3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
CX 25 GTi van bx-cannes - Lager stuk?
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 01 augustus 2009 12:58 AM
  [ # 31 ]

ow, misschien heb ik niet de CV losgehaald, maar iets heel anders! Ik dacht heb te pakken te hebben onder de asbak, onder een staalplaatje. Dokke platte stekker met wat groene en bruine draden. Kon er gewoon bij met m’n hand door het gat waar de asbak in zit incl dat paneeltje met de hoogteverstelling. Ik lees nu ergens dat ie naast de pook zit?

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 01 augustus 2009 01:59 AM
  [ # 32 ]
bx-cannes schreef:

Toen ik die draden ging doormeten merkte ik ineens dat op elk stekkertje (radio en aansteker en plafondlampdraden) een massa vond. Dan kan óf de theorie niet kloppen óf er gaan hier dingen behoorlijk mis Very Happy What’s going on Confused:  iemand een suggestie?

Even verder zitten denken. De + draden komen natuurlijk bij elkaar in zo’n stekker op het zekeringblok. Als 1 van die draden kortsluiting maakt tegen het chassis ergens, dan is dat direct verbonden met alle andere plusdraden op dezelfde zekering groep, want die zitten met z’n allen in zo’n stekker geprikt.

Dan zou ik eigenlijk de stekker uit het blok moeten trekken en dan nog eens die draden doormeten. Maar hoe weet je nou welke stekker (of stekkers) hoort bij de zekeringgroep 7?

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 16 november 2009 12:07 AM
  [ # 33 ]

Hij rijdt nog! Laatst zelfs gespot door de KLPD… wat een raket.

Nu wat anders. Als ik hier over verkeersdrempels rijd, dan klinkt er af en toe een flinke knal van achter. Is dat de gevreesde achterdraagarmlager? Hoe kan ik zoiets het beste constateren? De wielen staan niet scheef onder de auto, dat is toch meestal een kenmerk? Er sleept ook niet iets onder de auto ofzo. Als ik met draaiende motor op de trekhaak op en neer jutter, dan hoor ik het niet.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 853
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 16 november 2009 12:39 AM
  [ # 34 ]

Als de ‘knal’ optreedt op het diepste punt van de vering achter kan het ook betekenen dat een (of beide) rubber stootblokken die in de buis zitten die achter de dwarsverbinding vormt van het subframe ontbreken. Dat kan je zo zien door even in de buis te kijken (even in de hoogste stand en misschien met hulp van een zaklantaarn. Als de knal meer een kraak is dan zijn het de lagers… (had ik laatst ook, en mijn wielen stonden niet zichtbaar schuin)

CX GTI turbo2, campers: VW T4 2.5tdi 660.000km, VW T5 2.5tdi 510.000km
gehad: VW1302, VW Golf 1100, CX2000, BX16TRS, BX TurboDiesel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10589
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 november 2009 01:40 PM
  [ # 35 ]

Het kan ook het kogeltje zijn aan de voorzijde van de veerstang.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook