4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Wie heeft de bx met de hoogste kilometerstand?
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 19 februari 2009 11:17 PM
  [ # 46 ]

Re: Wie heeft de bx met de hoogste kilometerstand?

robinrossie schreef:

Naar aanleiding van dit artikeltje dat in autoweek gaat verscheinen,
Dacht ik ik open hier eens een Bx kilometerstanden draadje.).


Klokje Rond
Citroën BX 14E - 1987
Wat zegt u, 900.000 kilometer met een BX? Verstaan wij dat goed, negen ton? Dat is bijna één miljoen met een auto die bij veel mensen een niet al te beste reputatie heeft. Maar dat deze eenvoudige Citroën een lange adem heeft, bewijst het exemplaar van Obbe Kamphuis. Hij rijdt al bijna negentien jaar met zijn ouwe, trouwe BX. Dat moeten we zien!

Nou staat een bx bekend als kilometer vreter, Very Happy

Maar welke kilometerstanden zijn er hier al gehaalt met een bx?
En met welke uitvoering heb je deze kilometerstand gehaalt?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 20 februari 2009 01:57 AM
  [ # 47 ]

Surprisedops:

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 20 februari 2009 06:00 PM
  [ # 48 ]

Tja de meeste BX-en zijn wel degelijk kilometervreters… En dan vooral de 1.9 diesels en de 16V’s. Onderhoud je ze goed dan halen ze die >500.000 KM zeker.

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 649
Geregistreerd: 22-12-2007

- BX 16 TGI
Gepost: 20 februari 2009 06:27 PM
  [ # 49 ]

huh ik ga nog eerst maar wat kilometers er bij doen voordat ik hier wat kan gaan zeggen.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 februari 2009 06:38 PM
  [ # 50 ]

Ik weet niet eens hoeveel er op de teller van mijn BX staat. In de buurt van 290k dacht ik.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 20 februari 2009 06:56 PM
  [ # 51 ]

5 ton toch?

 

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 20 februari 2009 06:59 PM
  [ # 52 ]

Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Jos Basyn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-03-2009

Gepost: 16 maart 2009 12:11 AM
  [ # 53 ]

Vorige vrijdag (de 13e!) afscheid genomen van mijn BX 19 TRD uit ‘91. 436000km op de teller, maar hij heeft er eigenlijk 80000 meer (dus samen 516000) in de wielen. Met een beetje spijt in ‘t hart: 11 jaar heeft-ie me trouw gediend, relatief weinig aan stukgegaan tot de laatste maanden - overigens vanaf een bepaalde kilometerstand of leeftijd kan je alle mankementen als slijtage afdoen.

Het was mijn 3e auto, 3e BX ook, en net zoals de twee vorige begon ik met twee ton. Eerste op zekere dag gewoon aan de kant gezet, tweede met drie ton in een Japanse roesthoop geramd (gelukkig in mijn recht), met deze tot bijna het bittere einde blijven karren.

Bijna? Jawel: motortje blaakt nog van gezondheid, wat van de rest niet echt meer kan gezegd worden. Alsof-ie m’n verraad voelde aankomen, ging hij de laatste dagen wat stuiteren: vering op. En het pompje dat elke 3-4 tellen tikt: wat betekent dat? Hoorde ook wat slepen aan mijn voorwielen: blijven de remmen hangen? Achterste schijven eigenlijk weg, roestduiveltje onderaan B-stijl, in daknaden aan de voorruit (2 jaar geleden binnenscherm vooraan links gelast), enzovoort enzoverder.

De BX is een DIY-auto geworden, ideaal voor een beetje sleutelaar met een beetje plaats die sloperijen afschuimen een boeiend tijdverdrijf vindt. Helaas ben ik geen sleutelaar. Ik heb een karretje nodig dat me probleemloos elke dag 70km op en weer af naar mijn werk voert. Geen idee hoelang mijn Bixje dat nog had kunnen doen…

Net vandaag lees ik in de krant een column van Laurens De Keyzer over de onwezenlijke en blijkbaar zo goed als exclusief mannelijke gewoonte om een affectieve band op te bouwen met dode voorwerpen (in de betekenis: niet levend zoals mensen en dieren), en er node afstand van te kunnen doen. Het wagenpark waar de auteur naar eigen zeggen niet probleemloos van scheidde in zijn leven bevatte overigens ook een 2CV én een BX!

Maarrrr… het verdriet zal allicht van korte duur zijn. Mijn nieuwe occasie is een frisse Xantia 1.9 TD Millésime van 2000 met geen 130000km. Rijdt zàààààlig! Benieuwd of ik er ook het half miljoen mee haal.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6065
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 maart 2009 09:33 PM
  [ # 54 ]

Dus, Jos, heb je de BX afsgeschreven op noodzakelijk onderhoud. Zoals er zoveel afgeschreven worden. Dat is jammer, zeker als ik je lijstje bekijk. Echt schokkende dingen die nog eens een ton of 3-4 onmogelijk maken zie ik er niet in. Maar goed, veel plezier met je Xantia.

Profiel  
 
Jos Basyn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-03-2009

Gepost: 16 maart 2009 10:48 PM
  [ # 55 ]

Inderdaad, op zich geen onoverkomelijke toestanden, en ik heb nog getwijfeld of ik ‘em niet nog een jaartje in leven zou houden. Maar uiteindelijk heb ik het verdict van de automobielinspectie niet afgewacht (moest op 16 maart naar de keuring) en heb ik er maar een punt achter gezet.

Ik heb intussen ook al wat horrorverhalen over rotte BX’en op dit forum gelezen, en ik heb er geen benul van hoe de mijne er van binnen uitziet als je hem grondig zou visiteren. Was een buitenslapertje, werd misschien vier keer per jaar gesopt (ik schaam me dood).

Ik liet ‘em tot nog toe onderhouden door mijn stiefvader, die had tot een paar weken terug een garage. Was goedkoop, had veel BX-spul van gesloopte exemplaren. Is ermee gestopt, heeft nog wat antieke spullen (auto’s en onderdelen) aan de kant gezet maar heel wat node moeten dumpen. De Citroën concessionnaire in mijn buurt heeft niks oud spul, en ik twijfel of hij de moeite wil doen er te zoeken; nieuw bestellen is makkelijker. En zoals ik al zei: het is een doe-het-zelfwagen geworden, terwijl ik geen doe-het-zelver ben.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 20 maart 2009 01:21 AM
  [ # 56 ]

Tsja, same here: ik laat ook vrijwel alles doen door een garage, wat dan wel een klassieke Citroen specialist is, dus geen dealer. En dan wordt een BX af en toe knap duur. Heb het afgelopen jaar alles bij elkaar toch weer zo’n 1200 euro erop stukgeslagen, en er gaat nog meer aan komen. Desalniettemin heeft mijn TZD Turbo me nog nooit echt laten staan, afgezien van een enkel stroomprobleempje dat vele jaren geleden speelde. De km stand staat nu op ongeveer 423000, maar ze loopt nog schitterend, het veert nog steeds lekker en alles werkt nog. Het enige wat me tegenstaat is de hogere houderschapbelasting voor diesels (die neem ik dus maar voor lief), en het feit dat ik sommige Duitse binnensteden niet meer in mag. Voor mij wel vervelend, want ik kom er toch wel een paar keer per jaar. Maar daar ga ik de TZD Turbo nog niet voor weg doen.

Enne, roest? Jah, best wel. Maar zeker niet erger dan bij tijdgenoten als de vroege Astra en de laatste generatie Ford Escort. Overigens kan ik Karels opmerking over de populariteit van de BX wel onderschrijven: het was in wezen de eerste Citroen die in grote getallen werd verkocht aan de leasemarkt, mede wanwege de heerlijke diesels die toen toonaangevend waren in hun klasse qua prestaties, loopcultuur en verbruik. En het was domweg meer auto voor hetzelfde geld waarvoor je anders met een Golf aankwam.  Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 maart 2009 02:48 AM
  [ # 57 ]

Mijn nieuwe occasie is een frisse Xantia 1.9 TD Millésime van 2000 met geen 130000km. Rijdt zàààààlig! Benieuwd of ik er ook het half miljoen mee haal.

Tenzij je nu instapt en niet meer uitstapt voor het zover is verwacht ik het niet eerlijk gezegd. De meer recente autoos zijn op hogere leeftijd moeilijker op de weg te houden vanwege de complexe techniek dan autoos met techniek die eenvoudiger is te doorgronden. Als ze ouder dan 10 jaar zijn doe je jezelf wat aan om ze op de weg te willen houden, omdat fabrikanten dan geen leveringsplicht meer hebben. De oplage waarin Xantia’s gemaakt zijn is niet te vergelijken met die van de BX, dus voor de laatste niet-doe het zelvende Xantia-rijder zal het eerder bijltjesdag zijn…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 01 juni 2009 01:33 AM
  [ # 58 ]

Niet heel hoog maar wel leuk: zonet heeft mijn TZI 255 555 gescoord.
Dochterlief heeft een fotootje gemaakt met haar GSM.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 01 juni 2009 03:30 PM
  [ # 59 ]
Tjerk schreef:

Tja de meeste BX-en zijn wel degelijk kilometervreters… En dan vooral de 1.9 diesels en de 16V’s. Onderhoud je ze goed dan halen ze die >500.000 KM zeker.

en de 1800 turbo D   Wink

mijn tzd turbo staat inmiddels op de 384dkm en telt lekker verder..

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 02 juni 2009 02:27 PM
  [ # 60 ]

de TZD turrrrbo is net naar de 488000 gegaan.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook