6 van de 182
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 829
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 14 augustus 2009 01:19 AM
  [ # 76 ]

Met deze banden kan je beter niet doorrijden. Mocht je nieuwe TRX’en willen kopen, informeer dan eens bij Classic Tire in Aalsmeer. Zij importeren banden voor klassieke auto’s zelf. De firma Oldtimer BV, die die de officiele importeur voor klassieke michelin banden is in de Benelux is, is namelijk veel duurder.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2009 10:36 PM
  [ # 77 ]

Daar ga ik ook niet meer verder rijden Wink
De oplossing staat al klaar, daarover volgend weekend meer waarschijnlijk.

Net de rest van de dorpels in de zinkspray gezet. De bestuurders deur is nu denk ik klaar. Morgen eens alle kranten verwijderen als het droog is.

Op de bus zinkspray staat dat het na 24 uur helemaal droog is.
Kan ik na een uur of 13 a 14 al wel een grondlaag aanbrengen? Ik wil eigenlijk morgenochtend direct verder Wink

Profiel  
 
Gepost: 14 augustus 2009 10:56 PM
  [ # 78 ]

Je kan gerust nat in nat spuiten, effe 10minuten flashen tussen de lagen dus.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2009 11:00 PM
  [ # 79 ]

Geld dat ook voor grondverf? Dat ik er na 10 min kleur lak overheen kan doen?

Op de bus staat dat na 2 uur droog is.

Profiel  
 
Gepost: 20 augustus 2009 01:36 PM
  [ # 80 ]

Ja hoor,

Je wilt btw ook niet dat het droog is om te herspuiten, dan moet je gaan schuren eerst.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 augustus 2009 11:35 PM
  [ # 81 ]

Het is even stil geweest hier, maar de CX is ondertussen paar dagen bij van der Laan geweest. En nu alweer paar dagen terug.

Zoals op een paar pagina’s terug al te zien was zaten er wat gaatjes in. Deze zijn inmiddels allemaal dichtgelast. Er bleken ook gaten in de wielkasten achter te zitten, dat was wat minder nieuws, maar dat is ook allemaal gelast Smile

De bodem heeft ook een antiroest behandeling gehad, net als alle holle ruimtes en dorpels. Dat geeft wel zo’n prettig gevoel nudat de herfst weer voor de deur staan Wink

De bandjes bovenaan de pagina waren natuurlijk ook aan vervanging toe, want voor mij gevoel was dat nu een tijdbom met de scheur aan de zijkant

Ik heb nu deze sloffen achterop liggen (de achterbanden zijn naar voor gegaan).

Ik had het idee dat de CX nu ook minder trilde, wat ook weer aangeeft dat de voorbanden niet helemaal lekker meer waren Wink

De motorkap is ook vervangen door een andere, deze komt van een Prestige en is voorzien van motorkap isolatie, vraag me af of dit echt mee gaat helpen aan het geluidsniveau.

Net weer even bezig geweest om de rest van de deurpanelen terug te plaatsen. Dus dat zit ook allemaal weer zoals het hoort, dat zal de CX ook weer een stuk stiller maken want zonder maakt het duidelijk meer herrie.

Ook had ik nog 2 originele tweetertjes meegenomen voor in de achterdeuren (voor zaten ze al). Helaas doen deze het niet na het aansluiten hiervan…
Iemand een idee waar dit niet doorgelinkt zit? Het is wel netjes voorbedraad… Ik heb er verder nog niet naar gekeken.

Als het weer morgen een beetje mee zit eerst maar eens wassen, want dat ziet er nu niet uit… Misschien dan wat meer foto’s van de bandjes onder de auto Wink

Profiel  
 
Gepost: 29 augustus 2009 01:43 AM
  [ # 82 ]

Waarom heb je nu sneeuwbanden gekocht Shocked

Dat ga je lekker stukrijden bij warm weer…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 augustus 2009 02:30 AM
  [ # 83 ]
Arjan Verkade schreef:

Het is even stil geweest hier, maar de CX is ondertussen paar dagen bij van der Laan geweest. En nu alweer paar dagen terug.


Ik had het idee dat de CX nu ook minder trilde, wat ook weer aangeeft dat de voorbanden niet helemaal lekker meer waren Wink


Ook had ik nog 2 originele tweetertjes meegenomen voor in de achterdeuren (voor zaten ze al). Helaas doen deze het niet na het aansluiten hiervan…
Iemand een idee waar dit niet doorgelinkt zit? Het is wel netjes voorbedraad… Ik heb er verder nog niet naar gekeken.

lekker bezig !

wat zijn dat voor banden Shocked
en waar komen / passen die op ?

achterdeur tweaters komen uit de middenconsole vandaan, ergens aan de achterkant. daar oppakken. je kan ze ws herkennen omdat ze ook gelinkt zijn aan de koptelefoon pluggen voor achter. daar even kijken of je signaal/muziek hebt.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 29 augustus 2009 02:55 AM
  [ # 84 ]

TRX M+S niet?

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2009 11:37 AM
  [ # 85 ]

Het zijn idd TRX M+S 45 banden Wink
Die zitten dus nu gewoon op de originele velgen aan de achterkant.

Thanks voor de tip, ik had al een beetje een vermoeden dat ze naar de middenconsole gingen. Ik ga daar binnenkort even zoeken.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 29 augustus 2009 12:30 PM
  [ # 86 ]

Als je de gordeltrommel even verwijdert, zie je de groen en bruine bekabeling zitten..
Wink

De kabel loopt onder de stoelen door naar de middenconsole

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 29 augustus 2009 01:27 PM
  [ # 87 ]

Bij de radio moeten de draden natuurlijk ook wel aangesloten zijn, heb je een boekje bij de auto?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 29 augustus 2009 02:07 PM
  [ # 88 ]
Maurice van Mourik schreef:

Bij de radio moeten de draden natuurlijk ook wel aangesloten zijn, heb je een boekje bij de auto?

anders hieronder, met dank aan Dolf Moon.
ik heb ze ook een keer uitgezocht, en er een ISO stekker aan gekoppeld, en de radio een vaste + gegeven, ipv contact geschakeld.
als ik er nu weer naar kijk, B en D is dus voor achter, maar wat is nu de + en de -  ...........?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 augustus 2009 02:28 PM
  [ # 89 ]

Daar hebben we vast wat aan Wink
Het heeft nu even een prioriteit, dus daar gaan we later naar kijken.

De auto blijkt viezen dan ik dacht Confused
Met sopje en spons niet schoon te krijgen..
Alle horizontale delen zitten onder de bruine spikkels, geen idee waar het vandaan komt…
Vooral het dak was heel erg, dat heb ik nu aardig schoon door het te kleien, maar nog niet 100% weg… Ik wil het er zo snel mogelijk allemaal af hebben om evt. schade te voorkomen. Wel jammer want ik had hem eigenlijk vanmorgen rijklaar willen hebben…

De kappen voor de achterwielen zitten er weer op, dat staat dus weer een stuk mooier.
De kappen voor de dorpels zijn nu aardig schoon. De hele binnenkant zit vol met zand en andere troep wat waarschijnlijk gaat schuren op de dorpel. Nu de dorpels zelf nog even schoonmaken en misschien in de wax zetten als extra bescherming. Dan kunnen de dorpels er zelf ook weer op, dan moet de CX toch weer aardig rijklaar zijn Wink

Nog even een fotootje van de Michelin sticker op de band:

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 29 augustus 2009 02:37 PM
  [ # 90 ]

v.w.b plus en min bij de achtertweeters, de autohandel levert ook isostekkers speciaal voor Citroën.
Het zijn gele stekkers met een rood en zwart draadje eraan.

Wit gemerkt is de minus en rood gemerkt is zoals altijd de plus.

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
 
6 van de 182
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook