6 van de 482
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost CX
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 29 mei 2009 08:51 PM
  [ # 76 ]

Een Citroën CX 20 op LPG met een lelijke deuk links achter in Amersfoort:

 

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 29 mei 2009 08:56 PM
  [ # 77 ]

Zijn meerdere redenen voor.

1 Om te beginnen is de auto nu helemaal in perfecte staat zowel motorisch als optisch en kan het nu alleen maar minder worden.

2 De auto verbruikt wat meer (veel meer) dan ik hoopte.

3 Verzekering technisch gezien ik dacht dat 10000 genoeg zou zijn maar helaas ....zit na 4 maanden al bijna aan de 10000. Een verzekering zoeken die alrisk doet met meer kilometers is op mijn leeftijd (23) onbetaalbaar omdat ik zo jong ben).

4 Klassieker angst speelt ook een kleine rol. Elke keer als ik wat gefixt heb komt er weer iets nieuws opduiken. Zoals verleden week een kapotte voorraad bol.

5 Kosten : Heb al een kleine 2000 euro erin gepompt om hem zo te krijgen ...en ziet er naar uit dat als ik hem zo wil houden er een constante stoom van geld in moet.

En natuurlijk hoop ik een beetje winst te maken voor alle moeite die ik erin heb gestopt.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 mei 2009 10:22 PM
  [ # 78 ]
Rayden108 schreef:

en ziet er naar uit dat als ik hem zo wil houden er een constante stoom van geld in moet.

Eigenlijk geld dat voor elke auto!
Bij een CX waarschijnlijk wat meer, maar dat streep je weg tegenover dat je geen afschrijfkosten heb.

Als je alles netjes bij houd dan moet het best wel meevallen wat er allemaal aan onderhoud is.

De markt is nu helemaal niet goed om een CX te verkopen, dus daar hoef je het ook al niet voor te doen Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43067
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 29 mei 2009 11:06 PM
  [ # 79 ]
Rayden108 schreef:

Zijn meerdere redenen voor.

1 Om te beginnen is de auto nu helemaal in perfecte staat zowel motorisch als optisch en kan het nu alleen maar minder worden.

2 De auto verbruikt wat meer (veel meer) dan ik hoopte.

3 Verzekering technisch gezien ik dacht dat 10000 genoeg zou zijn maar helaas ....zit na 4 maanden al bijna aan de 10000. Een verzekering zoeken die alrisk doet met meer kilometers is op mijn leeftijd (23) onbetaalbaar omdat ik zo jong ben).

4 Klassieker angst speelt ook een kleine rol. Elke keer als ik wat gefixt heb komt er weer iets nieuws opduiken. Zoals verleden week een kapotte voorraad bol.

5 Kosten : Heb al een kleine 2000 euro erin gepompt om hem zo te krijgen ...en ziet er naar uit dat als ik hem zo wil houden er een constante stoom van geld in moet.

En natuurlijk hoop ik een beetje winst te maken voor alle moeite die ik erin heb gestopt.

Winst maken? Op een CX? In deze markt? Ik geloof dat je al heel blij mag zijn als je hem uberhaupt kunt verkopen zonder al te veel VERLIES te maken…

Zonde hoor, maar goed, je was gewaarschuwd… Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 29 mei 2009 11:07 PM
  [ # 80 ]

Eigenlijk geld dat voor elke auto!
Bij een CX waarschijnlijk wat meer, maar dat streep je weg tegenover dat je geen afschrijfkosten heb.

Als je alles netjes bij houd dan moet het best wel meevallen wat er allemaal aan onderhoud is.

De markt is nu helemaal niet goed om een CX te verkopen, dus daar hoef je het ook al niet voor te doen

Nou ja en nee..
Onderdelen van een cx zijn vaak duur en zeldzaam, en het maakt niet uit hoe goed je dat ding onderhoud elke keer gaat er weer iets heel irritant stuk bijv dat je kachel alleen in de derde stand werkt of dat het raam van de bijrijder niet meer dicht gaat door een kabel breuk,,,, dat zijn hele irritante dingen die ik afgelopen week weer moest fixen. Dat soort gingen heb je niet bij een auto na 2000.

De markt staat er inderdaad niet helemaal naar maargoed wie niet waagt wie niet wint..

Overigens vind ik cx’en TOP auto’s het gaat dus niet om de auto zelf….het liefst rij ik de rest van mn leven in dat ding.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 29 mei 2009 11:11 PM
  [ # 81 ]

waterman771
Winst maken? Op een CX? In deze markt? Ik geloof dat je al heel blij mag zijn als je hem uberhaupt kunt verkopen zonder al te veel VERLIES te maken…

Zonde hoor, maar goed, je was gewaarschuwd…


Lijkt me stug dat je voor een verst gespoten auto die motorisch 100% is minder dan 3000 euro vangt…..

Profiel  
 
Gepost: 29 mei 2009 11:23 PM
  [ # 82 ]

Je hebt er voor 2000 aan verspijkerd en hem vast niet voor 1000 gekocht, kortom bij 3000 maak je geen winst. Komt bij dat het wel een bijzondere kleur is, maar geen bijzondere uitvoering…

Profiel  
 
Gepost: 29 mei 2009 11:24 PM
  [ # 83 ]

Maaruh, ontopic lijkt me, verkopen en spijt krijgen kan ook in je eigen topic Very Happy

(ik zou nog geen slechte mod zijn Very Happy )

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 29 mei 2009 11:26 PM
  [ # 84 ]

Ja, natuurlijk gaat er een continue stroom geld naar die auto. Bij nieuwere auto’s in afschrijving, bij een CX in onderhoud. Als je dat niet wilt of kunt betalen is verkopen inderdaad de beste keuze.

Bedenk wel, al die dingen die je nu oplost blijven een hele tijd goed, dus je auto wordt steeds betrouwbaarder. Maar goed, als je dat niet aankan af en toe moet je een modernere auto rijden.

Zonder jouw CX gezien te hebben, kan ik wel zeggen dat 3000+ wel moet lukken, maar misschien moet je wel een tijd wachten totdat er iemand langs komt die het er voor over heeft…

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 mei 2009 06:00 PM
  [ # 85 ]

Bovendien: het geld wat je er nu in hebt gestoken klinkt mij niet vreemd in de oren.
Ik zeg/ typ wel vaker dat je boven je aanschaf nog eens 1000-2000 euro moet aanhouden om achterstallig onderhoud en kleine irritaties weg te werken.
Dat geldt vooral voor auto’s uit de lagere (denk <3000 euro) prijsklasse.

En dat een 2,5L een slokje meer lust, dát kon iedereen je vertellen…
Tuurlijk: op de lange baan kun je er 1 op 12 mee halen, maar wees eens eerlijk….hoe vaak zit je daadwerkelijk op de lange baan?
Gemiddeld verbruik valt altijd tegen, en cijfers uit de ‘autoweek specificaties’ moeten zéker met een korreltje zout worden genomen.

Jammer dat je alweer besluit om de auto te verkopen, jammer dat je je er blijkbaar niet voldoende op hebt voorbereid.
Succes met de verkoop, ik hoop voor je dat je er financiëel een beetje gunstig uitspringt en succes met de aankoop van iets goedkopers.
Een AX misschien een optie?  Laughing


Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 30 mei 2009 06:11 PM
  [ # 86 ]

Ik ga nog liever op de fiets dan dat ik een ax aanschaf. Smile

Maargoed ik schuif de verkoop nog even voor me uit….. Zit er over na te denken om een 2de auto’tje te kopen (bx 1.4). dan gebruik ik die voor de korte afstanden.

Heb voorgenomen nog twee dingen aan de cx te doen en dan laat ik hem lekker zoals hij is. Velgen stralen want die zijn inmiddels donker bruin. En moet hier en daar nog wat antiroest aangebracht worden. Verder wordt hij nog een keer gespoten omdat het hier en daar niet helemaal goed is gegaan (op koste van de spuiter)

Hoop dat ze dan een tijdje mee gaat zonder er al te veel aan te hoeven doen.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 30 mei 2009 07:02 PM
  [ # 87 ]
Rayden108 schreef:

Ik ga nog liever op de fiets dan dat ik een ax aanschaf. Smile

Shocked

Als je een AX gebruikt voor louter het stadsknalwerk en/of woon-werken over korte(re) afstanden, dan is het een prima karretje.
Zéker een type II; goede stoelen, zuinig en goedkoop in gebruik.
Het is inderdaad geen snelwegmonster, dat is het terrein van grotere comfortabelere Cit’s…

Maargoed ik schuif de verkoop nog even voor me uit….. Zit er over na te denken om een 2de auto’tje te kopen (bx 1.4). dan gebruik ik die voor de korte afstanden.

Dat is natuurlijk helemaal aan jou.
Een Bix is een prima wagen, maar heeft vaak hetzelfde manco als een CX: slecht (lees: minimaal of geen) onderhoud.
Hierdoor kunnen ook de kosten voor het fatsoenlijk krijgen en betrouwbaar houden van een Bix behoorlijk oplopen….
Pas dus op met waar je mee thuis komt of liever; niet mee thuis wilt komen.
Lees de diverse aankooptopics op het BX-gedeelte er maar eens op na (doe je huiswerk!!).
Niet dat ik je bang wil maken voor een Bix, maar neem in de vrede iemand mee die je kan behoeden voor een foute aankoop!
Succes!
Wink

@Mods: sorry voor dit off-topic zijsprongetje…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 mei 2009 07:25 PM
  [ # 88 ]
Rayden108 schreef:

Heb voorgenomen nog twee dingen aan de cx te doen en dan laat ik hem lekker zoals hij is. Velgen stralen want die zijn inmiddels donker bruin.

OK, nog 1 offtopic opmerking.  Wink  Je kunt ook overwegen om een setje 14” lichtmetalen GTi velgen op de kop te tikken, dat is meteen een leuke upgrade voor de auto.

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 30 mei 2009 08:21 PM
  [ # 89 ]

Vanmiddag in Bussum:

Erachter stond ook nog een 20 RE in Bleu Nuit, maar die heb ik niet op de foto. En de eigenaar stond erbij, alledrie van hem Wink

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 30 mei 2009 09:21 PM
  [ # 90 ]
beerpeet schreef:

Vanmiddag in Bussum:

Erachter stond ook nog een 20 RE in Bleu Nuit, maar die heb ik niet op de foto. En de eigenaar stond erbij, alledrie van hem Wink

Die CX ken ik !  Shocked

Die is van m’n vader geweest.

Het is een 2400 Super Break uit ‘79 (ooit lijkenwagen in Duitsland geweest) en door ons omgebouwd naar Familiale.

Ook heeft m’n pa hem helemaal laten overspuiten.
(dak was eerst zwart)


Ik geloof dat we de pakken van de toenmalige rouwchauffeeurs hier nog ergens hebben liggen.  Rolling Eyes

Leuk om te zien, ik herkende hem meteen aan de stickers op de achterruit.  Wink

Profiel  
 
 
6 van de 482
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook