3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Thermocontact vervangen
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 31 oktober 2009 09:54 PM
  [ # 31 ]

Vandaag ben ik aardig gevorderd. Zover dat ik niet verder ga om te voorkomen dat de KVS naar buiten gaat stromen. Zodra ik weer eens tijd heb, volgend weekend waarschijnlijk, zal ik het koelsysteem deels leeg laten lopen, en dan de bout vervangen door de sensor.

Dan nog de thermometer in mijn huidige klokkenwinkel zetten en een draadje trekken.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 november 2009 08:56 AM
  [ # 32 ]

Let op, de afsluitdop heeft een (achterlijk) lange draad! Je bent er nog niet, dus.

knuffel

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 november 2009 10:06 AM
  [ # 33 ]

(Veel) langer dan die van de sensor? Daarmee vergelijk ik het namelijk.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 november 2009 10:52 AM
  [ # 34 ]

Heb geen losse afsluitdop liggen, dus kan het niet precies zeggen. Maar hij steekt misschien wel centimeter aan de binnenkant uit, plus de dikte van het huis natuurlijk! Hoeveel draad er op de sensor zit weet ik niet.

Maar je wist al dat je voorzichtig moet zijn (lees: blijven)...

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 november 2009 05:14 PM
  [ # 35 ]

het thermo contact steekt niet uit. de dop wel, zo’n 5 a 8 mm.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 november 2009 09:54 PM
  [ # 36 ]

OK, nog ff doordraaien dus.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 november 2009 03:42 PM
  [ # 37 ]

Bijna klaar. Dop zit nu los, kan ik er zo uit draaien en de sensor er in. De pakking die er op zat is gescheurd en ik heb dus een nieuwe nodig. Lijkt wel een kraanleertje. Kan ik dus gewoon naar de DHZ-winkel gaan en een kraanleertje er tussen zetten, of is het weer iets speciaals?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 08 november 2009 03:43 PM
  [ # 38 ]

dat kan ja. zo’n harde ring, geen rubber.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 november 2009 03:46 PM
  [ # 39 ]

ja, zo’n bruin-rode ring, beetje kartonnig.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 08 november 2009 10:18 PM
  [ # 40 ]

Een fiberring noemt men dat.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 november 2009 10:19 PM
  [ # 41 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Een fiberring noemt men dat.

Vraagje: hoe monteer je die, droog of eerst beetje laten ‘wellen’ (natmaken)?

knuffel

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 november 2009 10:24 PM
  [ # 42 ]

Mag droog gemonteerd worden,mocht er vocht ontsnappen,zet het fiber materiaal toch uit en dicht het vanzelf af.
ik verkies toch een koper of alu ringetje met een borgmiddel welk soepel blijft.
Dan heb je later geen probleem om het er weer uit te draaien,als je een goede koelvloeistof gebruikt. Wink

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 08 november 2009 10:24 PM
  [ # 43 ]

Droog, als je hem laat wellen draai je hem tot pap. Het idee is dat de aangedraaide ring zwelt bij lekkage. Het kan dus zijn dat verbindingen met een fiberring licht lekken na montage, wat dan vrij snel overgaat.
Wordt (werd) hierom veel gebruikt in sanitair-toepassingen, ze kunnen namelijk goed tegen de combinatie water/hitte.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 november 2009 10:31 PM
  [ # 44 ]

Twee maal ‘dank u’  love9

knuffel

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 08 november 2009 10:41 PM
  [ # 45 ]

Hoezo, ook nog trubbels met je CV-ketel?  sad pink

Brian: sorry voor deze schaamteloze topicvervuiling. Ik hoop dat je je ook afvroeg of die ring droog of nat gemonteerd moest worden, dan heb je er tenminste nog wat aan Smile

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
 
3 van de 10
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook