Tjerk schreef:
Waarom moeten we dan nog steeds met de XM op vakantie
Omdat je er ook aan wil komen…....






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
MaartenH schreef:Tjerk schreef:
Waarom moeten we dan nog steeds met de XM op vakantie
Omdat je er ook aan wil komen…....
Met de XM zijn we vorige vakantie anders wel gestrand met een gebroken uitlaat.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Tjerk schreef:MaartenH schreef:Tjerk schreef:
Waarom moeten we dan nog steeds met de XM op vakantie
Omdat je er ook aan wil komen…....
Met de XM zijn we vorige vakantie anders wel gestrand met een gebroken uitlaat.
Dat is achterstallig onderhoud, eigen schuld.
Ik vond de XM best een goeie reiswagen. maar de CX ook
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
MaartenH schreef:Tjerk schreef:MaartenH schreef:Tjerk schreef:
Waarom moeten we dan nog steeds met de XM op vakantie
Omdat je er ook aan wil komen…....
Met de XM zijn we vorige vakantie anders wel gestrand met een gebroken uitlaat.
Dat is achterstallig onderhoud, eigen schuld.
Haha idd, daar kon de XM niks aan doen, maar het is niet mijn auto
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Heeft de versnellingsbak aan de 2500 motor eigenlijk nog wel een peilstok? Zo ja, waar zit dat ding dan? Ik heb met het fotootje in Haynes erbij gezocht, maar niet gevonden…












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
par eXeMple! schreef:Heeft de versnellingsbak aan de 2500 motor eigenlijk nog wel een peilstok? Zo ja, waar zit dat ding dan? Ik heb met het fotootje in Haynes erbij gezocht, maar niet gevonden…
Als de peilstok bij een 2500 GTi op dezelfde plek als mijn Turbo zit dan is het lastig te vinden
Je zal moeten beginnen om het reserve wiel eruit te halen + de plaat waar die op ligt. (2 schroeven maatje 10 meen ik)
Dan zit er helemaal beneden, ergens een rond oog wat de peil stok is.
Ik had ook nog eens het probleem dat hier het ABS verdeelblok nog tussen zit, dus erg onbereikbaar…
Ik denk dat het mij meer als een half uur gekost heb voordat ik hem gevonden had
De peilstok zit duidelijk op een plek die niet geschik is om maandelijk te peilen














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Iedere cx heeft een peilstokje op de bak, ook de 2500 gti
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27962
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lokatie van de peilstok is ook overal hetzelfde?














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
yups
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Thnx heren! Ik ga weer op zoek.
Peilen met stilstaande of draaiende motor?
stille, het is geen automaatbak.
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Misschien te laat, maar nog een tip. Volg je kilometertellerkabel naar beneden. Daar, in de bak, zit ook je peilstok. Er net voor, als je naast je auto staat.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gevonden… Wat een plaats voor een peilstok
Maar ik kon wel mooi toen die plaat onder het reservewiel weg was, bij een aantal connectoren komen die ik nog niet gezien had. Kon ik ze meteen even loshalen contactsprayen en vaselineren.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
par eXeMple! schreef:Gevonden… Wat een plaats voor een peilstok
![]()
Maar ik kon wel mooi toen die plaat onder het reservewiel weg was, bij een aantal connectoren komen die ik nog niet gezien had. Kon ik ze meteen even loshalen contactsprayen en vaselineren.
Hé, hé hé, wel eerlijk blijven. Hoeveel auto’s hebben een peilstok in de versnellingsbak? Hè? Dus moeilijk te vinden of niet, je mag blij zijn dat hij te vinden is.