























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dit is geen gevalletje “schermpje uitkloppen”.
Daarbovenop is het een taxatie op basis van nieuwe onderdelen voor de verzekering. Niet de uiteindelijke prijs.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
nee, ik wil geen gekheid maken want het is beroerd zat, maar dat bedrag is wel enorm hoog. Er is blijkbaar meer kapot dan ik had gerealiseerd


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo’n trekkerwiel is tamelijk stevig. Het subframe, wat normaal een rechthoek vormt, is nu een klein beetje een parallelogram. Het front is vervormd, losgescheurd van het linker binnenscherm, de bumper is vervormd, linker voor binnenscherm is een wokkel en het buitenscherm ook. Dan weten we nog niet zeker of het rechter binnenscherm ook nog een stukje naar buiten is geduwd.
Er is dus wel wat aan te doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!







Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Zo’n expert kan natuurlijk de reparatiekosten drukken door op basis van gebruikte onderdelen te rapporteren. Verder kan je de dagwaarde nog wat optrekken door het overleggen van bijv. rekeningen van recent (groot) onderhoud (ook al zijn die in het Frans )
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
PBO schreef:Verder kan je de dagwaarde nog wat optrekken door het overleggen van bijv. rekeningen van recent (groot) onderhoud (ook al zijn die in het Frans
)
Of de aanschafnota van minder dan twee maanden geleden à €2800 ops:
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi







Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Ik bedoelde het optrekken van de dagwaarde
Al met al denk ik, zonder de onbeschadigde auto in het echt te hebben gezien, dat het zonder de genoemde “trucjes” snel richting total loss gaat. Misschien kan de garage nog in onderhandeling om er een zo gunstig mogelijk resultaat uit te slepen. Overigens even vooruitlopend op de zaak: Ben je het niet eens met de uiteindelijke schadevaststelling van deze expert kan je nog overwegen een contra-expert in te schakelen.
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik wil deze schade repareren en ik vind dat deze auto het waard is. Ik denk dat de meeste experts het ook wel met mij eens zullen zijn.
Als een taxateur of een andere belanghebbende van de tegenpartij dit in de weg staat zal ik hier zeker geen genoegen mee nemen, maar zo ver is het nog niet.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi







Totaal aantal Berichten: 666
Geregistreerd: 23-05-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Ree schreef:Ik wil deze schade repareren en ik vind dat deze auto het waard is.
Geloof ik direct.
Ree schreef:Als een taxateur of een andere belanghebbende van de tegenpartij dit in de weg staat zal ik hier zeker geen genoegen mee nemen, maar zo ver is het nog niet.
Precies. Fase 1 is schadevaststelling, fase 2 schuldvraagdiscussie. Hoe dan ook: keep us posted.
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Fase 1 schiet nog niet zo op. Schadeformulier van de tegenpartij is nog niet ontvangen
Mijn zaak wordt behandeld door een miepje van een jaar of 30. Ooh, ooh, als ze maar geen ambitie heeft
Ik vroeg dus aan het miepje of de tengenpartij verplicht was binnen tien dagen de schade middels het schadeformulier te melden. Haar antwoord: “waar staat dat dan?”. Ik zei dat zij de specialist was, en dat het een vraag aan haar was. Nou, daar wist ze niets van, maar als ze binnen twee weken na het ongeluk nog niets hebben ontvangen gaat er een brief de deur uit om ze te sommeren het formulier op te sturen. Zodra het binnen is, belt ze me terug.
Er zit dus niets anders op dan nog even wachten.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
sans-pareil schreef:Zo’n trekkerwiel is tamelijk stevig. Het subframe, wat normaal een rechthoek vormt, is nu een klein beetje een parallelogram. Het front is vervormd, losgescheurd van het linker binnenscherm, de bumper is vervormd, linker voor binnenscherm is een wokkel en het buitenscherm ook. Dan weten we nog niet zeker of het rechter binnenscherm ook nog een stukje naar buiten is geduwd.
Er is dus wel wat aan te doen.
Zo te lezen is die raming van € 5000 dus best realistisch. Let op: er gaan veeel uren inzitten in alles loshalen, het richten van het subframe, vervolgens van een sloper alle benodigde delen loshalen en netjes overzetten. De buitenschermen zitten gepuntlast aan binnenschermen en ook het front zit daar aan gepuntlast. Dan nog nieuwe/andere bumpers, koplampen en niet te vergeten het voorbewerken en spuitwerk. Ga maar na.
Zelfs met gebruikte onderdelen is dat kostbaar. Komt vooral door de benodigde manuren.
Uiteraard zal het voor Ree wat voordeliger uitvallen, maar € 5000 is echt geen bizar schadebedrag voor zoiets.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Delen uit een sloper halen? nee, deze schade word met nieuwe delen hersteld heb ik begrepen. Daarbij zal een verzekeraar geen uren gaan betalen voor het demonteren van delen uit een sloopauto
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman771 schreef:Delen uit een sloper halen? nee, deze schade word met nieuwe delen hersteld heb ik begrepen. Daarbij zal een verzekeraar geen uren gaan betalen voor het demonteren van delen uit een sloopauto
Oh nou ja, ik ben zelf meer van de recycling.
Maar… dan gaan er weer veel meer kosten in de nieuwe delen zitten, dus die verzekering houdt dan toch zichzelf voor de gek? Of zie ik dat verkeerd?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat reken je voor een gebruikt front? 200 euro en 6 uur werk?
een nieuwe kost 650 euro. Geen geslijp, geen gebeun. Nieuw is beter.
Een gebruikt scherm? 250 euro? Een nieuwe kost 500, wederom: geen geslijp, gebeun en geen rottigheid…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut die verzekeringsexperts begrijp ik niet helemaal. Ik had ooit eens ergens een nieuw CX scherm begroot (a die 500,- ex dus), en dat vond de expert zo duur dat hij in plaats daarvan 600,- ex aan werk opschreef. Dat begreep ik niet helemaal maar ik ben maar niet gaan klagen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman771 schreef:.... gebeun.
Nounounou mijheer Waterman, wij beunen niet hè!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D