2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Wie heeft de bx met de hoogste kilometerstand?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 februari 2009 07:58 PM
  [ # 16 ]

Iedere auto roest uiteindelijk, en veel gebruikte en doorgaans verwaarloosde BX-en type 3 (en in mindere mate 2) zijn daar geen uitzondering op. Niet dat iedere BX er door getroffen wordt, maar bij een te koop staand exemplaar moet je er zeker niet vanuit gaan dat er geen roest aan zit.

Typische BX type 2/3 rotplekken zijn zoal: naad voorste binnenschermen, A-stijlen, C-stijlen, binnenschermen achter, kokers achter, achterbak (uitlaatsteunzijde), daknaden boven de voorruit.

Bij breaks zijn de daknaden wat beter en is de uitlaatsteun anders. Ook is de achterbak daar meestal niet het probleem.

Bij lekkende (zonnedak) BX-en is het scala aan rotplekken in de bodemplaat nog veel groter. Maarja, dat is een keuze geweest…

Subframes houden het doorgaans wel bij type 3 en latere 2, maar uitzonderingen zijn er ook, zal met de streek te maken hebben waar ze reden (veel modder).

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 februari 2009 08:00 PM
  [ # 17 ]

rond de voorruit

Dat is a-typisch BX, dat is gewoon Carglass-schade die je bij alle automerken en types ziet.
Een reden om uit te kijken naar een 2e hands auto met nog de originele voorruit.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gerard70
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-02-2009

Gepost: 15 februari 2009 08:08 PM
  [ # 18 ]

Mijn laatste BX was een Cannes….(voorbeeld)

...en daar zat geen spatje roest aan Very Happy

De kenmerken die jullie noemen bij de 1ste en 2e serie kan kloppen! Vooral onderkant deuren was een drama! Zilvergrijze 1.4 E Crying or Very sad

Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!knuffel

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 februari 2009 08:10 PM
  [ # 19 ]

Mijn BX had van de week nog een leuke stand:

Jammer dat het 6je net verborgen achter de wijzer zit, maar goed, 345678KM heb je ook niet iedere dag met je BX Very Happy
Nog even er aan toe voegend dat voor zover bekend alle lagers, pakkingen en keerringen in mijn motor nog steeds de orginele zijn.
En kilometervreten mag ie nog iedere dag wat mij betreft!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 februari 2009 08:11 PM
  [ # 20 ]
Gerard70 schreef:

De kenmerken die jullie noemen bij de 1ste en 2e serie kan kloppen!

De kenmerken die voorbij kwamen gaan juíst over de type 3 BX. Smile

Type 1 nog erger.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gerard70
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 56
Geregistreerd: 10-02-2009

Gepost: 15 februari 2009 08:23 PM
  [ # 21 ]
Timo1990 schreef:
Gerard70 schreef:

De kenmerken die jullie noemen bij de 1ste en 2e serie kan kloppen!

De kenmerken die voorbij kwamen gaan juíst over de type 3 BX. Smile

Type 1 nog erger.

Dan heb ik veel geluk gehad… gooi

Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!knuffel

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 15 februari 2009 09:28 PM
  [ # 22 ]
Poekoek schreef:
BunnY schreef:

Mijn 16TZi staat op een goede 250.000km (en dit al voor bijna een jaar…  Rolling Eyes ).

Even offtopic, maar waarom ga je die auto niet een keer op kenteken zetten? Zonde om die zo lang stil te laten staan.

Wel, daar ben ik al sinds juli mee bezig. Maar ben al tig keer van het kastje naar de muur gestuurd en terug.

Maar het zou voorspoedig moeten beginnen gaan vanaf nu, ware het niet dat de vriend waarmee ik de nieuwe (reeds gevonden dankzij het forum)) gastank ga inbouwen een ontstoken schouder heeft waardoor dit even uitgesteld is…

Want inderdaad, het is zonde om zo’n prachtwagen aan de kant te laten staan Wink

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 15 februari 2009 09:35 PM
  [ # 23 ]
karel schreef:

Nou staat een bx niet bekend als kilometer vreter

Wat een lariekoek. Dat zeggen alleen maar de mensen die de BX van de paar laatste jaren kennen. De BX was eind jaren 80, begin jaren 90 dé ideale gezinsauto, die als leaseauto werd aangeschaft en vaak tot flinke kilometerstanden werd opgerookt.

Wat er nu nog over is heeft over het algemeen niet gediend als lease/traphok en is op leeftijd afgeschaft, niet op kilometrage.

De restanten van de meeste 3, 4- en 5 tonners (en meer) liggen inmiddels alwéér op de sloop, na omsmelting door de hoogovens en reincarnatie in een andere gedaante.

Karel ,

Ik heb die tijden niet bewust meegemaakt,
Dus ik wist ook niet dat het een veelgebruikte leasebak was!

De verhalen die je in deze tijd leest geven meer aan dat het geen kilometervreter is en was.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6063
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 15 februari 2009 10:28 PM
  [ # 24 ]
Mechuccio schreef:

Mijn BX had van de week nog een leuke stand:

Jammer dat het 6je net verborgen achter de wijzer zit, maar goed, 345678KM heb je ook niet iedere dag met je BX Very Happy
Nog even er aan toe voegend dat voor zover bekend alle lagers, pakkingen en keerringen in mijn motor nog steeds de orginele zijn.
En kilometervreten mag ie nog iedere dag wat mij betreft!

Shocked Goh, ben je voor de gelegenheid zelfs met legale snelheid gaan rijden? Laughing Wink (Tenzij je deze foto níet op de snelweg hebt genomen Rolling Eyes)
Maarre, leuk die stand. OP naar 456789…

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 15 februari 2009 10:59 PM
  [ # 25 ]

mn vorige bx (een 1400 cannes 1991 ,welke ik in 1999 en 2000 heb gehad )had bij de eerste eigenaar en dealeronderhoud volgens het boekje 300000 bij hem en 20000 bij mij gereden.
daarna is de auto nog 2 jaar in amsterdam gebruikt en gesloopt

mn huidige bx staat op 215000km (is van 1987 en stond in 2000 nog op 79000km) een bx14e

dus kilomreters vreten gaat goed met een bx ook en vooral met een 1400

gaat deze bx ook naar de drie ton…

een kennis van me gheeft een 1400e uit 1987 welke nu 414000 gereden heeft

gisteren een bx19tgd gezien uit 1993 en met 524000 op de teller

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 15 februari 2009 11:11 PM
  [ # 26 ]

Nou staat een bx niet bekend als kilometer vreter

Da’s inderdaad behoorlijk onzin… een beetje BX is nu nog steeds een kilometervreter. De motoren lijken over het algemeen het eeuwige leven te hebben, het is eerder de koets en techniek eromheen die het begeeft. Ook belanden ze op de sloop omdat ze bijvoorbeeld nieuwe banden moeten hebben, terwijl ze best nog lang mee zouden kunnen.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 15 februari 2009 11:58 PM
  [ # 27 ]
Harm schreef:

Nou staat een bx niet bekend als kilometer vreter

Da’s inderdaad behoorlijk onzin… een beetje BX is nu nog steeds een kilometervreter. De motoren lijken over het algemeen het eeuwige leven te hebben, het is eerder de koets en techniek eromheen die het begeeft. Ook belanden ze op de sloop omdat ze bijvoorbeeld nieuwe banden moeten hebben, terwijl ze best nog lang mee zouden kunnen.

Ik heb het even veranderd in

Nou staat een bx bekend als kilometer vreter,  Very Happy

Maar als je aan een leek vraagt hoe ze over een bx denken,
dan zullen de meeste toch niet zeggen dat het een super betrouwbare wagen is, Hoewel de meeste hier wel beter weten als je hem maar goed bijhoudt.
Maar ik ging uit van de gedachten van de gemiddelde Nederlander,
En daar zal die niet bekend staan als kilometer vreter denk ik Smile

Maar zoals ik al zei ik heb de hoogtij dagen van de bx niet bewust meegemaakt. Crying or Very sad

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 februari 2009 01:09 AM
  [ # 28 ]
Gerard70 schreef:

Mijn laatste BX was een Cannes….(voorbeeld)
...en daar zat geen spatje roest aan Very Happy

De kenmerken die jullie noemen bij de 1ste en 2e serie kan kloppen! Vooral onderkant deuren was een drama! Zilvergrijze 1.4 E Crying or Very sad

Echt niet. Ik weet heus wel het onderscheid tussen een type 1, 2 of 3. Misschien heb ik de kretologie destijds zelf wel bedacht of helpen bedenken - maar zo arrogant wil ik niet zijn.

Vooral typen 3 rotten best wel vaak op enige leeftijd of kmtrage, de subframes van vroege typen 2 zijn gewoon type 1 en dus ook rotgevoelig. De deuren zijn na type 1 inderdaad geen al te grote bron van roestschade meer, al kun je de pech wel hebben (ik had zelf ooit een 1991er Chic met een achterportier waar de scharnieren van losgerot waren).

Maar kijk maar eens goed om je heen: veel BX-en, type 1 2 of 3, strijden een strijd tegen de roestduivel, lichter of zwaarder.

Als je de mazzel hebt een lichte versie (zoals een 1400) met weinig km’s te hebben die in de garage gestald is geweest dan gaat ie nog een hele tijd mee.

In wat meer bereden autoos en wat zwaarder gemotoriseerden zijn de tandafdrukken van de roestduivel doorgaans makkelijk te vinden. Met name de naden in de dakplaat boven de voorruit en de naad in de A-stijl bij het voorportierscharnier is bij vrijwel geen enkele (een kleine minderheid van de) NL BX meer in goede staat.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 februari 2009 01:14 AM
  [ # 29 ]
robinrossie schreef:

Maar als je aan een leek vraagt hoe ze over een bx denken, dan zullen de meeste toch niet zeggen dat het een super betrouwbare wagen is, Hoewel de meeste hier wel beter weten als je hem maar goed bijhoudt.

Dat geldt zeker voor de typen 3, dat zijn doorgaans vrij betrouwbare autoos. De diesels zijn vrijwel onverwoestbaar.

Typen 1 waren best wel brekebeentjes, en nog vrij roestgevoelig ook (ja voornamelijk de spontaan in de portieren vallende gaten maakten dat beeld, maar dat is voor een potentiele koper toch ook echt een afknapper).

Typen 2 waren al stukken stabieler. En vanaf type 3 is er gewoon helemaal niks mis met een BX.

Maarja, een type 1 blijft leuk natuurlijk. Met een setje type 3 portieren erin heb je een heel fatsoenlijke auto die inmiddels ook wel gedebugged is.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 februari 2009 01:28 AM
  [ # 30 ]

@Hilko, soms wil ik dat nog wel eens doen ja Laughing maar daar is ie natuurlijk niet voor gemaakt   Twisted Evil overigens was dit inderdaad op de snelweg (A2 ter hoogte van Boxtel)

Over het roestgebeuren. Mijn 16TGI uit 1990 had nergens roest en dat weet ik zeker want ik heb hem zelf gesloopt met 253000 op de klok. Mijn huidige 16V heeft wel aardig wat rottige plekken, maar alles uit het zicht. Bij het vervangen van de voorruit kon ik wel duidelijk zien dat alles daar nog netjes in orde was, en ik heb het toen nog extra beschermd. Maar het is natuurlijk kul om te zeggen dat ze niet roesten. Dat is van heel wat meer factoren afhankelijk dan dat het een type 3 is. Je kunt geluk of pech hebben.
Het lijkt inderdaad wel zo te zijn dat de zwaarder gemotoriseerde varianten er eerder last van schijnen te hebben. het zal wel het geruk aan de koets zijn ofzo. Iig zal mijn reesbeest nog wel eens helemaal uit elkaar getrokken worden en dan mag Ruben hem eens onder handen nemen. De komende paar jaar is het nog even pappen en nathouden voor wat betreft roest, maar tegen de tijd dat ik er echt serieus geld tegen stuk kan smijten wordt het tijd voor een generale uberholung.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook