













































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je bedoeld naar Evert-Jan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
sans-pareil schreef:ik ben bekend met de zwakheden van de vroege 2400’s, daarom zei ik ook specifiek een ‘late 2400’
Waar ligt de grens? Zijn alle injectie 2400’s “goed”?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou zeggen: de jaren 81 en 82/83 zijn ok.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman771 schreef:Je bedoeld naar Evert-Jan
haha! Het gaat natuurlijk wel van mijn CX budget af, maar voor €750 kan je ook een leuke kopen
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Jongens, zullen we met deze discussie ophouden. Laat Ree gewoon eens in een goede 2500 én in een goede 2.0 of 2.2 gaan rijden, dan kan hij zélf bepalen wat hem het meest behaagd.
Hij zal dan vast voor de 2.5 gaan denk ik
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
garagestmarien schreef:Ree schreef:
Ik denk dat het belangrijk is dat het chroom mooi kleurt bij de rest van de auto. Met sommige grijstinten is het niks, maar hier staat het fantastisch bij.
Zwart vind ik ook niets op een serie 1. Op een serie 2 gaat het stukken beter…
Ree
Chroom? Waar?
Heb je een programmatje draaien dat het forum afzoekt naar een combinatie van “CX” en “chroom”?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Ik wil nog heel even off topic.
Ik heb mijn Douvrin motor na ruim een maand weer gestart, dat deed ze in 1 tel,..... niet helemaal waar want ik was vergeten de accupool aan te sluiten
De choke half uit sleutel om en starten maar, geen gebok en getril, nadat ik de straat uit was mocht de choke al weer volledig terug.
Ik ben met 140 km per uur op en neer naar Breda gereden met net nog geen 4000 toeren.
Als ik de 2e trap gebruik gaat ze nog redelijk rap weg, rapper dan menig ander weggebruiker.
Ze doet dat zelfs relatief stil .
De olielekage langs het carter is een feit en daar baal ik wel een beetje van.
Ik zit er aan te denken om voorlopig een mooie RVS motorplaat te maken die enigzins als “opvangbak"dient.
Alleen ben ik bang dat ik mischien last krijg van te weinig rijwindkoeling rond het carter ????














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
l.wenting schreef:Jongens, zullen we met deze discussie ophouden.
Volgens mij gaf ree zelf aan die hij die discussie graag wilde…
Ree schreef:sans-pareil schreef:Nouja dat is een discussie die ergens anders thuis hoort. Zowiezo als Ree een snelle wil, moet ie een 2400 of een 2500 hebben dus de douvrins vallen af.
Nee, die discussie hoort hier
want ik ben er nog niet uit! Daarnaast vind ik het reuze interessant want ik weet bijna niets van de Douvrin blokken, evenals de diesels. En ik heb graag een snel blok, maar ik laat een mooie CX niet staan omdat ie te traag is.
Ree
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












Totaal aantal Berichten: 1161
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
l.wenting schreef:Jongens, zullen we met deze discussie ophouden. Laat Ree gewoon eens in een goede 2500 én in een goede 2.0 of 2.2 gaan rijden, dan kan hij zélf bepalen wat hem het meest behaagd.
Hij zal dan vast voor de 2.5 gaan denk ik![]()
Dat denk ik ook
Ik denk dat ik het ook niet eens ga proberen. Het enige argument om een 2.0 of 2.2 te nemen is dat de auto’s misschien wat goedkoper zijn. Ze zijn minder gewild, dus krijg je wat meer glimmend RVS rondom je motortje voor hetzelfde geld. Voor €3000 krijg je niet alles…
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
waterman771 schreef:l.wenting schreef:Jongens, zullen we met deze discussie ophouden.
Volgens mij gaf ree zelf aan die hij die discussie graag wilde…
Ree schreef:sans-pareil schreef:Nouja dat is een discussie die ergens anders thuis hoort. Zowiezo als Ree een snelle wil, moet ie een 2400 of een 2500 hebben dus de douvrins vallen af.
Nee, die discussie hoort hier
want ik ben er nog niet uit! Daarnaast vind ik het reuze interessant want ik weet bijna niets van de Douvrin blokken, evenals de diesels. En ik heb graag een snel blok, maar ik laat een mooie CX niet staan omdat ie te traag is.
Ree
Dat is bij mij ook zo geweest Ree, ik ben lang opzoek geweest naar een 2500GTI handgeschakeld, ik kon er geen een vinden die naar mijn zin was.
Toen kwam ik mijn witte 22trs tegen, die was toen zo mooi ongetectyleert en zeker roestvrij dat ik na lang wikken en wegen haar heb aangeschaft.
Ik heb er geen spijt van.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman771 schreef:l.wenting schreef:Jongens, zullen we met deze discussie ophouden.
Volgens mij gaf ree zelf aan die hij die discussie graag wilde…
Yes, het is heel verhelderend.
Ik weet dat ik gewoon niet iedere CX kan uitproberen, mét en zonder automaat etc.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:l.wenting schreef:Jongens, zullen we met deze discussie ophouden. Laat Ree gewoon eens in een goede 2500 én in een goede 2.0 of 2.2 gaan rijden, dan kan hij zélf bepalen wat hem het meest behaagd.
Hij zal dan vast voor de 2.5 gaan denk ik![]()
Dat denk ik ook
Ik denk dat ik het ook niet eens ga proberen. Het enige argument om een 2.0 of 2.2 te nemen is dat de auto’s misschien wat goedkoper zijn. Ze zijn minder gewild, dus krijg je wat meer glimmend RVS rondom je motortje voor hetzelfde geld. Voor €3000 krijg je niet alles…
Ree
Ik heb bewust naar een 2 liter (serie 1) gezocht omdat het mij om het CX gevoel gaat en minder om de duw in de rug. Deze auto’s zijn inderdaad wat minder gewild. Dientengevolge kun je voor hetzelfde geld een CX kopen waarbij de motor wat minder in de prijs uitmaakt hetgeen je kunt compenseren een goede staat van chassis en plaatwerk. Mijn Douvrintje is beeldig onderhouden en lekt niet of nauwelijks. De rest van de auto is ook een prima staat. E.e.a. bevestigd tijdens het laatste technisch evenement in Borculo.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Kornstra schreef:Hey Ree,kijk even op bij de advertentie’s,een 2400 GTI met een dag sleutelwerk.
Bedoel je deze?
Ik ben er eerder snel langs gebladerd vanwege de ronde koplampen en de kleur. Verder ziet ie er goed uit.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Sable Doré schreef:Ik heb bewust naar een 2 liter (serie 1) gezocht omdat het mij om het CX gevoel gaat en minder om de duw in de rug.
Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik heb echter al twee klassiekers die niet vooruit te branden zijn en ik wil mijn XM ook niet te veel gaan missen (wat toch wel gaat gebeuren )
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi