Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
Zo, weer een CX erbij.
Een paar weken terug zag ik deze CX op MP staan. Moest snel weg, prijsonderhandelingen waren mogelijk. Nouja, zal wel snel weg zijn dan dacht ik. Een tijdje later zag ik dat hij er nog steeds op stond. 5oo euro voor een serie 2 GTI leek me niet slecht. Intussen was ik al wat aan het rondkijken voor een vervanger voor de BX en opzich zou dit wel een mooie vervanger zijn.
Contact leggen met de verkoper bleek echter wat lastig. Elke keer voicemail, geen reactie op de mail. Zou ie dan toch verkocht zijn? Volgens de RDW niet.
Uiteindelijk toch een telefoontje gekregen. Hij stond er inderdaad nog, maar de verkoper wilde hem eigenlijk al zo ongeveer naar de sloop brengen. Er waren 2 kijkers geweest, zonder succes. Verder een onafgebroken stroom telefoontjes van figuren die een cheap ride zochten. Na wat info ingewonnen te hebben wilde ik toch wel graag een kijkje komen nemen.
Op een zondagmiddag met de cx2500D die kant op gedieseld. Het was een wat troosteloze aanblik. Vooral ongewassen, en een reservewiel eronder, 2 platte voorbanden. En daarnaast wilde hij niet starten Startkabels erbij etc, maar niks mocht baten. Uiteindelijk een accu uit de 4x4 gehaald en er kwam leven in de zaak.
Beetje algemene inspectie uitgevoerd. Wat duwen tegen de plastic dorpelkappen. Her en der wat krokante antwoorden vanachter het plastic. Visuele check van de aandrijflijn: gare ashoezen. Verder alles lekvrij, droog blok ook. Van binnen best redelijk, en veel dingen deden nog wel iets. Het linkerraam deed niks echter, net als de CV. Verder nog wel wat meer van die kleine dingetjes. Maar who cares? Dat is allemaal wel weer te fixen natuurlijk.
Door de platte banden geen proefrit kunnen maken. Bovendien zat er geen apk meer op dus dat ging em sowieso niet worden. Na een vlugge handjeklap was deze CX voor mij!
Mannetje van Logicx gebeld en die heeft de aanwinst voor 100euri inc even naar Delft vervoerd. Daar zelf even wat APK zaken aangepakt. Leuk detail was nog wel dat er een after market alarm systeem inzat wat nogal vreemde kuren vertoonde. De toeter deed niks omdat de draden eraf lagen. Draden erop, bleek dat de richtingaanwijzers niks meer deden. Daarna wat lopen pielen met een deurcontact, ging de claxon ineens pulserend af Nouja, de hele zooi ontkoppeld en nu werkt alles weer zoals het hoort.
Vandaag heb ik de CX weer opgehaald bij de garage. Daar zijn er 2 nieuwe voorbanden opgelegd, de ashoezen vervangen en wat fuseehoesjes gefixt.
APK tot juli 2010 dus deze wagen kan er voorlopig weer even tegenaan!

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
dat is de wagen uit A’dam toch? Ik had nog zitten dubben om `m als donor te gebruiken voor m`n eigen turbodiesel (zelfde kleur), maar de afstand + de onzekerheid over het plaatwerk hebben me toen doen besluiten om `t niet te doen.
Leuk dat ie zo ‘makkelijk’ door de apk kwam!
Veel plezier ermee!
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Goed bezig!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Dus die was wél van jou! Erg gaaf.

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
leuk, nu zweven maar !!
verder rustig die kleine dingetjes fixen.
zo zie je maar, beetje gerichte aandacht, en er is meestal best iets van deze wagens te maken.
veel plezier ermee !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- GS/GSA 1220 Club
Moet nog even de parkeervergunning overzetten van de bx naar de cx, tot die tijd heb ik em even bij jou om de hoek gestald. Binnenkort even een rondje rijden?

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V

Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
bx-cannes schreef:
Moet nog even de parkeervergunning overzetten van de bx naar de cx, tot die tijd heb ik em even bij jou om de hoek gestald. Binnenkort even een rondje rijden?
Klinkt als een goed plan
Ik heb de auto in A’dam bekeken en ben één van de twee kijkers die hem dus niet gekocht heeft. Ik moet zeggen dat het me verbaast dat er géén laswerk aan de auto zat voor de apk. Voor de rest; gefeliciteerd ermee.

- GS/GSA 1220 Club
De dorpel linksachter was niet zo fris meer, maar het was nog binnen de grens. Daar moet wel wat aan gedaan worden tzt, maar eerst maar eens kijken hoe het rijdt enzo.

- GS/GSA 1220 Club
Afgelopen weekend nog even de olie en filter laten verversen. Vandaag even naar Den Bosch en terug, geen problemen.
Wat ik me afvroeg, heeft dit blok een ketting? Als ik een beetje de cx-basis catalogus doorkijk zie ik volgens mij geen d-riem voor deze motor, dus dan neem ik aan dat het een ketting is?

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Mooi, mooi, mooi..
Gefeliciteerd ermee!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een plastic cover duidt op een riem, maar die kom je volgens mij alleen bij diesels tegen.
Hoewel ik niet weet of een Douvrin een riem heeft…
Voor zover ik weet heeft deze auto een ketting.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
garagestmarien schreef:Een plastic cover duidt op een riem, maar die kom je volgens mij alleen bij diesels tegen.
Voor zover ik weet heeft deze auto een ketting.
Yup, een ketting!
En… gefeliciteerd! Klinkt als een koopje, verbazend inderdaad dat ze zo door de APK kwam. Meestal zijn er toch wel de nodige dingetjes. Nu eerst maar gewoon lekker gaan rijden!
Oh en ik meen een schuifdak te zien: check je dat ff heel kritisch op roest? Een zéér berucht punt bij de CX! Als dat eenmaal gaat rotten, ben je zwaar aan de beurt, dus houd ‘t in de gaten! En zorg ook dat je de afwatering goed met perslucht doorblaast!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- GS/GSA 1220 Club
ok thanks. Zo’n ketting overleeft de auto meestal wel toch, ipv andersom?
Wat dat dak betreft ben ik al aan de beurt Roest rond de randen etc. Binnenkort even met de lamellen schijf wat bijwerken voordat het nog erger wordt. Wel lekker hoor, toeren met het dak open.
Ik zag die afwaterslangetjes zitten toen ik met de achterverlichting bezig was. Waar zit de uitgang van die slangen? Ze verdwenen in een rubber voetplaatje maar verder kon ik even niet zien waar ze uitkwamen.
Komend weekend naar Normandie, kijken of dat een beetje goed gaat.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
garagestmarien schreef:Een plastic cover duidt op een riem, maar die kom je volgens mij alleen bij diesels tegen.
‘Spirit of avant-garde’