5 van de 44
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 14 mei 2009 12:21 AM
  [ # 61 ]

Aha, dus jij stond laatst voor me…..

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 mei 2009 12:27 AM
  [ # 62 ]

Jep, ik dacht al dat je de nieuwe kleur niet herkende Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 mei 2009 11:31 PM
  [ # 63 ]

Van de week een e-mailtje gestuurd naar de dealer waar de auto nieuw verkocht is.
Vandaag netjes de volledige history van de auto in de postbus gehad Cool

Leuke meevaller is dat de com2000 nog geen 10.000 geleden is vervangen. Die zit er nog geen jaar in.
Weet iemand trouwens of ze aangepast zijn dat ze niet meer stuk gaan? Of blijft het gewoon aan de lopende band die dure dingen vervangen? Wink

Een aangepast model zou natuurlijk erg handig zijn Smile

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 mei 2009 01:22 AM
  [ # 64 ]

De com2000= de BSI?

Ene..tijd voor een nieuwe groepsfoto als AVATAR Wink

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 16 mei 2009 10:28 AM
  [ # 65 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

De com2000= de BSI?

Ene..tijd voor een nieuwe groepsfoto als AVATAR Wink

com2000 is die hendel voor ruitewisser, richtingaanwijzer enz… dacht ik tenminste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 mei 2009 12:11 PM
  [ # 66 ]

Klopt de com2000 zijn de 2 hendels achter het stuur. Ook de cruise control is hier een deel van.
Deze dingen gaan gewoon altijd stuk…
Bij onze andere Xsara zelfs al binnen de garantie.

Het vervangen is niet zo erg spannend qua werk volgens mij. Alleen het ding kost wel zo’n 350 euro ex BTW… Rolling Eyes

Zover ik weet gaat de BSI zelf niet zo snel stuk. Die gaat rare dingen doen als je aan de draden gaat rommelen Wink

Avatar vervangen zit nog in de planning, maar beide op de foto moet nog even keer gebeuren Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2009 01:37 PM
  [ # 67 ]

Ik vind de airco altijd een beetje muf ruiken, vooral vlak nadat die inschakeld wordt.
Even snel op internet gekeken. Daar stond dat het kon helpen om de airco voluit een kwartier te laten blazen met de ramen open. Dat net maar eens gedaan.

Na dat kwartier stonk die niet meer, maar dat is meestal na een tijdje gebruik. Ben benieuwd of er verbetering in zit.

Het interieurfilter is ook niet echt schoon. Ik zie ook diverse berichten op internet dat de geur hieruit komt. Maar daar ben ik nog niet van overtuigd, iemand ervaringen? Wink

Gelijk de kans maar eens beet genomen om het interieur een beetje schoon te maken Wink Ziet er nu toch wat frisser uit, ook al was het niet eens echt vies.

Hoe koud moet zo’n airco eigenlijk zijn als je je hand voor het rooster houd? De auto wordt wel snel koud, maar ik heb het idee dat sommige airco’s kouder zijn…

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 23 mei 2009 01:51 PM
  [ # 68 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik vind de airco altijd een beetje muf ruiken, vooral vlak nadat die inschakeld wordt.
Even snel op internet gekeken. Daar stond dat het kon helpen om de airco voluit een kwartier te laten blazen met de ramen open. Dat net maar eens gedaan.

Na dat kwartier stonk die niet meer, maar dat is meestal na een tijdje gebruik. Ben benieuwd of er verbetering in zit.

Het interieurfilter is ook niet echt schoon. Ik zie ook diverse berichten op internet dat de geur hieruit komt. Maar daar ben ik nog niet van overtuigd, iemand ervaringen? Wink

Gelijk de kans maar eens beet genomen om het interieur een beetje schoon te maken Wink Ziet er nu toch wat frisser uit, ook al was het niet eens echt vies.

Hoe koud moet zo’n airco eigenlijk zijn als je je hand voor het rooster houd? De auto wordt wel snel koud, maar ik heb het idee dat sommige airco’s kouder zijn…

bij die van mn pa met airco kan ik niet zo heel lang mn hand ervoor houden…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 mei 2009 02:52 PM
  [ # 69 ]

Mijn airco blaast lucht van ongeveer 4 tot 7 graden, afhankelijk van de buitentemperatuur. Gewoon een keer een thermometer in de uitstroomopening steken.

Stinkende airco’s worden niet alleen door het interieurfilter veroorzaakt, maar met name door schimmel- en bacteriegroei op de verdamper. Dit kun je reinigen met speciale producten zoals Valeo Climpur: http://www.valeoservice.com/html/belgium/nl/produits.focusdetail.php?wid=33812616142C94EE1493EB

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2009 02:55 PM
  [ # 70 ]

Ik heb ook het vermoeden dat het de verdamper is.
Alleen bij deze middelen is het mij niet duidelijk waar je dit nu precies in moet spuiten Confused

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 mei 2009 03:04 PM
  [ # 71 ]

Zoals ik het tot nu toe heb gedaan:

Interieurfilter eruit, van onderaf de verdamper zo goed mogelijk inspuiten (dat climpur is een spray, andere middelen zijn meestal in schuimvorm), dan zonder interieurfilter de schuif weer terug (zodat het systeem dicht is).

Het eenvoudigst is om even het dashboardkastje eruit te halen en het via de recirculeerklep (die je handmatig moet openen door de recirculatiestand in te schakelen) de rest van het middel erin te spuiten, terwijl de aanjager op flink tempo draait. Belangrijk: de ventilatieuitstroom naar voren en alleen de middelste roosters open. Als het reinigingsmiddel op is gebruikt kan de blower weer uit.

Leg wel even een handdoek of iets dergelijks onder het blowerhuis, er wil nog wel eens wat uit druppelen. De rest van het reinigingsmiddel moet via de waterafvoer weglekken. Na een kwartiertje ofzo kun je het nieuwe filter terugzetten en klaar ben je.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 mei 2009 03:14 PM
  [ # 72 ]

Er moet ook wat aan de audio van de Xsara gedaan gaan worden. De 4 standaard Citroën speaker zijn minder van kwaliteit dan de 4 relatief simpele Pioneer speakers die in de vorige zaten.

Ik heb mijn radio al overgezet, dit vind ik een prima dingen dus die blijft zitten.

Ik wil eigenlijk gewoon 4 speakers. 2x 17 cm voor en 2x 13 cm achter in de daarvoor bestemde ruimtes.

Ik zat hieraan te denken:
TS-A1703i voor
TS-A1303i achter

Heeft 3 weg voordelen tov 2 weg? Zijn dan apparte tweeters niet nodig?
Het liefst ga ik niet in de bedrading rommelen om scheidingsfilters e.d. in te bouwen…

Hoe denken jullie erover? Wink

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 24 mei 2009 03:45 PM
  [ # 73 ]

Zorg er maar voor dat er tweeters in je dash zitten, en het liefst niet de originelen. Die coaxiale speakers zijn bagger (vanuit mijn ervaringen dan).

Zoiets lijkt me wel geschikt, wel aparte tweeters, geen apart filter: http://www.pioneer.nl/nl/products/25/131/201/TS-G171C/specs.html

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 mei 2009 04:18 PM
  [ # 74 ]

Hmm.. Ziet er ook wel goed uit, maar hebben ze weer niet bij de webwinkel waar ik altijd bestel Wink

Ik ben eigenlijk op zoek naar wat meer bass, helpen tweeters dan ook omdat je speaker dit niet hoeft te doen?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 24 mei 2009 07:18 PM
  [ # 75 ]

Ik zou tweeters in de dashboard doen Arjan.

De vorge eigenaar had de kabels niet doorverbonden, waardoor ze niet deden! Confused  Nadat ik ze aangesloten had, kon je duidelijk merken dat met tweeters vanuit de dashboard het geluid beter is!

Qua speakers heb ik de volgende van Pioneer in de Xsaar zitten:

Voor:  TS-Q171C 2 weg luidsprekers   (220WATT)
http://www.pioneer.nl/nl/products/25/132/201/TS-Q171C/specs.html


Achter: TS-E1396 3 weg Speakers     (160WATT) http://www.pioneer.nl/nl/products/archive/TS-E1396/index.html

Voor de Bass zit deze sub erin van Pioneer:

TS-WX20LPA Linear Power versterkte subwoofer (200WATT)
http://www.pioneer.nl/nl/products/25/132/201/TS-WX20LPA/specs.html

PS alles heb ik bij deze internetsite besteld: http://www.bobshop.nl.

En plaatsen lijkt me niet echt moeilijk! Wink
Zie mijn site!

Profiel  
 
 
5 van de 44
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook