142 van de 182
« Eerste  < Vorige 140 141 142 143 144 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 november 2016 12:25 PM
  [ # 2116 ]

Mijn ervaring ook: de combinatie airco en ventilator in de CX is niet in staat het echt koel te houden als het buiten warm is. Zeker achterin kan de temperatuur behoorlijk oplopen, ondanks extra zonnekleppen en rolgordijntjes. De recirculatieklep in mijn auto lijkt niet te werken. Ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog wat uitmaakt: koelt de airco beter als het airco-knopje met het dubbele sterretje wordt gebruikt?

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 november 2016 03:01 PM
  [ # 2117 ]

De knop met 2x ** koelt meer. Een plaatje zegt soms meer dan woorden Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2016 03:03 PM
  [ # 2118 ]

Maar dan moet de recirculatieklep natuurlijk wel goed werken. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 24 november 2016 03:07 PM
  [ # 2119 ]
break23m schreef:

Ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog wat uitmaakt: koelt de airco beter als het airco-knopje met het dubbele sterretje wordt gebruikt?

very good René, maar het was eigenlijk het antwoord op deze vraag hierboven Wink

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9122
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 november 2016 03:09 PM
  [ # 2120 ]

Overigens koelt de airco niet beter, maar doordat er al gekoelde lucht wordt aangezogen i.p.v. warme buitenlucht is het effect groter. Wink

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 november 2016 07:42 PM
  [ # 2121 ]
johanBB schreef:

Bij mijn Xantia uit 2000 werkt de airco (climate control) beter dan in de CX, koelt veel sneller en de ventilator heeft ook meer blaasvermogen. Van de CX is dat gewoon matig.
Deze zomer in zuid Frankrijk koelt het redelijk, heb dit jaar er een thermometer voor gehangen . Bij 30 graden buiten wordt het binnen ca 25 à 26.
De ingeblazen lucht is dan zo’n 8 à 9 graden na een minuut of 15. Als ze in de zon heeft gestaan is het in het begin binnen wel wat warmpjes natuurlijk (45 à 50 graden is geen uitzondering). Als het buiten richting 40 gaat dan is het na een kwartiertje binnen wat warmer, maar nog steeds aangenaam.

Als het buiten richting de 40 gaat weet ben ik er ook wel vrij zeker van dat het in een Xantia/Xsara niet meer ijskoud te krijgen is Wink
Overigens denk ik dat het CX het zelf ook aardig warm krijgt met zulke buitentemperaturen.

Ik heb wel het idee dat in een CX met airco de fan minder lucht naar binnen krijgt, alle lucht moet namelijk als de airco verdamper.

Over het algemeen is het een fijne optie, in de meeste omstandigheden is het prettig te krijgen in de auto.

break23m schreef:

De recirculatieklep in mijn auto lijkt niet te werken. Ben eigenlijk wel benieuwd of dat nog wat uitmaakt: koelt de airco beter als het airco-knopje met het dubbele sterretje wordt gebruikt?

Dat is heel simpel te testen.
Zet het contact aan en zet de fan uit (van wege het geluid)
Druk op de knop met het rondje, dan moet je de klep horen. Anders even kap open, dan moet je het motortje kunnen zien draaien.

 

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 24 november 2016 09:21 PM
  [ # 2122 ]

Een CX met airco heeft inderdaad een minder effectieve blower: de lucht ondervindt meer weerstand. Ik heb nog ergens een handleiding om een sterkere blower uit een BMW in een CX te prutsen. Nooit iets mee gedaan. Enne - in mijn auto hoor je de klep inderdaad niet bewegen. Moet ik ook nog eens uitzoeken. Maar niet in dit topic Wink

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 24 november 2016 09:51 PM
  [ # 2123 ]
Arjan Verkade schreef:

Als het buiten richting de 40 gaat weet ben ik er ook wel vrij zeker van dat het in een Xantia niet meer ijskoud te krijgen is Wink

Nooit klachten over de airco van de Xantia
Die werkt zelfs bij 45 plus nog meer dan uitstekend ..... ijskoud !
En dan heb ik het over echt warme zomers , niet Z Fr Wink

Dat kreeg de japanse voiture die onze Xantia aldaar opvolgde bepaald niet voor elkaar ...

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2017 03:23 PM
  [ # 2124 ]

Even een vraagje over de wielkappen achter.

Daar zitten wat pinnetjes en andere dingetjes om hem op zijn plek te houden.
Echter niet alles op de tekening uit het onderdelen boek is me duidelijk.

Het gaat om 10 en verder:
10 - Schroefpin om de kap mee vast te zetten
11 - Dopje op de pin ( 10 )
12 - Geen idee, iemand een idee hoe dit eruit ziet?
13 - Dat is dit pinnetje: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=44989_45026&products_id=7695&language=en&osCsid=30d1903a4a6c9843cdced929fe9888ca
Het is me alleen niet geheel duidelijk welke kant in de auto zit.
14 - Rubber pinnetje: http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=44989_45026&products_id=3932&osCsid=30d1903a4a6c9843cdced929fe9888ca
Zitten die in de 2 gaten in de auto (achter de stootlijst). Dikke of dunne kant in de auto?

Dan staat er nog onderdeelnr 95 632 081-084, maar dit zie ik niet goed terug in de tekening.

In de achterkep zelf zitten ook nog 4 rubber dopjes aan de voorkant, boven en onder de schroefpin. Die zie ik dan weer niet op de tekening.

Afbeelding Bijlagen
CX_achterwielkap_5.JPG
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 februari 2017 08:25 AM
  [ # 2125 ]

Hm, dat zijn wel heel veel pinnetjes, klemmetjes en dopjes. Die kleppen er uiteraard wel eens af gehad, maar nu begin ik te twijfelen of bij mij alles er nog wel aan zit. Geen idee dus, als antwoord op jouw vraag.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 februari 2017 12:49 PM
  [ # 2126 ]

Aan de kant van het portier begin je met de “schroef” daarna zit er onder je stoot lijst een gaatje daar hoort een dopje in en er zit een pinnetje aan je afdekplaat, daarna weer een gaatje met een rubber dopje erin ( deze wijst richting achterbumper) en hier komt weer een pinnetje in wie aan je afdekplaat zit.
Dit alles is serie 2

Er zitten ook dingen bij wie bij een serie 1 horen en ik denk dat dit de verwarring geeft.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7521
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 februari 2017 03:13 PM
  [ # 2127 ]

Dat rijtje lijkt inderdaad bij wat ik aantref bij mijn auto - op een enkel leeg gaatje na, dan. En als dat plaatje serie 1 en 2 door elkaar is, snap ik inderdaad ook dat ik niet alles herken Smile.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 februari 2017 03:25 PM
  [ # 2128 ]

Deze kan ook aan de kant zitten van de bumper. ...

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9319
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 februari 2017 06:24 PM
  [ # 2129 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27806
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 februari 2017 07:51 PM
  [ # 2130 ]

De foto is uit het boek van een serie 2, daar zouden geen serie 1 specifieke onderdelen in moeten staan.

Het gaat mijn voornamelijk om wat er precies in die 2 gaten bovenop de plaat moet. Daar heb ik nog geen foto’s van kunnen vinden.
Het gat in de kap zelf bovenop is ook 1 groot gat, ik denk ruim 2 cm lang.

Profiel  
 
 
142 van de 182
« Eerste  < Vorige 140 141 142 143 144 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook