Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman771 schreef:Wat reken je voor een gebruikt front? 200 euro en 6 uur werk?
een nieuwe kost 650 euro.
Maar om antwoord te geven op je vraag:
200 + (6 x 45) x 1,19% = 560 = nog altijd geen 650.
Maar oké, nieuw is idd erg mooi!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Ik wil wel een paar uren van mezelf doneren bij het demonteren hoor! Bij het opbouwen kan ik me maar beter afzijdig houden ..
Yke

Totaal aantal Berichten: 6512
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Poe, dat is een nare schade (heb een hele tijd niet meegelezen). Succes ermee. Jammer dat je alles zelf moet doen en geen verzekeraar hebt die in dit geval bij de tegenpartij achter jouw schade aangaat.
Het lijkt me, zo lezende, toch een redelijk uitgemaakte zaak. De trekker voert een manoeuvre uit, niet jij. Zelfs als hij richting aangeeft heeft hij het doorgaande verkeer voorrang te verlenen, de bestuurder rijdt tenslotte niet in een bus.
Mijn zaak wordt behandeld door een miepje van een jaar of 30. Ooh, ooh, als ze maar geen ambitie heeft
Mijn vrouw (33) is zo´n “miepje”, opa… Ik kan je zeggen dat ze haar vak prima verstaat… Maar er zit een hoop kaf tussen het koren, helaas.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ach, zo veel moeite is het niet om er zelf achteraan te gaan, en ik heb toch het gevoel dat ik er zelf minstens net zo dicht op zit als een derde voor mij zou doen. Misschien schikken profs tussen elkaar wat makkelijker, maar dat moet nog blijken.
In het verleden hadden we het erover dat het in principe een uitgemaakte zaak is, maar dat ze het me nog best lastig kunnen maken als er een oude rot op de zaak gezet wordt. Vandaar dat ik blij was met een jong miepje
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 27964
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Ja gut die verzekeringsexperts begrijp ik niet helemaal. Ik had ooit eens ergens een nieuw CX scherm begroot (a die 500,- ex dus), en dat vond de expert zo duur dat hij in plaats daarvan 600,- ex aan werk opschreef. Dat begreep ik niet helemaal maar ik ben maar niet gaan klagen.
Nieuw scherm is 500 zonder spuiten dan toch?
Misschien 600 voor 2de hands incl spuiten? Of staat dat appart vermeld?

Totaal aantal Berichten: 666
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Ree, mag ik vragen bij welke maatschappij dat miepje werkt?
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Univé
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 666
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
- C5 X Plugin Hybrid 180 Plus
Weinig slechte ervaringen mee.
En over dat schikken tussen profs onder elkaar: ik kan je vertellen dat als jij als tegenpartij de druk er op houdt (wekelijks een belletje hoe het er voor staat bijv.) dat op termijn knap vervelend kan werken voor hun
C5X Plugin Hybrid 180 Plus (2025), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Mijn ervaring bij Univé is dat je telefoon direct opgenomen wordt, dat je direct iemand aan de lijn krijgt en dat het daarna bijna onmogelijk is de juiste persoon aan de lijn te krijgen. Ze verbinden je door en de telefoon gaat drie minuten over en dan is ie dood. Zeker al 5 keer overkomen. Altijd naar het directe nummer van de persoon vragen, maar die wordt dan ook vaak niet opgenomen.
Ik had nu al het gevoel dat ze geirriteerd was dat ik belde vooral omdat ik doorvroeg hoe ze de zaak verder ging afhandelen. De 28ste heb ik al een notitie in mijn agenda staan omdat ze beloofd heeft een brief te sturen als ze niet binnen 14 dagen het schadeformulier binnen heeft.
Ik doe het niet om vervelend te zijn, hoor. Maar ik wil wel gewoon dat ze opschieten want het gaat om veel geld.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ree schreef:verzekeringsellende blahblah…
Ree
Ik ben erg blij dat ik kan mailen met mijn verzekeringsmeisjes. Dezelfde dag en anders toch echt de volgende dag antwoord. Mailadressen moet je vinden, of hun hyves of twetter of hoe heet dat allemaal tegenwoordig?

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
HAHAHA! Dat is nog nooit in me opgekomen!
Toch bel ik liever. Ik vind het makkelijker pratend zorgvuldig te formuleren dan schrijvend. Op de monitor zie je vaak niet goed wat er staat.
Ik ga kijken of ik haar kan twitteren
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
WTF, “me” wordt vanzelf in “mijn” veranderd Zelfs tussen code!
HAHAHA! Dat is nog nooit in me opgekomen!
Terwijl ik schrijf
HAHAHA! Dat is nog nooit in “me” opgekomen!
Als ik wijzig zie ik weer “me” als ik quote staat er “mijn”
Dit is nog nooit in mij opgekomen blijft wel netjes staan
Een automatische grammatica controle?
Ree
Dusss…. Geef mijn maar de telefoon!
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Ree,
Ik lees het allemaal nu pas.. erg zuur allemaal.
Volgens mij geldt in jouw geval de ‘rechts voorrang’ regel. De traktor behoort het verkeer van rechts voor te laten gaan, of hij nou rolt of niet. Bij afbuigend verkeer geldt ook: ‘rechtdoorgaand, gaat voor afbuigend’.
Se concentrer sur l’essentiel

Totaal aantal Berichten: 6512
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Heb het nog even aan mijn miepje (ik hou em erin denk ik) voorgelegd. Lijkt haar ook een uitgemaakte zaak. De trekker verandert van richting en heeft jou daarbij voor te laten gaan. Sowieso werkt het feit dat hij vraagteken-rijdt niet in zijn voordeel. Succes!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Univé heeft nog steeds het schadeformulier niet ontvangen van de tegenpartij. Twee weken na dato. Ik moest me inhouden om niet voor te stellen dat ik het wel even ging ophalen bij hun client
Gelukkig weer dezelfde dame aan de lijn. Ze kon me nog herinneren van de vorige keer dus blijkbaar wordt ze niet veel gespamd. Ik heb haar duidelijk gemaakt dat ik nu een huurauto heb, en dat ik alle schade die voortvloeit uit de nalatigheid van hun client op ze zal verhalen.
Dus… Iets anders bedenken dan volgende week weer bellen kan ik niet bedenken. Dan kan ik ze mededelen dat ik een brief zal sturen om hun ook aansprakelijk te stellen voor de schade die ik lijdt door het niet meewerken van hun client. Verder weet ik het ook niet zo goed.
Iemand suggesties?
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi