26 van de 27
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 Volgende > 
   
Achterasdemping Berlngo XTR
crusty123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 12-04-2010

Gepost: 14 december 2011 05:00 PM
  [ # 376 ]

kort door de bocht gaan

voor die klachten is er een nota van citroen.

maar is volgens nr van belang of deze onder garantie valt of niet.

kort gezegd ,zal het probleem verminderen maar volledig weg jammer genoeg niet.

ik heb ook een xtr,en vooraan links is lichte bonk te horen.

oplossing is andere veerschotel en demper.(bij jongere modelen al veranderd)

nu mijn mening hierover is dat de constructie van de vering in het algemeen gewoon slecht is.

we zijn 2011,bijna 2012 en ze kunnen nu nog geen deftige ophanging maken….

ik heb al wat gezocht naar andere merken veringen(eventueel met verlaging,maar niets te vinden voor deze type)

wat van belang is dat alle garage deze klant ook doorzenden naar citroen van hun klanten.

hoe meer klachten die er binnen komen,hoe meer kans ze wel iets aan doen(parijs).

Profiel  
 
Jan Nijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-2010

Gepost: 19 december 2011 04:26 PM
  [ # 377 ]

HALLO

Het enige wat Citroën voor mij gedaan heeft is zich verontschuldigd voor het laattijdig antwoorden
op mijn tweede klachtenbrief van 9 maart 2011.Zes maanden na datum AUB 12 September 2011.
Ik mocht mij aanbieden bij mijn garage of een andere erkende dealer met een dossier nummer.(1608255)
Dus ben ik naar een andere garage geweest met deze brief en deze heeft volledig het probleem over de stabiliteit en de vering ontweken.
Het enige wat deze meneer mij kon vertellen is dat er een probleem is met de achterste venster die stuk kon springen.
In deze brief stond ook vermeld dat ik een garantie verlenging kreeg….......MAAR ik moest wel maandelijks een bedrag neertellen van +/- 40 euro.
Hij heeft mij dan ook 500 euro meer geboden, namelijk 8500 euro voor een auto van 20 maanden als ik een nieuwe kocht.
Al het vorige wat er bij mijn auto gedaan is, is larie en apekool geweest,.... om iets te doen.
Hoe meer klachten er zijn , hoe meer Citroën het kost, hoe minder er gedaan wordt.
Het dossier nummer dient alleen om de historiek van de wagen op te vragen en verder niets.
Dus ik zit nog altijd met een auto waarvan de veerpoten vooraan nog altijd daveren als gek en absoluut geen stabiliteit heeft.

Groeten van een XTR rijder die hopelijk snel iets met de lotto wint zodat ik hem kan buiten zwieren.

Jan

Profiel  
 
Schucki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 20-12-2011

Gepost: 20 december 2011 11:35 PM
  [ # 378 ]

Beste citroenen,
Ik sta op het punt een nieuwe Berlingo aan te schaffen. Een XTR…
Gezien de ellende die ik hier lees, vraag ik mij af of dit wel een goede keus is..

Zijn er ook mensen die GEEN ellende hebben met hun XTR?

Zelf heb ik ervaringen met de C8, C5, xantia, XM, BX, DS 20 Pallas, DS21 break en DS 20 break.
Goede, en minder goede, maar Citroën is toch wel mijn merk..

Moet ik toch naar een C4 Picasso?

Dank u voor uw reacties!

Vrgrt,
Johan
Antwerpen Belgie

Profiel  
 
Jan Nijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-2010

Gepost: 21 december 2011 11:36 AM
  [ # 379 ]

Aan Schucki

Als ik dan toch bij Citroën zou ( moeten ) blijven dan kies ik voor een C4.
Een XTR is voor mij een ” opgewaardeerde ” camionette en bij een C4 hebt u toch iets meer auto
voor u geld.
Althans mijn mening.

Groeten

Jan

Profiel  
 
Schucki
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 20-12-2011

Gepost: 21 december 2011 09:54 PM
  [ # 380 ]

Dank u Jan.
Nu hebt u wel erg veel ‘pech’ gehad…
Het aantal positieve reacties valt wat tegen Rolling Eyes
Hmmmm….

Profiel  
 
SaXoKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 19-01-2007

Gepost: 07 maart 2012 11:36 AM
  [ # 381 ]

inmiddels zijn we dus een jaar verder en het gerammel is nog steeds weg. inmiddels zijn er een goeie 15.000km gereden. Totaal rammelvrij.

Een goeie garage/dealer doet echt wonderen.

over de achterruit, ik heb geen brief gehad ivm de achterruit die kapot kan springen, mn schoonbroer wel. Hij heeft een nieuwe ruit gekregen.

Profiel  
 
pennzoil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 14-01-2011

Gepost: 13 juni 2012 10:32 PM
  [ # 382 ]

hey

heb ook een brief gekregen voor de achterruit, deze zou in extreme
koude en met aanzetten achterruitverwarming kunnen kapot springen
heb een afspraak gemaakt en de ruit is volledig vervangen in garantie
was een uurtje werk Smile

Profiel  
 
bertvp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 14-02-2011

Gepost: 27 juli 2012 12:04 PM
  [ # 383 ]

Onze Berlingo XTR (2010) heeft eveneens het achteras-probleem: springerig gedrag.
Volgens de dealer zijn de schokbrekers achteraan aan het lekken gegaan (heeft nu 39300km).
Deze worden aanstaande maandag onder garantie vervangen.
In het probleem ‘achterruit’ en ‘niet meer starten’ deelden we ook al…

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 30 juli 2012 04:40 PM
  [ # 384 ]
JaapJ schreef:

Re: Achterasdemping Berlngo XTR

PeterXTR schreef:

....Ik ben benieuwd wat Citroen nu allemaal voor mij gaat doen ???

Vraag nu eens niet wat Citroen voor jullie kan doen, maar wat jullie overheid/wegbeheerder kan doen voor jullie. Want ik hoor zelden geklop en klonkklonk, behalve als ik in Belgie ben. Die betonbanen en gaten in de weg en geklapte (truck)banden links en rechts in de berm zijn om te huilen…Om maar niet te spreken van die droevige wegwijs borden waarbij wereldsteden “vergeten” worden en even later als klein bordje op kniehoogte in een berm opeens staan aangegeven.
Deze jongen zit altijd met zweethandjes als íe door Belgie moet. Als deze zaken nu eens goed aangepakt zouden worden zouden al die passerende toeristen wat relaxter zijn en ook eens vaker stoppen en wat euro’s spenderen in dat fijne landje van jullie, ipv er zo snel mogelijk ahh UIT VANDAAN te willen zijn…

Sorry.
Het moest er ff uit…
(het zal wel door de naderende zomermaanden komen) 
Shocked

daar sla je weliswaar nagels met koppen… toen ik de laatste keer in NL m’n fietsershartje kon ophalen moest ik lachen bij het zien van een waarschuwingsbordje waarop stond “opgelet, wegdek in slechte staat”... had datzelfde wegdek zich in België bevonden, behoorde het in de top 5 van beste en mooiste wegdekken!!
dit is een ongelooflijk maar des-al-niet-te-min zeer spijtig gegeven: in België rij je je wagen gewoon kapot als je niet geconcentreerd putten en gaten ontwijkt… dit gezegd zijnde zit ook ik met het allombekende probleem… On-Topic reactie volgt apart…

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
Maddock
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 129
Geregistreerd: 14-03-2012

Gepost: 30 juli 2012 05:09 PM
  [ # 385 ]

Yep, ook ik heb na (erop of eronder) 40.000km met mijn Berlingo 1.6HDI (bj2010) achterasgerammel moeten ervaren….
het werd me op een gegeven moment erg duidelijk telkens ik op de -typisch Belgische- slecht onderhouden wegen met putten en bulten of op kasseibanen reed, aanvankelijk dacht ik steeds dat het omgevingslawaai was omdat ik vaak met de ruiten open rij, maar op den duur kon het geen omgevingsgeluid zijn aangezien ditzelfde geluid me bleef achtervolgen! tiens tiens…
beginnen opletten, ruiten volledig open, viel me op dat het “gerammel” “klokloklok” waarvan hier sprake vooral van rechtsachter kwam… wat me ook opviel is dat het heel ‘metaalachtig’ klonk, metaal op metaal gerammel…

geen probleem dacht ik, ik heb dit met mijn vorige wagen ook gehad, daar was de alu warmte-isolatie die moet voorkomen dat de hitte van het uitlaatsysteem naar boven, en dus de wagen binnen komt, losgekomen en lag tegen de uitlaat te rammelen…
de werkput van m’n pa en een paar extra vijsjes indraaien en dit probleem was in 5 minuten opgelost…

Bij mijn Blingo echter blijkt het niet zo simpel te zijn, die isolatieplaten zitten nog steeds lekker snor… zullen inderdaad achterasdempers zijn, zo te lezen is dit een vaakvoorkomend probleem… nu niet dat ik me veel zorgen maak maar als ik er begin op te luisteren stoort het me toch wel, tis net of ik een dozijn conserveblikken mee over de baan sleep tijdens het rijden… ga het toch eens nakijken en eventueel dempers bestellen en monteren…
toch wel spijtig voor een nieuwe wagen alhoewel… zo te lezen heeft de mijne (geen XTR trouwens) het met 40.000km wel langer uitgehouden dan gemiddeld om dit probleem te krijgen.

ps: voor diegenen waar het probleem dus niét bij die dempers ligt, denk aan die warmte-isolatie, met wat geluk heb je het dan in geen tijd geklaard.. “tussen de soep en de patatten zoals ze in ons landje zeggen” Very Happy

Nobody expects the Spanish Inquisition!

Profiel  
 
Jan Nijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-2010

Gepost: 03 augustus 2012 12:07 PM
  [ # 386 ]

Berlingo XTR 90 pk - 65000 km +/- 2 en een half jaar.

Het grootste probleem met mijn Berlingo XTR zijn de hevige vibraties die optreden bij een snelheid vanaf 115 km/hr. En dit op een mooi egaal asfalt wegdekt.Op een autostrade met geribd beton heb ik daar veel minder last. De auto is 2 x uitgelijnd en uitgebalanceerd ( voor en achter ) en eind september moet ik voor de DERDE keer op 65000 km mijn banden vervangen.
Voor het klokklok geluid te verminderen hebben ze de voorste veerschotels veranderd.
Achtervering is veranderd voor het spring gedrag te verminderen.
Resultaat NUL.
Het spring gedrag blijft hetzelfde , zelfs achteraan nog meer.
Hevige vibraties in het stuur zelfs voelbaar in de bodem structuur.
Bij een snelheid tussen 130 en 140 kan je het stuur 10 cm naar links of rechts draaien en de auto reageert niet.Verliest het contact met de weg.
Niet te geloven maar soms wijkt de auto uit naar links als je het stuur los laat en enkele tijd erna naar rechts.Ik heb het idee dat de veerpoten los zitten vooraan en telkens van hun positie afwijken als je het stuur helemaal naar links of rechts draait.
Een garage heeft mij nu voorgesteld om de volledige veerpoten eens te veranderen door een volledig ander type. Niet bij Citroen natuurlijk want die hebben mij meegedeeld dat ik niet meer welkom ben, alleen nog met mijn C3.
Een paar maanden geleden is er iemand nog verongelukt met ongeveer hetzelfde type wagen als ik.Is nog op het nieuws geweest. Met de melding : geen andere voertuigen bij betrokken, op een recht stuk en geen overdreven snelheid.
Niks aan te doen , andere auto kopen maar het is voor mij ook crisis en je kan iemand anders moeilijk opzadelen met een onveilige auto.

Profiel  
 
cisds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Gepost: 08 oktober 2012 08:57 PM
  [ # 387 ]

vandaag na 42000 km 4 nieuwe banden 195/15/65 laten vervangen in plaats van 205/15/65,op mijn berlingo multispace 2010
spring gedrag en lawaai veel verbeterd achteraan.
rijd nu toch bijna als een andere wagen

Profiel  
 
Jan Nijs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 17-05-2010

Gepost: 13 november 2012 05:32 PM
  [ # 388 ]

XTR

70750 km en ga voor de derde maal nieuwe banden plaatsen.
Nog geen 3 jaar oud.
3 grote onderhoud beurten gehad en telkens nieuwe banden.
Of is dit normaal bij Citroên

groeten

Jan

Profiel  
 
jakkerma
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 540
Geregistreerd: 23-01-2005

- Berlingo Berlingo 1.9D WJY DW8
Gepost: 13 november 2012 06:36 PM
  [ # 389 ]

Bij 120.000km na 8 jaar zijn mijn Michelin Agilis banden (eerste montage) afgekeurd op DROOGTESCHEURTJES.
Dus het kan wel..

Citroen Berlingo 1.9D bestel uit 2004 nieuw, nu 280k km, en eigenlijk probleemloos..
Citroen Berlingo 1.6i Een ouwe Subaru Forester is toch beter…

Profiel  
 
Sanmiguel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 148
Geregistreerd: 13-04-2009

Gepost: 01 januari 2013 01:52 PM
  [ # 390 ]

Mijn XTR is nu 3,5 jaar oud en heeft 49000 km op de teller.
Banden zijn zo goed als versleten en dienen zeker vervangen voor de autocontrole in mei.

De voor- en achterveringen zijn vervangen geweest.
Het geklonk en gebonk is mettertijd stilletjesaan teruggekomen en heeft nu een waar irritant niveau bereikt.
Bij de dealer heeft een mecanicien meegereden.  Enkel de parking op en af en ie had het al door.  Inderdaad, die wagen heeft geklonk en gebonk. Ook als ik slechts 20 km/uur rijdt en dan het stuur snel kort links en rechts over en weer beweeg hoor je het geklonk.

Deze week terug naar de dealer en ze gaan het onderzoeken.


Als je alle ervaringen hier doorleest, besef je maar al te goed dat er een serieus probleem is met het ontwerp van de XTR en dat Citroën er eigenlijk weinig tot niks aan doet.
Citroën heeft duidelijk gèèn kaas gegeten van het begrip ‘klantenbinding’.
Voor mij is de XTR dan ook m’n eerste maar tevens LAATSTE auto van dit merk.

eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009

Profiel  
 
 
26 van de 27
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook