2 van de 182
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 juli 2009 01:51 AM
  [ # 16 ]
DriverD schreef:

Noverox lijkt leuk in het begin, maar het beschermt niet tegen verder roesten.

Mijn tip: Mike Sanders Fett, dat stopt de roest wel.

Noverox lijkt inderdaad leuk, maar resulteert in wat zwakker metaal rondom het noverox ingesmeerde gedeelte. Enige remedie is nog altijd, alle roest eruit en vers staal erin. Oplappen is uitstel. Het gaat onherroepelijk weer roesten. Is het niet na een jaar, dan toch na een jaar en een dag.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 31 juli 2009 02:37 AM
  [ # 17 ]

@Arjan Verkade: Je vraagt tips. Ik geef er een, en jij kiest ervoor dat niet te geloven. Dat mag, sterker nog: Iedereen mag het wiel opnieuw uitvinden. Wink

Nog 1 tip: Lees eens een test van alle roestwerende middelen die over meer dan 1 jaar getest zijn, misschien kom je dan wat beter beslagen ten ijs.

Citroen!

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 31 juli 2009 02:52 AM
  [ # 18 ]

het toeval wil dat een liefhebber van amerikaanse klassiekers op een forum de ‘ultieme anti-roest middel test’ uitvoert met heel veel producten:
http://www.amerikaanseautopagina.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=59063
Erg interessant en ik ben benieuwd naar de resultaten. Tot nu toe valt Fertran (onbehandeld) erg tegen maar ook mijn corroless is onbehandeld niet super. Owatrol doet het tot nu toe wel goed en ook de Noverox is nog in de strijd. Maar ook voor deze test geldt: je moet een middel hebben dat goed scoort op roest en blank/gelakt metaal en dat is iets anders dan geroeste plamuumessen. Maar het initiatief tot de test is natuurlijk super.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2398
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 31 juli 2009 03:09 AM
  [ # 19 ]

Owatrol deed het in de duitse test niet best.
In mijn ogen is de test die DriverD aanhaalt vooralsnog de beste die ik gezien heb. Ook de volledigste….

Mike Sander vet lijkt me een prima goedje. Omdat de verwerkbaarheid van Waxoyl beter is en de resultaten daarvan ( ook in real life) niet tegenvallen, gebruik ik dat.

Arjan heeft van mij al een keer een verhandeling gehad Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2009 03:20 AM
  [ # 20 ]

@Arjan, Zet je dorpel verder kaal, je ziet de roest nog zo onder de lak zitten.

Dan op het blanke staal Fertan zetten.
Deze 48uur zijn werk laten doen, alles eraf met minimum een staalborstel.
Als er nog onderzit procedure herhalen.

Achteraf het blank staat behandelen met antiroest primer/menie/por15/...

Langs de binnenkant eerst Fertan of Dinitrol ML, deze stoppen de roest.
Dan afwerken met Dinitrol 1000 of Mike Sanders.

Denk eraan, Fertan/ML/owatrol vechten tegen de roest maar beschermen haast niet!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 31 juli 2009 03:39 AM
  [ # 21 ]

de duitse test ging dacht ik alleen over middelen die toegepast worden op plaatsen die niet afgewerkt hoeven te worden, bijv onder de dorpelkappen. Mike Sanders scoorde daar idd erg goed. Corroless,  Noverox en dergelijke pas je toe op plaatsen waar een kleurlak overheen moet.
Overigens: Mike Sanders vet wordt in Duitsland veel toegepast door carosserie en anti roestbedrijven. In Nederland heb ik helaas nog geen goede gevonden. Via via kwam ik erachter dat een Mercedes club vlak over de grens 1 keer per jaar ‘Fetttage’ organsieert waar je je auto onder deskundige leiding kan laten behandelen met Mike Sanders Fett. Ik kon ook een keer langs komen met mijn CX maar het is er nog niet van gekomen. Lijkt me ook iets voor de CX club om te organiseren, de kosten blijven zo beperkt en dan krijgen we meteen het beste anti roestmiddel dat er is.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 juli 2009 11:58 AM
  [ # 22 ]
BasisBIX schreef:
GWHENDRIKS2 schreef:

Arjan, ik heb goeie ervaring met deze spul:

http://www.rustbuster.nl/Fertan/Fertan_algemeen.htm

Hoe kan dat nou?

Jij rijdt in een Xsara!  Cool  Laughing


Evil or Very Mad, en dat had de vorige auto uit 86 echt géén last van!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2009 12:15 PM
  [ # 23 ]

Even voor de duidelijkheid, ik neem jullie tips zeker mee. Maar een disucussie erover moet mogelijk zijn toch? Je kan niet overal ja en amen op zeggen Wink

Goed er zijn dus een boel mogelijkheden.
Zover ik het nu zie zijn er nog geen laswerkzaamheden over. Zolang ik alle roest weg schuur heb je toch goed metaal?
Als ik straks overal blank staal heb (ik ben nog niet klaar er moet nog meer weg) dan wil ik er een goede beschermlaag op doen.

Zoals ik nu lees is Noverox eigenlijk het niet beste op kaal staal. Fertan zie ik na het lezen van het USA forum topic ook niet echt meer zitten Wink
Of het moet na aflakken veel betere resultaten behalen.

Is ML nu precies? Tectiel?
Er zijn ook stukken die ik daarna wil spuiten, dus het moet wel iets zijn wat ik daarna kan aflakken.

Zinkspray klinkt ook wel goed. Dit kan zowel over blank als roest? Is dat daarna goed af te lakken? Waar haal je zoiets? Bouwmarkt of autospeciaalzaak?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 juli 2009 12:20 PM
  [ # 24 ]
Arjan Verkade schreef:

Dit kan zowel over blank als roest?

Roest moet weg!!!! Helemaal kaal maken en alle rotte delen eruit en vervangen voor vers metaal. Roest laten zitten is vragen om ellende. Als je het doet, doe het dan goed. Anders is het zonde van je tijd en je geld.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2009 12:47 PM
  [ # 25 ]
garagestmarien schreef:
Arjan Verkade schreef:

Dit kan zowel over blank als roest?

Roest moet weg!!!! Helemaal kaal maken en alle rotte delen eruit en vervangen voor vers metaal. Roest laten zitten is vragen om ellende. Als je het doet, doe het dan goed. Anders is het zonde van je tijd en je geld.

Ik wil juist ook over kaal geschuurde lak. Maar als zoals Noverox beter werkt op roest zelf dan is het dus niet handig Wink

Is beide over elkaar nog een optie? Eerst Noverox daarna zinkspray? Vervolgens aflakken? Of wordt het dan helemaal een zooitje Wink

Maar zoals je op de foto’s al ziet, ik ben al aardig bezig met wegschuren eerst alles weg dan bescherming erop Smile

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 juli 2009 01:06 PM
  [ # 26 ]

Noverox krijg je nooit netjes glad. Dan zou ik voor die zinkspray kiezen.

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2009 01:07 PM
  [ # 27 ]

Denk eraan dat die foto waarop je het kaal hebt gemaakt, de roest is er nog bijlange niet allemaal uit!!!

Niet in de poriën, niet onder de verf!
Ver genoeg kaalzetten en Fertan erop is de boodschap.

De ML die ik bedoel is van Dinitrol, blijf aub van de Valvoline af want dit is rommel!

Zoals St Marien zegt, uitslijpen is de enige échte remedie…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Gepost: 31 juli 2009 01:08 PM
  [ # 28 ]
garagestmarien schreef:

Noverox krijg je nooit netjes glad. Dan zou ik voor die zinkspray kiezen.

Zincspray is niet slecht, maar kies dan Metaflux/Technolit ofzo, met meer dan 98%zink.

Begin NIET met bussies van Motip of dergelijk want DAS ROMMEL; er zit weinig zink in en de roest komt er zo door!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 juli 2009 01:08 PM
  [ # 29 ]

Idd het zit nu nog helemaal tussen die twee plaatdelen in dus daaronder rot het vrolijk verder. Als de CX nog even meemoet zou ik het er echt uit laten slijpen arjan.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2009 01:25 PM
  [ # 30 ]
Citroenbx schreef:

Denk eraan dat die foto waarop je het kaal hebt gemaakt, de roest is er nog bijlange niet allemaal uit!!!

Ik ben daar ook nog niet klaar Wink

De 98% tip zal ik zeker meenemen. Ik zal vanmiddag eens kijken wat ze hebben in de locale automatrialenshop.

Profiel  
 
 
2 van de 182
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook