153 van de 182
« Eerste  < Vorige 151 152 153 154 155 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
ADW63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-2015

- 2CV 2CV6
- C4 (2004-heden) Cactus Shine
- ID/DS DSuper
- C5 Aircross hybride
Gepost: 15 juni 2017 08:16 PM
  [ # 2281 ]

Bij mijn Turbo zat het blikje er ook niet onder. Heb een exemplaar bij CX basis besteld en gemonteerd.
Onderdeel: MOA-17411 
Abdeckblech Schwungrad CX gebraucht 
Heb je een voorbeeld.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juni 2017 09:27 PM
  [ # 2282 ]

Thanks, ik weet zeker dat ik dat onderdeel niet gezien heb. Dus dat heeft er bij mij niet op gezeten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 juni 2017 08:05 PM
  [ # 2283 ]

Vandaag heb ik de uitlaat eronder kunnen hangen. En nog veel andere kleine dingentjes afgerond.
Uiteindelijk hebben we de motorkap er weer op gezet.

De motor ditmaal gestart met uitlaat, het loopt allemaal prima, erg fijn. Na een flink tijdje lopen klapte er wel een v-snaar Confused Ik vermoed dat er een boutje door de trillingen is tussen gekomen.
Goed, ik moet nu dus weer de nokkenaspoelie eraf halen en de deo snaren vervangen.

Ondanks dat is de CX wel zonder op of aanmerkingen APK gekeurd!
Ook een paar honderd meter kunnen rijden. Veel voelt goed, maar er zit ook nog wel wat afstelwerk aan hier en daar.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 juni 2017 03:20 PM
  [ # 2284 ]

De nieuwe v-snaren zitten er weer op. Als je het al eerder gedaan heb schiet het nog best op.

Vandaag zijn ook de veerbollen achter vervangen. In totaal nu 6 nieuwe bollen op de auto.

Ook het stukje frame is even recht getrokken. Met testrijden komt er iets tegen het chassis. Hopelijk is dit de oplossing zodat er net genoeg ruimte is. En het ziet er ook weer netter uit.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 17 juni 2017 03:25 PM
  [ # 2285 ]

Die bollen, zijn dat de originele bollen specifiek voor een turbo of zijn het van die IFHS bollen “geschikt voor alle modellen”?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 juni 2017 09:56 AM
  [ # 2286 ]

Alle bollen zijn van IFHS.

Achter zijn alle bollen voor een serie 2 berline gelijk, aldus het onderdelenboek. (Break is uiteraard anders, Prestige staat niet vermeld dus ik vermoed gelijk aan berline)

In het onderdelen boek zie ik 3 verschillende bollen voor de voorkant: 20/22L, 25L (Ik zie geen verschil tussen benzine/diesels) en Injectie Turbo.

Op de website van IFHS hebben ze 2 type bollen voor de vooras. De “berline” en GTi. (hier staat ook niets over diesel vermeld)
Echter CX Basis verkoopt de IFHS GTi bol als GTi Turbo bol. Het is mij dus niet geheel duidelijk of het echt een 1 op 1 vervanging is voor de Turbo bol of dat het een GTi/Turbo bol is.

In het korte stukje dat ik nu gereden heb is me geen extra overhellen opgevallen zoals een normale berline doet, maar ik dacht dat niet alleen de demping van de bollen anders is bij een turbo dus het gaat nooit veren als een berline door alleen de bollen te vervangen.
Heb je daar slechte ervaringen mee?

De oude bollen bewaar ik voorlopig, als het niet bevalt laat ik ze wel weer eens opnieuw vullen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juni 2017 05:53 PM
  [ # 2287 ]
Profiel  
 
Arno67
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 31-01-2015

- CX 2.0 leader
Gepost: 25 juni 2017 06:07 PM
  [ # 2288 ]

prachtig gedaan Arjan

leuk dat het beschadigde olieblik in het reservewiel is gebleven


Arno

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 juni 2017 06:42 PM
  [ # 2289 ]

Thanks!

Ja dat blik ligt er al jaren in. Ooit eens gekregen van de dealer, die hadden ze toch over. Het blik is wel leeg, maar het hoort er wel bij.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 juni 2017 06:45 PM
  [ # 2290 ]

very good
Ziet er weer netjes uit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juni 2017 07:32 AM
  [ # 2291 ]

Hoeveel liter koelvloeistof moet er in het koelsysteem?

Ik heb in elk geval ontlucht op 3 punten, bovenop de waterpomp, achterop de kop en vleugelmoertje op de radiator. Meer is er toch niet?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juni 2017 07:34 AM
  [ # 2292 ]

Volgens mij gaat het richting 13 l, althans bij mijn petroleumstel.

En inderdaad 3 ontluchtingspunten.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juni 2017 08:04 AM
  [ # 2293 ]

Ik lees in de documentatie ook een liter of 11, in die richting wat jij ook zegt.

Maar ik krijg er niet meer in dan zo’n 5.5 liter. (vorige keer was het ook al zoiets, vond ik ook al vreemd)
Wat kan ik nog doen?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9125
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 27 juni 2017 08:08 AM
  [ # 2294 ]

Het kachelcircuit is waarschijnlijk niet leeg geweest, dus dat hoef je niet opnieuw te vullen.
Maar wel het blok, de radiateur en het expansievaatje en dan is 5,5 l inderdaad wel wat weinig.

Als uit alle ontluchtingspunten kvs komt, dan zou het systeem goed gevuld moeten zijn, mits ergens een dikke luchtbel hangen blijft.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juni 2017 08:32 AM
  [ # 2295 ]

Ik heb ook alle slangen in het KVS system vervangen. Dus ook degene naar de kachelradiateur. In de kachelradiateur zelf zal nog wat gezeten hebben daar ben ik bewust van. De rest van het systeem was geheel leeg.

De radiateur heb ik nog met water doorgespoeld, daar kwam weinig vuil uit. Die heb ik goed leeg laten lopen, toen ik hem erin zette voelde ik weinig klotsen dus was ook wel vrij leeg.

Hoe kan je dat verder aanpakken zo’n luchtbel als dat het geval is?

Profiel  
 
 
153 van de 182
« Eerste  < Vorige 151 152 153 154 155 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook