2 van de 43
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Ree zoekt een CX
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 januari 2009 08:58 PM
  [ # 16 ]
sans-pareil schreef:

Nouja dat is een discussie die ergens anders thuis hoort. Zowiezo als Ree een snelle wil, moet ie een 2400 of een 2500 hebben dus de douvrins vallen af.

Nee, die discussie hoort hier Laughing want ik ben er nog niet uit! Daarnaast vind ik het reuze interessant want ik weet bijna niets van de Douvrin blokken, evenals de diesels. En ik heb graag een snel blok, maar ik laat een mooie CX niet staan omdat ie te traag is.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 januari 2009 09:02 PM
  [ # 17 ]

Deze is zéker mooi genoeg. Die moet zeker in mijn lievelingslijstje.

Ik denk dat het belangrijk is dat het chroom mooi kleurt bij de rest van de auto. Met sommige grijstinten is het niks, maar hier staat het fantastisch bij.

Zwart vind ik ook niets op een serie 1. Op een serie 2 gaat het stukken beter…

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 24 januari 2009 09:05 PM
  [ # 18 ]

De CX 25 RI 1984 vert cali gaat hem niet meer worden Laughing 
Heb hem vandaag gekocht.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 januari 2009 09:05 PM
  [ # 19 ]
sans-pareil schreef:

Weet alleen niet zeker of ‘t een handbak is.

Ik heb trouwens niets tegen een automaat Surprisedops:

En al zijn ze niet boterzacht, het zijn toch geen probleembakken?

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 januari 2009 09:06 PM
  [ # 20 ]
Rayden108 schreef:

De CX 25 RI 1984 vert cali gaat hem niet meer worden Laughing 
Heb hem vandaag gekocht.

Hoera! Ik ga er meer over lezen in je draadje!

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 24 januari 2009 09:10 PM
  [ # 21 ]

Heb je die van mij al eens bekeken?  love6
Goed over dat blok kun je dan kennelijk discussieren maar dan niet hier, hoewel iedereen het erover heeft. banana
Serie 1 in Sable Doré volgehangen met Chroom. Zwijmel zwijmel…...

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 24 januari 2009 09:12 PM
  [ # 22 ]
Ree schreef:
Rayden108 schreef:

De CX 25 RI 1984 vert cali gaat hem niet meer worden Laughing 
Heb hem vandaag gekocht.

Hoera! Ik ga er meer over lezen in je draadje!

Ree

Waanzinnig mooie kleur. Iwan is goed bezig.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 januari 2009 09:15 PM
  [ # 23 ]

Goed dan gaan we verder. Yuri, je bent toch niet serieus voor die Douvrin dingen? Een kurken carterpakking die inklinkt en dus geheid dramatisch gaat lekken? Ik heb nog nooit een 2500 gehad die meer dan olie zweette (ok dat zijn gti turbo’s en dat zijn uiteraard de ‘best of the breed’, maar toch, het is een hele andere orde van grootte dan een fundamenteel slecht pakking ontwerp).

Kijk, op papier zit het er aardig uit hoor. geheel aluminimum blok en kop, bovenliggende nokkenas, allemaal leuk, maar ik vind de uitvoering bij deze blokken bijzonder matig.

Bovendien kan een oude DS’achtige CX carb blok ook zonder een installatie van 2500 euro op LPG, en die gaat nog veel langer mee dan de Douvrin dingen op LPG die over het algemeen toch wel af en toe een koppakkingkje nodig hebben. Deugdelijke goedkope LPG installaties gaan niet lekker samen met injectiesystemen, zodra het een injectie is wordt het wil je het goed doen, vrij duur. Ik geef wel zonder meer toe dat wasted spark op een 2500 het nog een stukje extra moeilijk maakt (op een 2400 zou een conventionele, goedkope LPG installatie nog kunnen), bij wasted spark moet je dan toch wel zeker enkele tientallen spruitstukken op voorraad hebben of Willem z’n constructie met een onderbreker gaan doen.

Dan hebben we het nog niet over die carburateurs van die Douvrins die bij een beetje slijtage elke duizend km gereinigd moeten worden. Sorry, ik kan er niet enthousiast van worden die Douvrins.Lekkende, schokkende, warm lopende en slecht startende drama dingen zijn ‘t. (Toch hoop ik dat de eigenaren er veel plezier van hebben hoor Smile).

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 januari 2009 09:24 PM
  [ # 24 ]
Ree schreef:

Ik denk dat het belangrijk is dat het chroom mooi kleurt bij de rest van de auto. Met sommige grijstinten is het niks, maar hier staat het fantastisch bij.

Zwart vind ik ook niets op een serie 1. Op een serie 2 gaat het stukken beter…

Ree

Chroom? Waar?

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 24 januari 2009 09:25 PM
  [ # 25 ]

Ja hoor, waanzinnig veel plezier. Very Happy Very Happy Very Happy
(het hoort hier niet thuis maar ik weet meer dingen die wel eens lekken maar toch waanzinnig mooi zijn en heel veel plezier opleveren yes )

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 januari 2009 09:34 PM
  [ # 26 ]

Om dan maar weer even echt on topic te komen, de automaten. Ze hebben maar drie versnellingen, dus (te) veel toeren op snelheid. Ze gaan minder lang mee dan een handbak. Ze verbruiken meer (geen lockup).

Verder is er weinig op aan te merken. Het is voorkeur natuurlijk, ik houd niet van automaten (hangt er mee samen dat ik naar werk niet in de file sta natuurlijk, maar goed), maar mijn grootste bezwaar is de herrie bij 130. Teveel toeren.

Ik denk dat het veel met voorkeur te maken heeft wel/geen automaat. Voor mij is de doorslaggevende reden om geen automaat te willen die hoge toeren op snelheid (op een motor die niet voor hoge toeren is gemaakt).

Als je die toeren op snelheid niet erg vindt, of toch niet harder wilt dan 100, dan zou ik niet echt een goede reden weten om een automaat echt af te raden, mits je natuurlijk een goeie vindt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 januari 2009 09:35 PM
  [ # 27 ]

Een goed onderhouden, goed afgestelde Douvrin start goed, is zuinig, pittig en loopt niet heet. Ok, als ze heet lopen is de koppakking wel vrij vlot naar z’n moer..

Enne… over die 2400’s met carbs of IE: vraag eens aan Willem waarom die dingen vroeger stuk gingen… Juist: Heet lopen, slechte zuigers, brakke smering….

En 2500’s die geen olie lekken? Ehhhh…. hoeveel koppelingen heb je gedaan de afgelopen 10 jaar? Laughing  Vroegâh was ‘t standaard: koppeling, krukaskeering, nokkenas keering en carterpakking. Enne… die drijfstanglagertjes die gaar gaan van 2500’s? Of maakt ome Wim voor de lol een ” luikje” in het ondercarter Wink

Dan dat gasverhaal: ook een 2400 IE is een ramp met een conventionele installatie vanwege het lange inlaattraject, de grote kans op backfires en de daarbij behorende vroegtijdig overleden luchtmassameter. Ok, dan moet je die LM open zetten met een servomotortje, maar daarmee los alleen een gevolg van backfire op, niet de oorzaak… Nee, amice, een 2400/2500 is helaas niet zaligmakend Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 januari 2009 09:56 PM
  [ # 28 ]

Om dan maar weer even echt on topic te komen, de automaten. Ze hebben maar drie versnellingen, dus (te) veel toeren op snelheid. Ze gaan minder lang mee dan een handbak. Ze verbruiken meer (geen lockup).

Verder is er weinig op aan te merken. Het is voorkeur natuurlijk, ik houd niet van automaten (hangt er mee samen dat ik naar werk niet in de file sta natuurlijk, maar goed), maar mijn grootste bezwaar is de herrie bij 130. Teveel toeren.

Ik denk dat het veel met voorkeur te maken heeft wel/geen automaat. Voor mij is de doorslaggevende reden om geen automaat te willen die hoge toeren op snelheid (op een motor die niet voor hoge toeren is gemaakt).

Als je die toeren op snelheid niet erg vindt, of toch niet harder wilt dan 100, dan zou ik niet echt een goede reden weten om een automaat echt af te raden, mits je natuurlijk een goeie vindt.

En aangezien Waterman weer eens heeft gereageerd, moet ik uiteraard ook weer:

Een 2400 of 2500 is niet zaligmakend. Er zijn tal van motoren die dichter bij ultiem zijn dan de citroen dingen. En hoewel de ontwerpprincipes zouden aangeven dat zo’n renault ding dichter bij ultiem zou moeten zijn dan de citroen dingen, is dat volgens mij toch niet gelukt. Een Citroen blok is wel een knap stuk minder irritant dan een douvrin.

Injecties op LPG… ja gut dat moet gewoon eigenlijk goed gedaan worden, en dat doet bijna niemand. En je hebt gelijk, dat lange inlaatraject is niet bepaald ideaal. Wel minder erg dan lang inlaattraject EN wasted spark.

ik ben bekend met de zwakheden van de vroege 2400’s, daarom zei ik ook specifiek een ‘late 2400’ Wink, en misschien had ik daar nog bij moeten zeggen een late 2400 ie. En 2500’s die olie lekken… die heb ik gewoon echt weinig gezien hoor. Nou moet ik wel zeggen dat mijn ervaring daarmee wel voornamelijk begint rond bouwjaar 85, en het valt me wel op dat late citroen blokken toch wel weer beter lijken te zijn.

Ik ben het met je eens dat citroen blokken niet het laatste woord zijn in motortechniek. Maar ik vind dat toch wel een heel verschil met ‘liever een douvrin blok’, dat mot ik echt niet in m’n CX.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 januari 2009 10:07 PM
  [ # 29 ]

Dussss…

Bij voorkeur geen automaat. Toeren draaien is een feest in en V6 maar niet continu in een automaatbak. Echter geen reden om de ideale auto te laten staan.

Van de Douvrins ben ik nog niet zo heel erg geschrokken, maar aangezien er genoeg keuze is ga ik toch eerst langs bij de GTi’s… Een turbo is natuurlijk ook prima. Die zijn toch ook nog geleverd op de type 1? Geen probleem als ie pas over een jaar belastingvrij is Wink

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 24 januari 2009 10:10 PM
  [ # 30 ]

Ik krijg zin om mijn XM naar de kringloop te brengen Very Happy

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
2 van de 43
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook