4 van de 182
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Wunderbar
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 17-01-2006

Gepost: 03 augustus 2009 03:44 PM
  [ # 46 ]
garagestmarien schreef:

Ja, daar heb je ook nog wel kans. Is er niet een Auto Distributie in de buurt? Die onderdelenhandels met dat AD rood-blauw logo.


Arjan, Auto Electra in Naaldwijk is een automaterialen handel die aangesloten is bij de Auto Distribution groep. Dus je zou daar eens je licht op kunnen steken als je dat nog niet gedaan had.

Groeten,

Eric

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 augustus 2009 10:27 PM
  [ # 47 ]

Eric, daar was ik al eerste geweest Wink Alleen Motip hadden ze daar Sad

Net maar eens even de rechter kant de kappen verwijderd.

De rand bovenop is redelijk positief vooral bij de voordeur (in tegenstelling tot de deur zelf die het rotste van alle deuren is…)

1 plekje dat valt wel mee. Bij de achterdeur zat geloof ik iets meer, maar was ook nog vrij netjes.

En hier een plekje wat begint te roesten

Helaas zijn de onderkant en de zijkant van de dorpel er minder aan toe Sad

Zo te zien als eens een poging gedaan tot opknappen. Maar is volgens mij nog wel hard.

Ook een leuk plekje Confused

De uitlaat is ook mooi bruin van onderen Wink
Ook behandelen of is dat niet de moeite en gaat de uitlaat waarschijnlijk ergens anders eerder stuk?

Op het laatst zag ik deze plek nog, ik ben bang een vervelende plek… Confused

Ik ben bang dat er sommige van die plekken wel een gat gaan worden. Als er iemand staat te springen om aan de gang te gaan met een lasapparaat dan hoor ik het wel Wink

Goed al met al blijft het denk ik allemaal nog binnen de perken.

Heeft het nog enigsinds zin om de voor en/of achter bumper te verwijderen om te kijken wat daar nog achter zit? Of valt dat nog wel mee normaal gesproken?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 augustus 2009 10:44 PM
  [ # 48 ]

Voorbumper valt meestal wel mee, maar kleine moeite om die eraf te halen.
Accubak is vaak rot en achter de achterbumper kan je ook leuke Plonskleuren tegenkomen. Waarbij Plons die rode setter van Thijs is.
Dan natuurlijk nog rondom de achterruit en de achterklep, daar waar dat gekke plastic zit.
Roest genoeg te vinden.

Kop van de deuren, dus bij de scharnieren, daarzo. De hoek waar motorkap en A-stijl samen komen. Die hele hoek is een akelige plek voor roest. Leef je uit.  Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 augustus 2009 10:49 PM
  [ # 49 ]

Die plastic zwarte strips rond de achterruit heb ik pas vervangen voor betere, daar zat gelukkig geen roest.
Accubak had pas geen problemen bij de APK Wink

De achterklep had ik al opgegeven voordat ik de CX kocht Laughing
De meeste deuren zijn flink rot aan de onderkant, op de kop van de deuren zit ook wel wat, vooral waar die pin tegen de deur komt. Ik heb ook 4 reserve deuren die wel helemaal hard zijn Smile
De hoek bij de vooruit is gelukkig wel netjes, hoewel daar misschien nu 1 klein puntje komt..

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 augustus 2009 11:09 PM
  [ # 50 ]
Arjan Verkade schreef:

De hoek bij de vooruit is gelukkig wel netjes, hoewel daar misschien nu 1 klein puntje komt..

En om je zorgen te gaan maken, kan dat aan de binnenkant nog veel erger zijn dan alleen dat puntje.  Very Happy

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 augustus 2009 11:13 PM
  [ # 51 ]

Onder het rubber is alles volgens mij wel gewoon hard.

Dat ene punt is ongeveer 2 cm vanaf het rubber. Ik vermoed dat het een keer geraakt is door een steentje Wink

Kan je dat ergens zien de binnenkant?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 augustus 2009 11:46 PM
  [ # 52 ]

Ja, als je je hele dashboard eruit haalt en de deken die ze tegen het schutbord hebben geplakt.
Eenvoudigweg niet dus.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 augustus 2009 11:38 PM
  [ # 53 ]

Kan het kwaad dat als je na het starten paar keer beetje gas geeft? Ik merkt dat de CX dan veel sneller stijgt dan dat ik gewoon netjes wacht. Wegrijden in een nog niet geheel opgestegen auto is denk ik niet goed voor de auto, ook merk ik dat de Diravi dan nog niet goed bekrachtigd Wink

Gewoon wachten of kan beetje beheerst gasgeven geen kwaad? Wink

Net even bezig geweest met de onderkant van de deuren. De meeste zijn al opgegeven, roest wegschuren gaat veel gaten veroorzaken, dus om de boel te remmen staat nu alles in de Noverox. Dat heeft tot nu toe op een paar test plekjes geleid tot een mooi hard stukje ipv stukjes roest waar elke keer meer vanaf valt Wink
Morgen even kijken of ik het bij 1 laag houd of dat er nog 1 bij moet.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 06 augustus 2009 12:19 AM
  [ # 54 ]
Arjan Verkade schreef:

Kan het kwaad dat als je na het starten paar keer beetje gas geeft? Ik merkt dat de CX dan veel sneller stijgt dan dat ik gewoon netjes wacht. Wegrijden in een nog niet geheel opgestegen auto is denk ik niet goed voor de auto, ook merk ik dat de Diravi dan nog niet goed bekrachtigd Wink

Gewoon wachten of kan beetje beheerst gasgeven geen kwaad? Wink

Dotten gas waarbij je het toerental telkens omhoog jaagt is niet lekker voor een koude motor. Maar het toerental met je voet op 1500 zetten kan absoluut geen kwaad. Rustig manoevreren op een volledig vlakke vloer kan ook geen kwaad trouwens en is errug goed voor je armspieren Wink

Profiel  
 
Gepost: 06 augustus 2009 12:26 AM
  [ # 55 ]

Verhoogd stationair toerental is zelfs goed voor je motor…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 augustus 2009 12:30 AM
  [ # 56 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik merkt dat de CX dan veel sneller stijgt dan dat ik gewoon netjes wacht.

Heb je nou echt zoveel haast? Dat zal toch niet? En is alleszins goed te maken en route. Dunkt me.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 augustus 2009 12:34 AM
  [ # 57 ]

Zoveel haast? Nee niet als het slecht zou zijn voor de CX Wink

Maar als ik nu met deze hitte in de auto stap die de hele dag op mijn werk in de zon heb staan dan heb ik er graag zo snel mogelijk wat rijwind in Wink

Ik merk gewoon dat het veel scheelt, 1 a 2 keer gasgeven schiet die direct omhoog. Anders sta je zo 25 sec te wachten.

Als er iemand nog tips voor de uitlaat heeft Wink
Zie paar posts terug.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 06 augustus 2009 02:09 AM
  [ # 58 ]

Als je het goed behandelt, dus alle roest weg, kan het lijkt mij nooit kwaad. De uitlaat zal dan ongetwijfeld wel op een andere plek eerder stuk gaan, maar wel de moeite waard als er niet iets echt vervangen moet worden. Heb je een idee hoe ver de uitlaat daar verroest is?

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 augustus 2009 12:16 AM
  [ # 59 ]

Net nog even gekeken.

Volgens mij is dit wel beetje het ergste deel. Je weet alleen niet wat er binnenin afspeelt Confused

Ik heb het vermoeden dat die al eens eerder is gespoten, deze laatste stukjes pijp dan.

De pot is wel netjes 1 kleur.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 07 augustus 2009 12:41 AM
  [ # 60 ]

je zou de uitlaat in kunnen spuiten met verf die brandwerend is. Oftewel die tot X graden bestand is. Der zijn volgens mij ook in blankelak leverbaar…

Maar goed het roest zit er al aardig op! Misschien pas bij de volgende uitlaat laten spuiten?

Profiel  
 
 
4 van de 182
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook