2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Scheefhangen
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 21 januari 2009 12:56 AM
  [ # 16 ]

De mof aan bijrijderskant is geen stelmof. Deze mof heeft aan beide zijden dezelfde schroefdraad en dient alleen om de stang te kunnen demonteren. (als je deze mof steeds maar doordraait komt 1 van de draadeinden er uit, tot dat moment blijft de afstand tussen de kogels rechts dus steeds hetzelfde)
Altijd eerst de hoogtes links en rechts gelijk maken dmv de linker mof.
Kogels dichter bij elkaar brengen=hoogte links groter maken.
Als hoogtes gelijk zijn dmv klem op midden van de stabstang de hoogteregelaar afstellen (niet er onder gaan liggen)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 21 januari 2009 04:56 PM
  [ # 17 ]
jantje1948 schreef:

De mof aan bijrijderskant is geen stelmof.

Dat klopt, ik wou geen verkeerd beeld geven. je moet die mof idd helemaal losmaken als je daar iets aan wil wijzigen, het is wel zo dat je met deze de rijhoogte zou kunnen aanpassen. Natuurlijk is dit veel makkelijker en sneller gebeurt met de klem die op de torsiestang zit. Let op dan, moet je ook de fijn regeling aan de hoogte corrector bij regelen, of je auto staat te dansen..

grtn

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 januari 2009 01:36 AM
  [ # 18 ]

@Vikingo: LEES nu eens de topic-titel en het antwoord van jantje1948.
De eerste zin van je antwoord klopt totaal niet!
Met die mof die jantje1948 beschrijft kan je juist NIET de wagenhoogte aanpassen. Met de mof aan de andere kant ook niet, maar daar kan je wel het scheefstellen mee verhelpen.

Citroen!

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 22 januari 2009 08:13 PM
  [ # 19 ]
DriverD schreef:

@Vikingo: LEES nu eens de topic-titel en het antwoord van jantje1948.
De eerste zin van je antwoord klopt totaal niet!
Met die mof die jantje1948 beschrijft kan je juist NIET de wagenhoogte aanpassen. Met de mof aan de andere kant ook niet, maar daar kan je wel het scheefstellen mee verhelpen.

Ja hoor ik ben niet blind Mr “je sais tous”.
Ok het is offtopic, het gaat over scheefhangen en niet over rijhoogte.
Toch, als je dat ding demonteert en verkeerd monteert verandert je rijhoogte.
Omdat hij juist 2x rechtse draad heeft.
En blijf a.u.b. informatief, er zijn andere manieren om je boodschap duidelijk te maken. Als het verkeerd gaat zal de moderator wel ingrijpen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 januari 2009 10:07 PM
  [ # 20 ]

Het gaat er mij om, dat ik wil voorkomen dat er hier onwaarheden gepost worden. Hierdoor zet je DS-liefhebbers op het verkeerde been.
En voor je nu nog een keer beweert dat je de rijhoogte kan veranderen door te draaien aan de mof met 2x rechtse draad: Eerst geld inzetten a.u.b. Wink

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 januari 2009 11:03 AM
  [ # 21 ]

De mod grijp zeker in. Opmerkingen als “mr je sais tous” wil ik niet meer zien, anders is het viking…..GO!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 23 januari 2009 08:06 PM
  [ # 22 ]
bogaard77 schreef:

De mod grijp zeker in. Opmerkingen als “mr je sais tous” wil ik niet meer zien, anders is het viking…..GO!

Prima, nieuw account is snel gemaakt

Profiel  
 
vikingo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 736
Geregistreerd: 10-05-2005

Gepost: 23 januari 2009 08:07 PM
  [ # 23 ]
DriverD schreef:

Het gaat er mij om, dat ik wil voorkomen dat er hier onwaarheden gepost worden. Hierdoor zet je DS-liefhebbers op het verkeerde been.
En voor je nu nog een keer beweert dat je de rijhoogte kan veranderen door te draaien aan de mof met 2x rechtse draad: Eerst geld inzetten a.u.b. Wink

kan bij verkeerd demonteren/monteren

Profiel  
 
vlugt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 21-10-2011

Gepost: 13 juli 2012 10:28 PM
  [ # 24 ]

Beste liefhebbers,

Ik pak het draadje weer op over scheefhangen. Vandaag volgens WPHB en jullie info scheefhangen naar linker zijde hersteld met de linker mof aan de voorzijde. De auto (19 MA 1967) hing achter schever (2 cm) dan voor (0.5 cm). Na een stukje rijden weer gemeten (na paar minuutjes stationair) en de auto hing wederom scheef naar links, hoewel een stuk minder dan voor het herstel: achter nog ruim 1 cm, voor ok.

Is er aan de achterzijde soms ook een stelmogelijkheid voor de horizontaalstand? Zo ja, hoe kom ik daarbij? Ik heb het paneel al weggehaald in de wielkast (linksachter) maar daar is alleen de hoogteregelaar te zien.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 juli 2012 10:42 PM
  [ # 25 ]

“Tunnel” aan de voorkant van de kofferbak weghalen. Dan aan één kant van de stabistang de klem losmaken en weer vastzetten als de hoogtes gelijk zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 juli 2012 10:53 PM
  [ # 26 ]

Er zitten platte kanten aan de stab stang en aan de uitstekende stukken van de draagarmen, dus daar zit geen stelmogelijkheid.
Scheef achter is per definitie ook scheef voor. Dus gewoon voor stellen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 juli 2012 11:06 PM
  [ # 27 ]

Je hebt gelijk. Ik dacht dat het spiebanen waren, maar even in het boek gekeken bevestigd jouw versie.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
vlugt
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25
Geregistreerd: 21-10-2011

Gepost: 13 juli 2012 11:30 PM
  [ # 28 ]

De DS heeft dus geen stelmogelijkheid voor horizontaalstand achter. Kent iemand daar de logica achter? Ondanks dat de stabilisatorstang laterale krachten verdeelt, krijg je met 1 stelpunt toch een asymmetrische verdeling?

Overigens zit er bij mij een LPG tank in de kofferbak, dus kan ik er via die kant niet bij.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 juli 2012 11:37 PM
  [ # 29 ]

Andere stelpunt (voor) is de hoogteregeling.

knuffel

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2956
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 13 juli 2012 11:42 PM
  [ # 30 ]

Achter is zo rechttoe rechtaan gemaakt dat daar geen scheefstand mogelijk is, dus hoeft ook niet gesteld te worden.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook