115 van de 182
« Eerste  < Vorige 113 114 115 116 117 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juni 2015 08:37 PM
  [ # 1711 ]

Vandaag even een fotootje gemaakt van het stukje afvoer slang.

Hierboven zit de kachelunit met de verdamper erin. De verdamper zit zo’n beetje recht boven de afvoer.


“Nieuwe” motorkap strak gemaakt.

Mijn rechter achterdeur had onderaan wat roest, nieuw staal ingelast en alvast strak gemaakt.

Vandaag heb ik zelf de kachelunit weer ingebouwd. Eruit halen was al een aardige klus, er weer in was nog erger Wink

Je ziet hier precies nog de 2 aansluitingen van de verdamper. De rode draad is voor de aansturing van de airco.

Ik had de draadboom onder de motorkap al eerder ingebouwd, hier hangen de relais netjes in een hoesje.

Toen de kachelunit erin zat heb ik de kachelbediening even aangesloten om alles te testen.
Alle 3 de motortjes doen prima hun werk.
De fan liep eerst iets aan, maar na wat gedoe loopt die nu mooi vrij.

Bij het inschakelen van de airco gaan ook direct de grote koelfans aan. Dus ook de kabelboom onder de motorkap werkt goed.

Wel grappig dat sommige dingen nu anders werken als voorheen.
Bij een CX zonder airco als je de recirculatie knop gebruikt gaat de kachelfan uit.
Nu met airco kan de kachelfan gewoon blijven draaien. Sterker nog als je de airco inschakelt draait de kachelfan ALTIJD, zelfs als je de fan uit had staan.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 26 juni 2015 09:18 PM
  [ # 1712 ]

netjes!

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 26 juni 2015 11:33 PM
  [ # 1713 ]

halelujah

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juni 2015 09:30 AM
  [ # 1714 ]

Mooi werk!
Alleen daar waar jij je airco afvoer hebt zitten ga in dat gat even GOED met de tectiel rond.
Want hij komt uit bij de je dubbele plaat bij de voeten bak.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juni 2015 10:16 AM
  [ # 1715 ]

Ja dat is een goed idee Frank.
Ik zag wel dat het er vettig was, dus er is ooit wel iets ingespoten.

Neem aan dat je er vanaf onderaf ook bij kan?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juni 2015 10:58 AM
  [ # 1716 ]

Je kunt er van de onderkant goed bij.
En als je dan toch bezig bent ,pak dan alle gaten wie aan de voorkant zitten( bij de voetenbak dus)

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juni 2015 01:27 PM
  [ # 1717 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juli 2015 07:11 PM
  [ # 1718 ]

Het dash zit er weer grotendeels in Cool

Na het aansluiten van de accu kwam ik erachter dat er nogal wat vreemde zaken in het klokkenspel gebeurde.
Deuren die open stonden en deuren die niet gezien werden. Lamp aan het plafon deed het niet en wel meer vreemde dingen.

Tja dan wordt het zoeken, uiteindelijk bleek het dat er 2 stekkers link op de stuurkolom niet goed zaten. Deze zorgen volgens mij voor massa, maar het zijn in totaal wel 7 draden, dus zorgt voor veel rare dingen.

Goed, aangezien alles er nu toch uit lag had ik nu de ruimte en de tijd om wat draadbundels netter in de auto te leggen.

Het kastje en de bedrading van de cruise control en airco zitten nu allemaal netjes op hun plek.
O.a. ook nog te zien het kiekert kastje voor de centrale deurvergrendeling en wat overige regelkastjes en relais.

Nieuwe afsluit seal bij de roosters. De oude was na 25 jaar helemaal vergaan.
Met dank aan Erik!

Zover ik heb kunnen testen werkt nu alles weer naar behoren en zit zover in elkaar dat de auto rijd baar zou zijn mocht dat nodig zijn.

En natuurlijk het belangrijkste, nog net te zien op de foto, nu 4 knoppen in het interieur die allemaal werken! Wink

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 11 juli 2015 07:15 PM
  [ # 1719 ]

Het is behoorlijk druk met kastjes bij jou onder de console!

Bij mij zit er alleen het kastje van de CV, en een vaag rond relais (van de volle kracht ventilatie stand?)

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juli 2015 07:32 PM
  [ # 1720 ]

Bij mij zit er dus:

- Kiekert oftewel bediening CV
- Deur slot waarschuwingskastje
- Interieur verlichting timer kastje
- Kachelfan relais (is bij mij gewoon een zwart vierkant relais, ligt op de foto onder de 2 witte stekkers rechts)
- Verwarmingsbedieningskastje
- Airco bedieningskastje
- Bedieningskastje van de cruise control, deze is dus niet origineel CX, maar zorgt wel voor aardig wat extra draden Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juli 2015 07:01 PM
  [ # 1721 ]

Ik heb nog een achterklep in de aanbieding, de bovenkant is geheel roestvrij Laughing

Vandaag maar weer even wat aan het demonteren geweest.

De achterkant is in elk geval redelijk kaal.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2015 05:57 PM
  [ # 1722 ]

Iemand een tip hoe je het achterklep slot uit elkaar kan halen?

Ik wil de cilinder eruit hebben. Volgens mij bestaat dat asje uit 2 delen, alleen ik weet niet hoe je hem in het midden moet delen.

In de schacht zit een stalen balletje en een uitsparing. Op die hoogte zou die ongeveer gedeeld moeten worden, maar hoe? Confused

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 25 juli 2015 06:00 PM
  [ # 1723 ]

Daar zit een krammetje die eruit gewipt moet worden. Dit moet wel voorzichtig, want het slotje breekt gemakkelijk. Heb er onlangs eentje stuk gemaakt.

Profiel  
 
JanvB
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 28-11-2007

- XM 2.0i Comfort
- CX Athéna
Gepost: 25 juli 2015 06:10 PM
  [ # 1724 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik heb nog een achterklep in de aanbieding, de bovenkant is geheel roestvrij Laughing

Ik wou zeggen dat ik geen gat zie in die achterklep van jou… maar dat klopt dan ook weer niet! Smile

RIP:  Renault 4F4, Fiat ReGATta, BX 14E LPG ‘87, BX 16TGI LPG ‘90, Dyane 6 ‘80, Visa ‘85, C25 (BOES), AX 11 ‘91, BX TZD Turbo 1990, ZX 19D ‘94, BX TZD Turbo ‘92, BX 19TRD ‘87, Xantia Break 19SD ‘97, Xantia Break 19TD ‘98, C5 Hdi 2002, XM 2.1TD 2000, C5 tourer ‘09. Nu: XM 2.0i Comfort ´92 en CX Athena ´82

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juli 2015 06:20 PM
  [ # 1725 ]
AZ schreef:

Daar zit een krammetje die eruit gewipt moet worden. Dit moet wel voorzichtig, want het slotje breekt gemakkelijk. Heb er onlangs eentje stuk gemaakt.

Hoe kom je dan bij het krammetje? Dat kan ik namelijk niet vinden…

Aan de zijkant zit een uitsparing (na indrukken van het slot), maar daar zie ik niets.

Profiel  
 
 
115 van de 182
« Eerste  < Vorige 113 114 115 116 117 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook