114 van de 182
« Eerste  < Vorige 112 113 114 115 116 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 23 juni 2015 10:43 PM
  [ # 1696 ]

nu ben ik gelijk eventjes gaan kijken maar in het luchtrooster gedeelte met de airco schakelaar en die andere zitten er maar vier lampjes een voor de airco-schakelaar een voor de lucht circulatie-schakelaar
een voor de temperatuurrol en een voor de snelheidsrol ventilatie.
De andere lampjes zitten in de asbak en een in de sigaretten aansteker en een intern in de hoogteregelaar-schakelaar. Die van de sigaretten aansteker en asbak zitten met elkaar verbonden e n die doen het bij mij geen van twee???
Weet iemand hoe dat zit met die twee lampjes?
mvg, joost

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 juni 2015 10:54 PM
  [ # 1697 ]

Nu je de cx van binnen toch zo kaal hebt,zou ik ze meteen isoleren bij het schutboard.
Scheeld altijd weer iets.
Voor de rest goed bezig!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 23 juni 2015 11:07 PM
  [ # 1698 ]
Arjan Verkade schreef:

Kachelbedieningspaneel zit inmiddels dus weer in elkaar.

Zo zijn er steeds minder dingen die je mist in die wagen. Het laatste wat je nog kan verbeteren is dat je VEMS erin gaat bouwen Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2015 11:24 PM
  [ # 1699 ]

@Joost, er zitten 5 lampjes. Er zit er nog 1 achter het middelste wiel Wink

@Frank, daar zit bij mij al een dikke laag isolatie. Eigenlijk zie je het schutboard bijna niet. Isolatie in de motorruimte is er ook.

@Arno, Voorlopig hoop ik de L-Jet te blijven gebruiken Wink

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 24 juni 2015 12:27 AM
  [ # 1700 ]
Arjan Verkade schreef:

@Joost, er zitten 5 lampjes. Er zit er nog 1 achter het middelste wiel Wink

@Frank, daar zit bij mij al een dikke laag isolatie. Eigenlijk zie je het schutboard bijna niet. Isolatie in de motorruimte is er ook.

@Arno, Voorlopig hoop ik de L-Jet te blijven gebruiken Wink

huh heb jij een foto waar je kunt zien waar dat lampje dan zit?
gr, joost

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juni 2015 08:22 AM
  [ # 1701 ]

Geen foto, maar hij zit achter de middelste schijf voor de roosters.

Je moet de middelste schijf open draaien, zodat de 2 flappen aan de achterkant open zijn. Dan zie je vanzelf de 2 zwarte draden lopen naar het midden Wink

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 24 juni 2015 02:12 PM
  [ # 1702 ]

ok bedankt ga dat es bekijken.
gr,joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 24 juni 2015 03:10 PM
  [ # 1703 ]
Shalom74 schreef:

Weet iemand misschien waar ik luchtslangetjes tbv carburateur kan kopen?(per mtr)
Ben van plan ze te vervangen zijn erg gescheurd dus heb ik met valse lucht te maken.
gr, joost

kheb ze zelf al gevonden . Misschien heeft iemand anders ook wat aan deze site.
gr,joost
http://www.rubbermagazijn.nl/collectie/silicone-slangen/silicone-slangen-vacuum/6442_zwart_siliconen-slang-vacuum-3-mm.html?gclid=CLjM0delqMYCFdMatAodFScA7A

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 25 juni 2015 12:01 AM
  [ # 1704 ]
Arjan Verkade schreef:

Geen foto, maar hij zit achter de middelste schijf voor de roosters.

Je moet de middelste schijf open draaien, zodat de 2 flappen aan de achterkant open zijn. Dan zie je vanzelf de 2 zwarte draden lopen naar het midden Wink

gevonden hoor nu weer mooi verlicht. Was bij mijn re en gti ook niet verlicht dacht dat zo hoorde maar dus niet

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 25 juni 2015 06:47 PM
  [ # 1706 ]

Ben ook bezig met mijn airco installatie . Nu heb ik een vraagje over het versneld stationair toerental als de airco inslaat bij stationair draaien van de motor. Werkt volgens mij met vacuüm van het inlaatspruitstuk en nog een aantal luchtslangetjes ,tevens nr 6 en nr7 op de tekening ?weet iemand hoe dit systeem werkt? Nummer 1 in de tekening is bij mij stuk kan ik deze doorverbinden of afdoppen?
Nu zakt het toerental met inspringen airco erg irritant als dan ook de hd pomp af en toe inkomt dan zakt het toerental zomaar met 500t/m niet echt fijn.
Ik hoor het graag als iemand het weet.
mvg, joost

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juni 2015 08:27 PM
  [ # 1707 ]

@Shalom74
Bij mij wordt het elektrisch aangestuurd. Bij een injectie is het dus een heel ander systeem.
Maak anders even een eigen topic aan, dan kan je daar al je vragen bij elkaar plaatsen Wink

Zelf vandaag weer wat kleine dingen kunnen doen.

De kachel/verdamper behuizing weer in elkaar kunnen zetten.
Natuurlijk een nieuwe kachel en de verdamper is op druk gezet en lekte niet.

Dit dopje in de vloer verwijderd, zodat hier straks het condenswater weg kan lopen. Neem aan dat er niet onder de auto nog iets verwijderd moet worden..

Verder is er in elk geval al een roestplek onder de tankklep gelast.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 25 juni 2015 08:55 PM
  [ # 1708 ]

@Arjan, ja dat is indd anders bij de gti motoren gaat via een klep die extra lucht toelaat waardoor toerental ietsjes omhoog gaat bij inkomen airco.
Met carburateur gaat dat dus via het vacuüm slangetjes en 2 elektrische klepjes(tek, 6,7) achter de rechterkoplamp pfff. typisch citroen weer.
Ik zal wel ff een topic aanmaken.
succes met de klus!
mvg, joost

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 juni 2015 10:25 PM
  [ # 1709 ]

Moet er geen slangetje aan t.b.v. de condensafvoer?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juni 2015 10:29 PM
  [ # 1710 ]

Ja zeker! Een klein stukje harmonica slang, wat je er erg lastig tussen krijgt Wink

Profiel  
 
 
114 van de 182
« Eerste  < Vorige 112 113 114 115 116 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook