ze met hun lobby werk afgelopen jaar toch de dreigende bevriezing van de belasting vrijstelling op 1983 kunnen afwenden…
Persoonlijk vind ik dat die paar tientjes meer dan waard.
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Even off-topic; leuk verhaal maar voor de NL- sm club gaat het niet op. De enige club die dat voor de sm doet zit in frankrijk en daar ben ik dan weer wél lid van. Daarbij doet ook de CX club zelf niets aan het vervaardigen van onderdelen of inkoop van partijen old-stock.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ami8 schreef:Niet onbelangrijk is dat zo’n club aangesloten is bij de Fehac
Dat zou voor mij dan de enige reden zijn. Dat is een goed argument.






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Maar een club is er in de eerste plaats voor de gezelligheid he Tenminste zo denk ik erover.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
fluidphreak schreef:Ik ben wel lid van de CX club, en van de DS club: De DS club heeft een betere onderdelenvoorziening, betere sleuteldagen/evenementen, een beter blad, en een betere web site. En het kost hetzelfde. Ik blijft eigenlijk alleen CX lid omdat ik het leuk vind om het initiatief te steunen.
Een beter blad bij de DS club dan LCER? Ik vind het een uitstekend blad hoewel het de laatste tijd wat onregelmatig verschijnt. Het blijft allemaal vrijwilligers werk. La bombe ken ik overigens niet maar ik ben nu wel nieuwgierig daarnaar. Alleen geen DS….
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
baroen schreef:La bombe ken ik overigens niet maar ik ben nu wel nieuwgierig daarnaar. Alleen geen DS….
Er liggen op Citromobile vast wat exemplaren die je in kunt zien.
Mag ik dit topic ook nog even vervuilen met de discussie over al of niet lid zijn van de cx club? Ik ben al 8 jaar lid en dacht dit jaar serieus na of ik lid zou blijven. Er is in die 8 jaar enorm veel veranderd: door de sterke opkomst van internet-fora en andere CX relateerde webinfo is voor mij het belang sterk gedaald. Vroeger keek je uit naar de advertenties in het blad; tegenwoordig heb je na een paar toetsklikken een ruime keuze aan CX’en. Complimenten voor dit forum: er wordt zeer deskundige info uitgewisseld en de belangstelling voor elkaar is enorm. Ook het taalgebruik etc laat niets te wensen over en dat zie je wel anders. Ik ben/was in feite alleen lid van de club om meer van de auto te weten te komen en om tips te krijgen. Ik ben nu nog lid omdat het initiatief van de club ondersteun. Het in een cx-file toeren is niet zo mijn ding; het lidmaatschap haal ik er dus niet uit. Internet is wat mij betreft dus een zeer serieuze bedreiging voor de cx-club, ook door de relatief makkelijke verkrijgbaarheid van onderdelen. Ik weet zo gauw niet hoe de club deze bedreiging kan weerstaan. Een uitdaging voor het bestuur lijkt mij!








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik ben nu 10 jaar lid en zelfs tijdens mijn korte CX-loze periode lid gebleven. Ik vind zoals eerder genoemd het clubblad van dusdanige kwaliteit dat ik daarvoor graag lid blijf. Andere evenementen bezoek ik sporadisch en ook het magazijn heb ik nog nooit nodig gehad.
De vergelijking met de DS club gaat in die zin mank dat dit natuurlijk een veel grotere club is. Meer middelen kan meer opleveren en doet dat blijkbaar ook. Ik ben ook lid van de GS/A club en het aantal leden laat zich afzien aan het clubblad. Dat kan ook niet anders voor zo’n kleine club. Toch ben ik lid om de algehele doelstelling te ondersteunen, het investeren in de GS/A in het algemeen als nog rijdend mobiel erfgoed. Zonder lid te zijn kan je makkelijk een CX rijden, een GSA wellicht al wat moeilijker gezien sommige schaarse onderdelen. Een persoonlijke overweging.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i