117 van de 182
« Eerste  < Vorige 115 116 117 118 119 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2015 01:56 PM
  [ # 1741 ]

Ja dat valt direct op Wink

De CX zal in augustus in elk geval nog niet klaar zijn. Verder zal het afhangen van de drukte bij de garage.
Het zal alweer snel langer duren dan dat ik hoop Wink

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 02 augustus 2015 12:42 AM
  [ # 1742 ]
René Jongejan schreef:

Vertel, hoe doe je dat?
Heb namelijk ook een slot in de achterklep, waar de sleutel niet op past.

Je moet dan de pinnetjes afvijlen als de sleutel erin zit, zodat de contactrol vrij kan draaien. Het slot wordt dan wel minder kieskeurig…. Maar als je gelukt hebt hoef je weinig te vijlen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 augustus 2015 04:35 PM
  [ # 1743 ]

Ik heb het ook nog niet voor elkaar met het slot.

De bovenste is al gedeeld. De onderste krijg ik nog niet uit elkaar.

Hoe krijg ik dat krammetje uit elkaar zodat ik de binnenkant dan delen?
Je kan er wel iets tussen steken, alleen dan houd dat de binnenkant weer vast.

Het lastige is ook dat je 2 kanten tegelijk moet doen.

Een slot wisselen moet toch te doen zijn zou je denken… Confused

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 augustus 2015 12:57 PM
  [ # 1744 ]
Arjan Verkade schreef:

Achterklep wordt vervangen door exemplaar zonder enige roest.

Let je er wel op dat de type plaatjes goed komen te zitten…..
Het zou wat zijn als ze dadelijk net bij jou verkeerd zitten Laughing

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 augustus 2015 02:47 PM
  [ # 1745 ]

Dat gaat goedkomen! Voorlopig ligt de oude klep er nog als voorbeeld. Wink
Anders gaan ze er gewoon weer vanaf.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2015 10:06 AM
  [ # 1746 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik heb het ook nog niet voor elkaar met het slot.

De bovenste is al gedeeld. De onderste krijg ik nog niet uit elkaar.

Hoe krijg ik dat krammetje uit elkaar zodat ik de binnenkant dan delen?
Je kan er wel iets tussen steken, alleen dan houd dat de binnenkant weer vast.

Het lastige is ook dat je 2 kanten tegelijk moet doen.

Een slot wisselen moet toch te doen zijn zou je denken… Confused

Iemand een idee?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2015 10:13 AM
  [ # 1747 ]

Al geprobeerd met de sleutel erin.
En dan misschien iets draaien.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2015 10:26 AM
  [ # 1748 ]

Ik neem aan dat je toch eerst de complete cilinder uit het “omhulsel” haalt.
Voordat je probeerd veertje eruit te pielen.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 08 augustus 2015 10:37 AM
  [ # 1749 ]

Arjan, ik heb even de onderdelenboek plaatjes erbij gepakt. Een voor het oude type en een voor het nieuwe (die jij hebt).
Succes

Afbeelding Bijlagen
slot2.jpgSlot4.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2015 01:44 PM
  [ # 1750 ]

Dat is dus het probleem, je moet eerst het veertje doen, voordat je je de cilinder eruit krijgt.

Het veertje zit aan de achterkant van de opening, dus kan er niet uit. Het enige wat je kan doen is het veertje naar buiten buigen zodat je de binnenkant kan splitsen. Dan kunnen beide delen aan hun eigen kant eruit.

Mijn probleem is dus het veertje naar buiten buigen in de kleine ruimte die er is.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 08 augustus 2015 06:19 PM
  [ # 1751 ]

Als je dat “armpje"eraf haalt kan alles toch naar voren eruit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 augustus 2015 06:25 PM
  [ # 1752 ]

Dat was ook mijn eerste gedachten en poging, leek logisch. Dat armpje kan er ook alleen af wanneer het slot gedeeld is.
Ook blijft er een rand achter die er niet doorheen kan…

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9133
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2015 12:14 AM
  [ # 1753 ]
Arjan Verkade schreef:

Arjan, wat is het merk en type van jouw 3de remlicht?

Ik heb het idee ook nog iets dergelijks te monteren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2015 10:01 AM
  [ # 1754 ]

Eerlijk gezegd geen idee….
Deze zat al in de auto toen ik hem kocht.

Eigenlijk zat ik zelf te twijfelen om hem uit de auto te halen.
Ik rijdt natuurlijk zelfs bijna nooit achter mijn auto, maar ik twijfel of het remlicht wel zin heeft gezien de jaloezie er normaal gesproken (deels) voor zit.

Kan iemand die wel eens achter mij gereden heeft zich herinneren of het 3de remlicht goed te zien was? Wink

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1039
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 11 augustus 2015 12:32 PM
  [ # 1755 ]

Ik vind een derde remlicht niet echt fraai. Ik heb ter compensatie van het ontbrekende derde remlicht wat fellere halogeen lampjes in de achterlichten verwerkt.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
 
117 van de 182
« Eerste  < Vorige 115 116 117 118 119 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook