118 van de 182
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Gepost: 11 augustus 2015 06:05 PM
  [ # 1756 ]

Op de Zweedse site Citrotech.se heb ik indertijd een document gevonden die beschrijft hoe het achterslot te demonteren. Het is mij daarmee gelukt.

Afbeelding Bijlagen
CX_slot_03.jpgCX_slot_04.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 augustus 2015 08:42 PM
  [ # 1757 ]

Thanks, ik wist wel dat er een tooltje voor moest zijn! Wink

Alleen ja, waar haal je dat vandaan… Namaken heb ik de spullen ook niet voor.

Profiel  
 
Gepost: 11 augustus 2015 09:10 PM
  [ # 1758 ]

Kan het je wel uitlenen maar ik wil hem wel terug.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 augustus 2015 06:37 PM
  [ # 1759 ]
Profiel  
 
Gepost: 13 augustus 2015 12:20 AM
  [ # 1760 ]

Hier een foto van de onderdelen van het slot in de achterklep van een CX.

Afbeelding Bijlagen
CX_slot.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2015 07:39 PM
  [ # 1761 ]

Jep dat is de hele set.

Het kleinste onderdeel links bovenin zorgt dus voor alle moeilijkheden Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 augustus 2015 07:53 PM
  [ # 1762 ]

Even wat anders Wink

Hoe zit de condensor precies vast samen met de dubbele cooling fan?

Even een foto van een sloper, maar helaas niet compleet.

Ik denk dat de condensor aan de op de foto plat geslagen beugel zit. het frame van de fans waarschijnlijk ook, maar ik weet niet precies hoe.
Zit het draadeinde van de condensor door het frame van de fans heen, en zo alles vast?
Ik kan het ook niet terug vinden in het onderdelen boek, gezien de condensor en het frame niet op 1 plaat samen staan.

Ik weet de radiator in rubbers hangt zodat het wat kan bewegen, is dit voor een condensor niet nodig?

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 15 augustus 2015 10:47 AM
  [ # 1763 ]

Ik heb bij mijn CX laatst de condensor vervangen en dat gaat redelijk eenvoudig maar heeft wel wat werk omhanden. Als eerste de grill eruit, de bodemplaat achter de bumper, de slangen van de condensor richting ac-pomp losmaken (deze kunnen zeer vast zitten vanwege corrosie tussen aluminium en staal.
de slang van de onderzijde van de condensor naar de droger. Mogelijk de dorger ook verwijderen.

De condensor zelf zit met twee boutjes vast (Nr. 15) op de tekening in deze moet je losmaken door de aangegoten moeren los te draaien en komt de stift mee die de ventilatoren vast houdt. Nog twee boutjes links en rechts van de condensor en met wat pielen moet ie eruit gaan. Inbouwen in omgekeerde volgorde.
Let even op de twee boutjes aan de bovenkant waar de ventilatoren ook op gemonteerd zijn dat deze los zijn.

Succes

Afbeelding Bijlagen
condensor1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Gepost: 15 augustus 2015 02:01 PM
  [ # 1764 ]

De constructie en condensor is bij en Turbo (benzine of diesel) anders dan bij een atmosferische motor
(2L/2.2L/2.5L zijn allen gelijk)

Bij de Turbo zit de condensor aan het ventilator frame dat in het voorfront van de CX is gemonteerd, bij de non Turbo zit de condensor op de radiator bevestigd.
Het ventilator frame van de Turbo versie’s zit inderdaad bevestigd aan de beugel L+R in het front van de CX, het frame is ook bovenaan nog bevestigd met 4 boutjes op de horizontale plaat tussen de linkse en rechtse koplamp.
De condensor zit dus rechtstreeks op het ventilatorframe, om deze in en uit te bouwen moet het frame niet los.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2015 02:23 PM
  [ # 1765 ]

Jep bij de Turbo zit het idd anders. In mijn geval zit ook de droger niet bij de condensor, maar die hangt onder het reserve wiel straks.

Dus eigenlijk alleen de radiator eruit en dan aan het frame van de 2 fans bevestigen?
Ik had zelf het idee dat de draadeindes van de condensor door het frame heen moesten. Maar goed, ik hoop dat het voor zichzelf spreekt als je hem erin gaat zetten Wink

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 15 augustus 2015 05:06 PM
  [ # 1766 ]

A Ha, dat is het springen van de lintwurm.

Ik dacht dat je een oudere CX had en dat het voor de turbo gelijk was (niet dus).

Plaatje gevoegd.

Afbeelding Bijlagen
condensor2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 augustus 2015 07:38 PM
  [ # 1767 ]

Dat is idd het juiste plaatje uit het onderdelenboek, daar staat alleen niet bij hoe die vast zit aan het frame van de fans.

Hopelijk wijst het zich vanzelf Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 augustus 2015 03:18 PM
  [ # 1768 ]

Vraagje voor de nerds Wink

Wanneer werd het reserve wiel zwart?

Beide origineel, ik denk dat er maar weinig zwart zijn in verhouding.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 23 augustus 2015 09:50 AM
  [ # 1769 ]

In mijn 25 GTI van eind 1984 ligt ook een zwarte. Ik weet alleen niet of het orgineel is. Zou het met LM velgen te maken kunnen hebben. Mijn reservewiel heeft wel van die verhoogde boutgaten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 augustus 2015 04:42 PM
  [ # 1770 ]

Beide wielen op de foto hebben die opgelaste ringen voor de bouten van lichtmetalen velgen.

Het grijze wiel heeft er een band op zitten uit 86, de zwarte mijn originele een band van eind 88. Wat wel klopt want mijn CX is begin 89 gebouwd, dus daar zit maar een paar weken tussen.

Er lijkt geen duidelijkheid in te zitten, mogelijk is het door elkaar gebruikt Wink

Profiel  
 
 
118 van de 182
« Eerste  < Vorige 116 117 118 119 120 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook