25 van de 27
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende > 
   
Achterasdemping Berlngo XTR
Jan Nijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-2010

Gepost: 01 maart 2011 10:39 AM
  [ # 361 ]

Donderdag 24/02/2011 om 8 uur 30 mijn XTR moeten binnen brengen in Landen voor een volledige uitlijning + het recht zetten van de achteras.Gedaan bij De Condé in St-Truiden samen met een mecanicien van Landen.Voor de tweede maal.
Niemand was beschikbaar voor mij terug naar huis te brengen en een vervangwagen was er ook niet voorzien.
Nochtans was er een afspraak gemaakt op 15/02.Ik moest maar een taxi nemen met weer een extra kost van 20 euro.Het is nochtans maar een dorp verder.
De auto weer de hele dag kwijt geweest.Ze zijn me om 16 uur dan toch maar komen halen.
Resultaat: van nieuwe banden is plots geen sprake meer, nog minder van een expert.
Die komt niet meer , het probleem is toch opgelost!!!!
Dit is nu het resultaat van 10 maanden on-professionalisme.
Natuurlijk nog altijd geen stabiliteit en de auto bonkt en klonkt als weleer.
Ondertussen ben ik ook van de achterste wielen de sierdeksels verloren waarschijnlijk door het slecht terug plaatsen ervan.Nog maar eens 20 of 30 euro aan mijn broek.
Nu ga ik beginnen aan een dossier voor de advocaat + de klachtendienst van citroen.
De banden slijtage was zogezegd in een brief van 15/08/2010 te wijten aan externe factoren en lag niet aan de auto.
Ik moest de banden zelf maar vervangen hebben op 7000 km na mijn eerste klacht.
Ik ga mijn gedacht niet neer schrijven want dan word ik van het forum gekieperd denk ik.
Bekijk mijn vorige posts maar eens en denk er het uwe van

groeten

Jan

Profiel  
 
berlingo 107
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-01-2011

Gepost: 01 maart 2011 08:02 PM
  [ # 362 ]

@Jan. Ik persoonlijk ging eens een serieus klapke doen met je dealer. Zo behandel je niemand.
Verder zou ik alles laten vaststellen door een expert, die kan je via rechtsbijstand laten aanstellen dacht ik.
Citroen klachtendienst contacteren heeft geen zin, die lachen U gewoon uit.

Verder gaat mijne xtr volgende week vrijdag binnen voor de nodige aanpassingen. Ik blijf er wel bij.
Trouwens tegen mijn garage ook al verteld, dat ik geen berlingo meer koop als deze vervangen wordt over een aantal jaren. Ik twijfel serieus of ik nog wel verder wil met citroen.

Ik hou jullie op de hoogte

Profiel  
 
Jan Nijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-2010

Gepost: 08 april 2011 03:41 PM
  [ # 363 ]

hallo

Vandaag is het 4 weken geleden dat mijn tweede klachtenbrief verstuurd werd naar Citroen Brussel.
Geen reactie van Citroen zelf nog minder van mijn garage uit Landen.
Beloofde EXPERT is van merk veranderd denk ik!

Het is over Citroen en zeker voor Landen motors die de fouten toe schuift naar mij.
Scheve achterbrug,hoge drukpomp, vering en wat nog allemaal.
Hier zit ik nu met een wrak van 16 maanden, 37000 km, rammelt, bonkt en vreet meer banden dan diesel.
Nooit nog een goed woord over een XTR.
Ik heb hier op het forum nog geen melding gezien van een XTR die een positieve afhandeling gekregen heeft.

Groeten

Jan

Profiel  
 
berlingo 107
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-01-2011

Gepost: 08 april 2011 08:56 PM
  [ # 364 ]

@Jan: zoek U snel een andere dealer, want die is waardeloos.

Ik heb goed nieuws intussen: de schokdempers en de veerplaten zijn vorige week vervangen en het probleem is bij mij opgelost. Als je de oude veerpoten te zien krijgt, kan je duidelijk zien dat de veerplaten een halve centimeter bewegen over de veerpoten. Dit is dan ook duidelijk de oorzaak het gebonk aan de voorvering.

Wat het fiepen van de riemen betreft. Hebben ze ook een oplossing, maar die moet ik nog laten uitvoeren. Namelijk de distriebustieriem vervangen. Het blijk dat deze dit gefiep veroorzaakt. Hebben we met de dealer zelf getest, dmv een specialen spuitbus op deze riem te spuiten.
LET OP: niet alle berlingo xtr modellen hebben last van dit gefiep.

Alles is/wordt onder de garantie vervangen; mijn berlingo xtr 110 Fap is nog maar 1jaar oud.

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 17 april 2011 02:09 PM
  [ # 365 ]

nu hier ben ik weer eens….

Tijd terug heb ik hier ook het verhaal van mijn XTR gedaan…. en we gaan er nog steeds mee verder….

om te beginnen: ik ben van dealer veranderd! De garage waar ik al dik 10jaar klant ben en 3 nieuwe autos gekocht heb (2x saxo VTS en 1x Berlingo XTR) vond het niet nodig om me verder te helpen met t verlengen vn mn garantie. Hij meende dat hij om 11u30 zijn boterhammen op moest gaan eten bij zn vrouw en dat hij in de middag een auto moest afleveren, het was nogtans een van de laatste dagen dat hij die kon verlengen….

ik gewoon rechtstreeks naar de dealer hier in het dorp gereden.
Daar mn verhaal uitgelegd (ook van de collega dealer van hem, en hij herkende het probleem want de laatste tijd zijn er veel klanten van de dealer waar ik mn autos kocht naar hem overgestapt….) en hij ging mij helpen, met t gerammel en met de garantie. Dit was nu een dikke maand geleden op n vrijdag.

Voor het gerammel bestelde ze meteen de onderdelen (veerschotels) en ik kon de Berlingo de dinsdag erop binnenbrengen. Ze hadden zelf geen meter met de Berlingo gereden, dus ze kenden het probleem. mn vorige dealer kende het helemaal niet…. straf maarja….

Die dinsdag de Berlingo binnen gebracht, s avonds gaan halen, maar het gerammel was er nog. Afgelopen week de Berlingo weer ervoor binnen gebracht en toen hebben ze een of andere “blokken” vervangen (zo begrep ik het)

Het gerammel is nog steeds niet weg, dus komende week ga ik er weer even langs. Dan laat ik de dealer zelf even rijden, als hij zn parking afrijd dan hoor je het al….

Ook moet ik zeggen dat het gerammel het ergst is als ik naar links stuur en dan traag over heuvels/bobbels rij….

Als ik het bovenstaande bericht lees, dan kan het dus zijn dat de veerschotel zelf los rond de eerpoot zit??? Dan kan ik dat mss eens aangeven aan de dealer…

groeten,

Tom

Profiel  
 
berlingo 107
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-01-2011

Gepost: 17 april 2011 07:49 PM
  [ # 366 ]

@SaXoKe: De dealer moet de veerpoten in zijn geheel vervangen, niet de veerplaten want dat lost het probleem niet op. Je moet hem nieuwe veerpoten(schokdempers) laten bestellen bij Citroen. Enkel de spiralen worden dan terug herbruikt. Bij mij is het probleem van bonken en rammelen opgelost. Mijn dealer heeft de veerpoten(schokdempers om juist te zijn) bij verschillende andere berlingo´s vervangen en heeft bij deze mensen ook geen klachten meer van gebonk en gerammel.

Het fiepen van de riem is ook opgelost. De dealer heeft de distributieriem en de aandrukrollen vervangen. Te info: mijn berlingo heeft 29000km.  Rijdt nu alsof ik hem juist nieuw bij de dealer ben gaan halen; heel stil, geen gerammel meer, geen gefiep.

Je moet ook vragen of hij de motorsteun aan de linkerzijde( als je voor de auto staat) losmaakt en invet. Dan is het gekraak als je draait ook opgelost. Heb juist hetzelfde probleem gehad. Helpt dit niet voldoende wordt de motorsteun onder garantie vervangen.

En alles onder garantie. Dus het kan wel als ze maar willen. En dit is geen probleem wat alleenstaand is.

Dus snel naar de dealer

Profiel  
 
Berlinguy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 20-01-2011

Gepost: 17 april 2011 09:45 PM
  [ # 367 ]

Hallo aan allen…
Hier een eerste voorzichtige reactie sinds onze Berlingo XTR geleverd werd…
Ik moet zeggen dat we tot nogtoe zeer tevreden zijn. Geen gerammel of geklop, een uitstekende wegligging, ook op de snelweg in flink beladen toestand en twee fietsen achterop de drager. Onze vorige auto was een Volvo V70 en ok, een Citroên is geen Volvo en zal dat nooit worden, maar al bij al zijn we dus zeer tevreden. Ongeveer 1500 km gereden nu.
Ik heb wel enkele min-puntjes… Ik hoor een tikkend geluid als ik de auto laat uitbollen zo rond de 2000 t/min. Dit geluid verdwijnt als ik de koppeling in trap. Afgelopen week had ik de auto gesloten in de garage en na ongeveer 5 seconden ging de auto vanzelf weer af slot. Dit herhaalde zich een keer of 5. Alle deuren waren goed gesloten en ik had de afstandbediening (sleutel) zelfs niet eens vast. Wat ik wel vast had was mijn GSM. Zou die voor storing kunnen zorgen ? Ik zou niet graag hebben dat de auto af slot gaat wanneer iemand met zijn mobieltje passeerd… Ik zal eerstdaags eens naar de garage bellen om deze probleempjes te laten nakijken.
Ik stel mij ook wel vragen bij de sluiting van de zijraampjes en het raam van de achterklep. Volgens mij niet zo moeilijk om dit te forceren. Voor de rest niets dan lof tot nogtoe.
O ja, net nog ondervonden dat de automatische verlichting wel erg laat aan gaat. Weet er iemand toevallig of dit in te stellen is ?

Groeten,

Guy.

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 17 april 2011 09:48 PM
  [ # 368 ]
berlingo 107 schreef:

@SaXoKe: De dealer moet de veerpoten in zijn geheel vervangen, niet de veerplaten want dat lost het probleem niet op. Je moet hem nieuwe veerpoten(schokdempers) laten bestellen bij Citroen. Enkel de spiralen worden dan terug herbruikt. Bij mij is het probleem van bonken en rammelen opgelost. Mijn dealer heeft de veerpoten(schokdempers om juist te zijn) bij verschillende andere berlingo´s vervangen en heeft bij deze mensen ook geen klachten meer van gebonk en gerammel.

Het fiepen van de riem is ook opgelost. De dealer heeft de distributieriem en de aandrukrollen vervangen. Te info: mijn berlingo heeft 29000km.  Rijdt nu alsof ik hem juist nieuw bij de dealer ben gaan halen; heel stil, geen gerammel meer, geen gefiep.

Je moet ook vragen of hij de motorsteun aan de linkerzijde( als je voor de auto staat) losmaakt en invet. Dan is het gekraak als je draait ook opgelost. Heb juist hetzelfde probleem gehad. Helpt dit niet voldoende wordt de motorsteun onder garantie vervangen.

En alles onder garantie. Dus het kan wel als ze maar willen. En dit is geen probleem wat alleenstaand is.

Dus snel naar de dealer

dank je wel voor de info. ik ga het een van de komende dagen als ik bij de dealer kom doorgeven. De problemen bij mij bevinden zich als je voor de auto staat aan de linksekant (passagierskant).

hoeveel kilometer heb je intussen gemaakt met de nieuwe veerpoten?
mijn Berlingo heeft intussen wel al dik 45000km gelopen… waarvan pakweg 35000met gerammel Sad

Profiel  
 
berlingo 107
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-01-2011

Gepost: 17 april 2011 09:54 PM
  [ # 369 ]

@ SaXoKe Een kleine 3000 km nu. Laat die motorsteun maar invetten en anders vervangen, probleem van kraken is dan bijna zeker weg.

Schokdempers vervangen ze onder garantie, hoef je niet aan te twijffelen


@berlingoguy; automatisch aangaan lichten is in te stellen. Ga maar naar de dealer die koppelt de auto aan de computer en kan de parameters van dit systeem handmatig wijzigen. Maar blijft natuurlijk een feit dat de sensor die dit regelt naar boven gericht is,zit onder de achteruitkijkspiegel. Dus die zal altijd een beetje anders reageren dan je zicht op de weg natuurlijk.

Wat de automatische sluiting van de deuren betreft, moet je waarschijnlijk de batterij eens uit je afstandsbediening halen. Anders kan je hem ook aan de computer laten koppelen en wordt, indien ze herkent wordt, de fout gereset.

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 17 april 2011 11:42 PM
  [ # 370 ]
berlingo 107 schreef:

@ SaXoKe Een kleine 3000 km nu. Laat die motorsteun maar invetten en anders vervangen, probleem van kraken is dan bijna zeker weg.

Schokdempers vervangen ze onder garantie, hoef je niet aan te twijffelen


@berlingoguy; automatisch aangaan lichten is in te stellen. Ga maar naar de dealer die koppelt de auto aan de computer en kan de parameters van dit systeem handmatig wijzigen. Maar blijft natuurlijk een feit dat de sensor die dit regelt naar boven gericht is,zit onder de achteruitkijkspiegel. Dus die zal altijd een beetje anders reageren dan je zicht op de weg natuurlijk.

Wat de automatische sluiting van de deuren betreft, moet je waarschijnlijk de batterij eens uit je afstandsbediening halen. Anders kan je hem ook aan de computer laten koppelen en wordt, indien ze herkent wordt, de fout gereset.

ik zal het een van de komende dagen weten of ze m vervangen. N demper hoort ni int garantie pakket dat ik afgesloten heb…

@guy: wat jij zegt klopt. De autom. Verlichting gaat redelijk laat aan. Maar storend vind ik het nog (net) niet….

Gtjs

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 24 april 2011 01:53 AM
  [ # 371 ]

Vrijdag is ie heel de dag binnen geweest. Ze hebben banale vervangen e gecontroleerd maar t gerammel kregen ze ni weg. D stabilisatorstangetjes zijn vervangen, de hele voorophanging is er onder uit geweest,.....

Nu staat er n nieuwe draagarm in bestelling, ze mhebben een vermoeden da het daarin gaat zitten….

Profiel  
 
brandkraan
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 02-02-2008

Gepost: 16 mei 2011 05:14 PM
  [ # 372 ]

Zo, ik zie dat er nog steeds tobbers zijn met de achteras van de Berlingo (III).
Mijn Berlingo verkocht (na 18 maanden en 45.000 km) omdat de importeur en dealer gewoon niets doen.
BALLENTENT !!!
rij nu al weer 5 maanden heerlijk in een Renault Scenic; super !
Stevige besturing, geen gewaggel, stabiel over richels. Zoals een normale auto behoort te zijn.
Dat er problemen zijn met de ophanging is wel duidelijk; de technische configuratie is al meerdere malen aangepast. Op zich geen probleem maar dat Citroen het probleem gewoon bij de klant legt is te gek.
Mij zien ze niet meer in een Citroen. De familie en kennissen inmiddels ook niet meer…...

Berlingo rijder

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 17 mei 2011 01:18 AM
  [ # 373 ]

En weer een update…

Het probleem is bij mij opgelost…

Ze hebben een fuseekogel aan de draagarm rechts voor vervangen, die had best veel speling zeiden ze.

Als ie met de wielen van de grond stond dan was er niets aan te merken, maar als ie met de wielen op de grond stond dan konden ze door goed te vringen de speling voelen.

Echt een heerlijke auto nu!

Ik weet zeker dat hij op die dikke 2jaar nooit zo fijn gereden heeft.

In eerdere berichten schreef ik dat t alleen was als ik naar links stuurde, maar nu voel ik gewoon dat het ook bij gewoon rechtdoor rijden allemaal niet zo ging zoals het zou moeten. Maar nu dus wel… Echt heerlijk!!!

Alle lof gaat naar Citroën dealer Huybers in Achel!!!

(en dan te beweren dat de garage waar ik m kocht vond dat er helemaal niets mis was met de ophanging!!!!)

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 27 juni 2011 12:16 AM
  [ # 374 ]
SaXoKe schreef:

(en dan te beweren dat de garage waar ik m kocht vond dat er helemaal niets mis was met de ophanging!!!!)

De dealer waar ik de Berlingo kocht is inmiddels geen officiële dealer meer!!!!!
Een citroen garage die sinds het begin van het bestaan van de garage citroen dealde is gestopt met het handelen in nieuwe citroens!!!!
Een jaartje geleden overleed de stichter van de garage, de zoon was al geruime tijd ‘‘baas’’ in de garage, maar is nu dus al het dealerschap kwijt.
Da ging rapper dan verwacht hahahaha

Profiel  
 
berlingo 107
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 22-01-2011

Gepost: 12 november 2011 10:34 PM
  [ # 375 ]

En wie heeft er al allemaal een brief gehad van citroen om de achterruit te laten vervangen?
Kan uit elkaar springen.

Ik heb mijn berlingo intussen verkocht, en de nieuwe eigenaars heb ik dit papier overhandigt, die gaan dit nu laten doen.

Heb zelf een citroen c4 1.6 E hdi 110 pk airdream man 6v seduction besteld, zou normaal in rond de 22e november geleverd worden.

Tip: voor diegene die eventueel dagrijlichten willen plaatsen, ik heb er toen gekocht bij halfords, dacht van het merk RING, goede ledlampen. Had ze aangesloten met relais, gingen aan bij het opzetten van het contact, en gingen automatisch uit bij het inschakelen van de lichten.
Fotooke….

Afbeelding Bijlagen
berlingo-xtr.jpg2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
25 van de 27
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook