425 van de 482
« Eerste  < Vorige 423 424 425 426 427 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost CX
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7542
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 mei 2016 09:14 PM
  [ # 6361 ]

Gebeurt vaker, zelf recent een Prestige Turbodiesel 2 op de kop getikt, van binnen en van buiten (type plaatje, schildje) omgebouwd tot Limousine. En aangezien dat voor de import is gebeurt, staat het ding helaas ook als Limousine op kenteken blank stare

Profiel  
 
Mallens
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 27-01-2006

Gepost: 24 mei 2016 10:19 AM
  [ # 6362 ]

In reactie op pic’s vanuit Vlissingen op pag 424: Dat is de mijne Wink De grootste netwerkborrel van Zeeland bezocht. Heeft mijn beeld van de Zeeuwen verrijkt. Veel ambitieuze ondernemers gesproken en veel te gezellig.

CX Prestige Turbo II 1987

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 01 juni 2016 01:21 PM
  [ # 6363 ]

Kijk nou wat ik vind, van afgelopen November!

Ergens op de A2 schat ik zo.

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 02 juni 2016 12:00 PM
  [ # 6364 ]

Nouja, zomaar hier bij het Bonnefantenmuseum in Maastricht: Een Athena-kampeerwagen. Compleet met klapstoelen, modder en een deuk.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9168
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 juni 2016 12:59 PM
  [ # 6365 ]

Deuken! Laughing

Scherm RV en deur LV.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 06 juni 2016 12:24 AM
  [ # 6366 ]

01-GM-74 by azu250, on Flickr
TK-80-DK by azu250, on Flickr

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 06 juni 2016 01:43 AM
  [ # 6367 ]

Een kenteken uit 1975 en kunststof bumpers??

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15749
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 06 juni 2016 01:50 AM
  [ # 6368 ]

Zoiets heet omkatten. Wink

Profiel  
 
Ducantoni
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 13-04-2009

- XM 2.0 Ambiance
Gepost: 06 juni 2016 02:24 AM
  [ # 6369 ]

Nee toch?  angel Dat is meer iets voor eigenaren van Landrovers..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9168
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 06 juni 2016 09:05 AM
  [ # 6370 ]

Dat omgekatte ding duikt ook overal op, begin vorige maand nog in “CX’en te koop”. Smile

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6469
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 06 juni 2016 05:07 PM
  [ # 6371 ]

De afgelopen jaren wel vaker. Het valt ook niet mee om zoiets te verpatsen natuurlijk.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 10 juni 2016 04:59 PM
  [ # 6372 ]

Tja, als je hem niet kan verkopen moet je er maar in blijven rijden cheese

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9168
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 juni 2016 09:27 AM
  [ # 6373 ]

Gistermiddag rond 12:30 h op de N359, ik reed richting Balk, als tegenligger een grijze serie 1 Berline met een oliedrum op de imperiaal.

Er werd geseind, ik was net te laat om dat ook te doen, maar heb wel de hand opgestoken. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4725
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 juni 2016 09:56 PM
  [ # 6374 ]

Van de voorpagina.

Sortie de Grange

De kippenschuren van Ton van Soest. Het is sommigen van ons bekend dat er al jaren een enorme voorraad CX’en staat te wachten op een tweede jeugd. Tijdens een weekend in april werden de mysterieuze schuren geopend en kon elke geïnteresseerde een kijkje nemen. Onze nieuwsgierigheid werd beloond!

De CX-club was een aantal jaar eerder al op bezoek in het Brabantse Bosschenhoofd om de voorraad te aanschouwen en inventariseren. Een verslag hiervan verscheen in clubblad La CX En Route. In het februarinummer van 2013 is dit stuk te lezen, en belangrijker, zijn foto’s te zien van de enorme voorraad auto’s in de schuren. Toen onlangs tussen neus en lippen door op Facebook verscheen dat er een open dag gehouden zou worden op 23 april, hoefden we niet lang na te denken: deze CX-outlet moest bezocht worden!

De rit naar Bosschenhoofd zou, hoe kan het ook anders, plaatsvinden in een CX. Eenmaal aangekomen op locatie kon een routebeschrijving naar de schuren worden opgehaald bij de balie. Een vriendelijke medewerker wees ons erop dat in de kelder onder het bedrijf ook wat auto’s staan. Zijn aanbod om deze te bekijken sloegen we niet af en beneden troffen we interessante auto’s. Hoogtepunt was beslist een in rally-trim uitgedoste serie 2 GTi met een prachtig strak lederen interieur, tripmaster en Jaegertableau, die tevens van alle mogelijke jaloezieën en spoilers voorzien is. Verder viel een heerlijk period-foute E21 BMW 320 op. Later zou blijken dat de non-Citroëns minstens zo bijzonder zijn als de auto’s met het dubbele Chevron.

De kippenschuren liggen op een klein kwartier rijden van de garage in Bosschenhoofd. We parkeren de CX lekker Frans in de berm en stappen het terrein op. Na wederom een vriendelijke ontvangst met uitzicht op koffie krijgen we een korte uitleg over de vier schuren en kunnen we ongehinderd rondkijken.

De vier schuren zijn voornamelijk gevuld met CX’en. Het valt op hoeveel serie 2 breaks er te vinden zijn. Helaas zijn het bijna allemaal diesels, wat betekent dat met het huidige belastingklimaat de laag stof op deze auto’s waarschijnlijk niet zal verdwijnen de komende tijd. Niet op initiatief van degenen die in Nederland een CX willen bezitten in ieder geval. De verzameling laat de vraag opkomen welke CX verzamelwaarde zal blijken te hebben, en welke niet. De Pallassen, Prestiges en GTi’s zijn al tijden geliefd, maar mogelijk zijn het juist de hele kale, pure exemplaren die nog aan belangstelling gaan winnen. Een aantal hiervan is zeker nog te vinden in de schuren.

Af en toe bekijken we een auto iets beter. Het valt op dat bijna alle auto’s nog compleet zijn. Een bewuste keuze, wordt ons uitgelegd. Een deur openen leert echter wel dat het klimaat van de schuren niet ideaal is geweest voor het behoud van het interieur: het is binnen vaak klam en muf en dat maakt een mens toch wat minder hebberig. Desondanks worden we af en toe aardig verrast door welke uitvoeringen er tussen staan! Er zijn overgangs—turbo modellen te vinden, laagdaks Prestige’s, Pallasen, TRE’s, en een break TGI. Plus nog zoveel meer!

Qua beleving bieden de schuren een mooie tijdcapsule, waarin CX’en nog dagelijks en alom aanwezig zijn, vrijwel alle voorzien van de mooie oude kentekens uit het pre-gaik tijdperk. Met kentekenbewijzen achter de binnenspiegel. En er zijn nog best wat meer leuke vierwielers te zien: we treffen zomaar een Rover SD1 aan, twee Renault/Alliance cabriolets (mét airco!) en een Suzuki SC 100. En dan nog aardig wat BX’en, XM’s en GS’jes.

Onze parel in de collectie? Dat moet wel de witte 22 RS zijn die destijds door Gefco op het Oosterhoutse distributiecentrum gebruikt werd. Met gele zwaailamp op het dak én buitenboordaansluiting voor startkabels (de auto werd gebruikt om gestalde voertuigen te starten) heeft deze break alles in zich om de perfecte vakantieauto te worden, want uitgerust met airco en slechts 22 duizend kilometer op de klok. Het mooie verhaal achter deze wagen maakt de in elkaar geramde zijkant méér dan goed.

Voor de CX-liefhebber, of de urban explorers onder ons is de Ton van Soest-collectie zonder meer boeiend te noemen. Of het achteraf een zinnige investering bleek om alle inruilers ongezien en zonder voorzorg in een schuur te parkeren? De toekomst zal het leren!

tekst: Niels(je) en 2d; foto’s 2d

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 juni 2016 10:13 PM
  [ # 6375 ]

Gaaf!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
425 van de 482
« Eerste  < Vorige 423 424 425 426 427 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook