6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Mike’s cx Ri (p9)
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 27 februari 2009 08:35 PM
  [ # 76 ]

Waarom denk je dat het de bobine is? Het kan wel hoor, dat je bobine wel vonk geeft als hij koud is en niet warm. Als je auto niet wil starten een bougie losdraaien, in de bougiekabel doen en tegen het blok aanhouden, dan starten en hij vonkt of hij vonkt niet. (en als je probleem aan lekkende bougiekabels ligt voel je dat ook meteen Very Happy )

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 februari 2009 08:47 PM
  [ # 77 ]

Het kan ook zijn dat je startmotor op z’n einde gaat lopen. Een warme motor zorgt voor meer weerstand in de stroomvoorziening.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 februari 2009 08:54 PM
  [ # 78 ]

BDP sensor ...... ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 februari 2009 08:56 PM
  [ # 79 ]
cx25gtit2 schreef:

BDP sensor ...... ?

Zou die koud/warm storingsgevoelig zijn?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 februari 2009 08:56 PM
  [ # 80 ]
Marcules schreef:

Waarom denk je dat het de bobine is? Het kan wel hoor, dat je bobine wel vonk geeft als hij koud is en niet warm. Als je auto niet wil starten een bougie losdraaien, in de bougiekabel doen en tegen het blok aanhouden, dan starten en hij vonkt of hij vonkt niet. (en als je probleem aan lekkende bougiekabels ligt voel je dat ook meteen Very Happy )

Het lijkt me dan ook zinvol om de bougie dan met een waterpomptang vast te houden.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 27 februari 2009 09:14 PM
  [ # 81 ]
garagestmarien schreef:
cx25gtit2 schreef:

BDP sensor ...... ?

Zou die koud/warm storingsgevoelig zijn?

iemand anders had ook dergelijke storing en na VEEEEEEEEEEEEEEEEEL zoeken ergens draadbreuk gevonden, net voor een stekker.
maar de BDP sensor gaat er ook wel eens aan. makkelijk te vervangen, resultaat weet je snel genoeg. en een reserve op de plank is nooit weg.
en met andere bobinen weet je het ook snel genoeg.
en overal stekkers controleren.

en anders…..... de rest controleren.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 februari 2009 09:23 PM
  [ # 82 ]
cx25gtit2 schreef:

en anders…..... de rest controleren.

En dat is nogal wat.  Laughing

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 27 februari 2009 10:58 PM
  [ # 83 ]

Hallo, bedankt voor alle snelle reacties.

Ik heb de BDP sensor gechecked en dat is het niet. De bombine is al een keer vervangen (doordat ik hem te lang op het contact had laten staan) was overigens wel een tweedehands bombine.

De startmotor is ook niet lang geleden vervangen dus kan me niet voorstellen dat die het probleem is…..maar zal het voor de zekerheid nog even controleren. Die breuk in de kabel lijkt me onwaarschijnlijk omdat ze het wel doet als de motor nog koud is.(is het moeilijk die kabels te vervangen??)

De bougies zijn vervangen toen ik de auto een maand geleden kwam ophalen maar ook die controleren kan geen kwaad dus zal die ook op het lijstje zetten.

Ga volgende week woensdag naar de garage. Maar surgesties zijn heel erg welkom.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 28 februari 2009 12:17 AM
  [ # 84 ]

Hoe heb je die BDP sensor gecheckt? Ik neem aan op het moment dat de auto niet wilde starten. Anders heeft het natuurlijk niet zoveel zin. Juist bij warmte geven ze namelijk de geest.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 28 februari 2009 12:19 AM
  [ # 85 ]

afkoelen in een glas water of met koudespray. als die het dan weer wil doen dan weet je dat daar het probleem zit.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
KT88
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 29-11-2007

Gepost: 28 februari 2009 01:57 AM
  [ # 86 ]

BDP sensor is zeker gevoelig voor temperatuur, maar meestal doen ze het niet meer als ze heet zijn.
Het is een spoel waarvan de aansluiting wel/geen contact maakt tgv. de temperatuurwisselingen.
Ik heb er standaard eentje in het dashboardkastje liggen.

Bobines: de 2500 heeft er 2 en ook hier komen dezelfde problemen naar voren als bij de BDP sensor: ook de aansluitingen naar buiten naar de connector die losraken bij hitte.

A propos bobines: kijk ook eens naar die 3-polige stekkers die erin gaan, zijn heel vaak gaar.
Sowieso de bedrading rondom de motor wordt door oliewalmen en hitte broos en de draad binnenin kan geoxydeerd raken.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 28 februari 2009 02:19 AM
  [ # 87 ]

Toen hij het niet deed heb ik een andere bdp sensor op gedaan en had hetzelfde probleem

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 februari 2009 02:32 AM
  [ # 88 ]

Als het goed is heb je op die motor 2 BDP sensoren. Heb je ze allebei gecontroleerd? Het klinkt namelijk als de typische warme-BDP-sensor-doet-het-niet kwaal.

Een BDP sensor is een VR sensor. Deze geeft een sinus af die met een multimeter als wisselstroom te meten is. Hoe sneller het vliegwiel draait, hoe hoger die wisselspanning. Als je BDP sensor dus slecht begint te worden, merk je dit als eerste bij de warme start. Laag toerental = weinig spanning, plus warmte waardoor de BDP sensor minder goed functioneert…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 februari 2009 09:42 AM
  [ # 89 ]

Maar met zo’n gare BDPsensor zou je tijdens het rijden dan toch ook problemen moeten ondervinden of kraam ik nu echt onzin uit? Ik begrijp uit het verhaal, dat er alleen startproblemen zijn.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 28 februari 2009 12:36 PM
  [ # 90 ]

Geplaatst: 28 Feb 2009 06:42   Onderwerp: 

————————————————————————————————————————

Maar met zo’n gare BDPsensor zou je tijdens het rijden dan toch ook problemen moeten ondervinden of kraam ik nu echt onzin uit? Ik begrijp uit het verhaal, dat er alleen startproblemen zijn.

Klopt , maar ik heb die tweede sensor (bdp ) niet getest dus ook die op het lijstje

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook