











































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Die hoorns moet je wel afstellen. anders geven ze geen geluid!
Als de compressor blaast is ie goed. Komt niet veel lucht uit maar kan wel druk opbouwen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
bogaard77 schreef:Die hoorns moet je wel afstellen. anders geven ze geen geluid!
Als de compressor blaast is ie goed. Komt niet veel lucht uit maar kan wel druk opbouwen.
De hier gelezen test met de fietspomp geeft wel geluid, zou het dan toch aan de opbrengst van de compressor liggen?
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kan. zitten de formica schotjes alle 4 los? beetje WD40 erbij…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
hmmm, formica? vier?. Ik heb de bovenkant van de compressor er gisteren afgehad, maar daar zaten 3 metalen schotjes in een excentrisch draaiend deel, die schoven overigens gemakkelijk. Wel even schoongemaakt natuurlijk. De onderkant heb ik nog niet losgehad: na verwijderen van de twee schroeven onder bleef alles vastzitten, dat heb ik (nog) maar even zo gelaten.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ok. ander pompje. Als de schotjes loszitten en vet zijn is het goed. plus en min goed aangesloten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
De ouwe heb ik ook nog, zal voor de grap eens kijken. Voor de goede orde ook nog de aansluitingen checken, maar eigenlijk weet ik zeker dat het goed zit.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Vanwege het pestpokkeweer van gisteravond niet verder gegaan met de luchthoorncompressor, maar wel nieuwe Dunlopillo onder matten gelijmd. Dat voelt wel weer even anders zeg. Nadeel was wel dat het hele huis stond naar de Bisontix…..
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bij Citroën wisten ze ook wel hoe je het comfortgevoel in een mat kon brengen.
Citroen!




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
DriverD schreef:Bij Citroën wisten ze ook wel hoe je het comfortgevoel in een mat kon brengen.
Klopt, die ouwe was compleet versleten….
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Gisteren een nieuwe oude speaker onder het rooster in de hoedenplank ingebouwd, klinkt meteen een stuk beter. Verder nog naar Herm geweest voor de LHM lekkage: zeeeer waarschijnlijk is het het stuurhuis wat nog wat lekt, moet tzt nog gefixed worden. Nieuwe lampjes in het dashboard geplaatst en vandaag ga ik nog een plakantenne achter de pallasrand verwerken. Tot grote vreugde van de buren doet de luchthoorn het inmiddels ook: wat een herrie produceerd zo’n ding zeg
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
Peter wat zijn jouw ervaringen met de plakantenne. Wat is het fabricaat en waar heb je hem geplaatst. Wil zelf ook nog een antenne plaatsen maar vind het eigenlijk zonde om de mooie daklijn te verstoren met een dakantenne. Ik heb een originele Philips radio uit 1973 op de kop getikt. GO en PO je weet wel. Verder voor de echt goede muziek een Parrot met alle toeters en bellen ” verdekt” weggewerkt in het dashboard.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
De plakantenne werkt prima. Het is geloof ik een Hirschmann. Wat me wel opviel is dat de plaatsing erg nauw komt: hij moet echt tegen het kunststofdak worden aangeplakt anders stoort het toch net iets te veel.
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace
OK Peter bedankt. Zit de antenne dan achter de ” dakbekleding”?
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Yep, achter de dakbekledng en de pallaslijst
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace




Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 29-07-2003
- ID/DS DS 21 IE Pallas
- C4 (2004-heden) 1.6 HDiF
Zo, even een korte update:
Net terug van vakantie (nee, met de C5, clima is toch wel erg lekker in zuid-f). Uiteraard gelijk de DS gestart er direct resultaat, toch wel weer lekker. Vandaag de trekhaak er maar onder vandaan gehaald, de kans dat ik die gebruik lijkt me wel erg klein. Voordeel is dat ik dan eindelijk de twee achteruitrijlampen kan monteren. Nu zit er nog een totaal vergane Hella lamp op, maar ik wil de twee originele monteren, moet ze nog wel even ergens voordelig zien te scoren.
Overigens inmiddels 2200 km gereden met de snoek, zonder echte problemen…. Best lekker eigenlijk!
Peter van Essen
DS 21 IE Pallas h, 1970
Renault Espace