3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Wie heeft de bx met de hoogste kilometerstand?
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 februari 2009 01:33 AM
  [ # 31 ]

Oja, mijn inhoudelijke bijdrage:

Iemand was zo vriendelijk deze auto te pletten, vlak voor die de 450.000 bereikte. Hier was ik nog op weg naar een nieuwe D-riem.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 16 februari 2009 01:39 AM
  [ # 32 ]

Dat is ook mooi klote ja.
En ik had anderhalf jaar geleden een mooi Chicje die ik over de 3 ton getrokken heb, heb hem zo’n beetje uit de pers weten te redden maar meer dan een dik jaar extra mocht het ook niet worden. Nu de knakkert hem heeft overgenomen voor de onderdelen blijkt wel in hoeverre hij aan het rotten was (ook type 3 dus) van voor tot achter een roestboot helaas.
Reed er overigens niet minder om.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 16 februari 2009 01:53 AM
  [ # 33 ]

De auto met 422422 op de teller had overigens 2 interessante roestplekken: de voorste bevestiging van het achtersubframe aan rechter zijde, en middenonder de achterbank.
Voorste binnenschermen stonden dacht ik wel iets open maar niet fataal.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 16 februari 2009 09:42 PM
  [ # 34 ]
karel schreef:
robinrossie schreef:

Maar als je aan een leek vraagt hoe ze over een bx denken, dan zullen de meeste toch niet zeggen dat het een super betrouwbare wagen is, Hoewel de meeste hier wel beter weten als je hem maar goed bijhoudt.

Dat geldt zeker voor de typen 3, dat zijn doorgaans vrij betrouwbare autoos. De diesels zijn vrijwel onverwoestbaar.

Typen 1 waren best wel brekebeentjes, en nog vrij roestgevoelig ook (ja voornamelijk de spontaan in de portieren vallende gaten maakten dat beeld, maar dat is voor een potentiele koper toch ook echt een afknapper).

Typen 2 waren al stukken stabieler. En vanaf type 3 is er gewoon helemaal niks mis met een BX.

Maarja, een type 1 blijft leuk natuurlijk. Met een setje type 3 portieren erin heb je een heel fatsoenlijke auto die inmiddels ook wel gedebugged is.

leuk mi zijn de jaren 86/87/88 de wijnjaren van de bx geweest

wie nu??

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 16 februari 2009 09:43 PM
  [ # 35 ]

de tijpes van 92/93 heb ben ook hun zwakheden

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 16 februari 2009 09:51 PM
  [ # 36 ]

Typische BX type 2/3 rotplekken zijn zoal: naad voorste binnenschermen, A-stijlen, C-stijlen, binnenschermen achter, kokers achter, achterbak (uitlaatsteunzijde), daknaden boven de voorruit.

Subframes houden het doorgaans wel bij type 3 en latere 2, maar uitzonderingen zijn er ook, zal met de streek te maken hebben waar ze reden (veel modder).[/quotregelmatig met de hand wassen en afzemen heeft ook een positieve invloed op het niet-roesten n de naden

oja en als ik mn auto in de was zet poets ik de poets onder het voorruitrubber door in de gave naad en daarna poets ik uit over het rubber dus er zit altijd was onder het voorruitrubber

nu ga ik mn auto wassen…..................

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 16 februari 2009 09:51 PM
  [ # 37 ]

Typische BX type 2/3 rotplekken zijn zoal: naad voorste binnenschermen, A-stijlen, C-stijlen, binnenschermen achter, kokers achter, achterbak (uitlaatsteunzijde), daknaden boven de voorruit.

Subframes houden het doorgaans wel bij type 3 en latere 2, maar uitzonderingen zijn er ook, zal met de streek te maken hebben waar ze reden (veel modder).[/quotregelmatig met de hand wassen en afzemen heeft ook een positieve invloed op het niet-roesten n de naden

oja en als ik mn auto in de was zet poets ik de poets onder het voorruitrubber door in de gave naad en daarna poets ik uit over het rubber dus er zit altijd was onder het voorruitrubber

nu ga ik mn auto wassen…..................

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 17 februari 2009 12:24 AM
  [ # 38 ]
JanvB schreef:

De ButsBix (‘92 TZD turrrbo) heeft er nu 476900 op staan…  Very Happy

477138 WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!  Very Happy

Deze wagen komt in Juni/Juli beschikbaar, iemand interesse?

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 17 februari 2009 12:41 AM
  [ # 39 ]
JanvB schreef:
JanvB schreef:

De ButsBix (‘92 TZD turrrbo) heeft er nu 476900 op staan…  Very Happy

477138 WHEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!  Very Happy

Deze wagen komt in Juni/Juli beschikbaar, iemand interesse?

Dat BX-en af en toe winkeldochters kunnen zijn is bekend maar een auto 5 maand van te voren aanbieden Laughing

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 17 februari 2009 01:37 AM
  [ # 40 ]

De bx 19 tzd 318.xxx en de sport staat op 417.xxx dus samen heel wat ervaring Laughing .

Mijn hele bx park opgeteld kom ik aan 1,8 miljoen km

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 17 februari 2009 02:06 AM
  [ # 41 ]

Dat redde ik vroeger met minder BX-en dan jij nu…

Nogsteeds kom ik wel in de buurt:
394 19tgd break
348 tzd turbo break
343 19rd break
229 tzd turbo break
146 16 trs automatic

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 18 februari 2009 01:55 AM
  [ # 42 ]
karel schreef:

Dat redde ik vroeger met minder BX-en dan jij nu…

Nogsteeds kom ik wel in de buurt:
394 19tgd break
348 tzd turbo break
343 19rd break
229 tzd turbo break
146 16 trs automatic

Ja maar ik heb er slechts 2 met hoge km stand staan en zelfs 1 onder de ton nog Cool  Gemiddeld iets voorbij de 2 ton Wink

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 18 februari 2009 10:01 AM
  [ # 43 ]

Die van mij heeft volgens de teller net iets meer dan 2 ton gelopen, blok volgens vorige eigenaar maar 150.000 dus kan nog heel wat jaartjes mee. Maar zoals in mijn topic te zien, zat ook genoeg roest aan Razz

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 18 februari 2009 11:46 AM
  [ # 44 ]

Mijn 14RE ging met ongeveer 350.000 op de teller naar de sloop. Toen was de auto echt op. Je weet wel 1 liter olie per 100 kilometer, heel erg naar links trekken met gas geven en dat soort dingen. Ook was de roestduivel heftig bezig geweest aan deze auto. De onderste rand van de motorkap, onderkanten van deuren, achterste uitlaat steun. Het was een type 1. Wat me wel meeviel is dat de scharnieren allemaal nog niet aangetast waren!

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 19 februari 2009 11:06 PM
  [ # 45 ]

In de AutoWeek van deze week in Klokje Rond: een witte BX 14RE uit 1987 op LPG met niet minder dan 900.000 op de teller! Shocked

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook