160 van de 182
« Eerste  < Vorige 158 159 160 161 162 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 mei 2018 06:51 PM
  [ # 2386 ]

Afgelopen dagen nog even goed naar de motor gekeken. Er waren toch nog wat kleine lekkages of zweetende plekjes.
Ik heb het carter er onderuit gehad, krukas keerring vervangen (had er toch nog 1), carter opnieuw voorzien van pakking, carterdeskel voorzien van een nieuwe pakking de dikkere variant. D-ketting deksel moest er ook af, dus voorzien van nieuwe pakking. Ook bij het pijpje van olie retour turbo zat een hele dunne pakking die is vervangen door een dikkere. Bovenop was alles droog, dus daar is niets vervangen.

Vanmorgen was de bak weer terug. Er zijn nog een aantal dingetjes gevonden in het diff, daar zijn nu wat nieuwe deeltjes in gegaan. Hopelijk nu meer speling op de aandrijflijn. Ook de baklagers zijn opnieuw vervangen.

De bak direct weer aan de motor gezet en het blok weer in de auto gehesen. Eigenlijk gaat dat net niet als het spruitstuk met turbo er nog op zit, maar uiteindelijk lukte had alsnog met een half uurtje.

Nu alles weer opbouwen de komende tijd.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 mei 2018 12:14 PM
  [ # 2387 ]

goed bezig zo !  Nu kan je die allemaal aanpakken.

suc6 !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 mei 2018 01:28 PM
  [ # 2388 ]
Arjan Verkade schreef:

Vanmorgen was de bak weer terug. Er zijn nog een aantal dingetjes gevonden in het diff, daar zijn nu wat nieuwe deeltjes in gegaan.

Hoe kan dat? De bak was toch recent gereviseerd?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 mei 2018 06:51 PM
  [ # 2389 ]

Ja dat vraag ik mij ook af, het lijkt erop dat ze het diff niet helemaal goed gecontroleerd hebben vorig jaar. Ik sta niet zelf in contact met de bakspecialist dus geen direct antwoord.

Er was nog niets met de dynamo gedaan. Maar die deed nog maar met 13.7 volt bijladen de laatste tijd, na even stilstand was de accu ook snel leeg. Deze combi is een kenmerk van de diodebrug die stuk is. Inmiddels is de dynamo gereviseerd, ook vervangen zijn de lagers, sleepringen en de spanningsregelaar.

Ziet er weer netjes uit moet ik zeggen.

Ik moet zeggen dat ik verwacht had dat het meer werk zou zijn, maar vanmiddag liep het blok alweer.

Nog even zonder uitlaat maar het is starten en lopen. Even snel de laadspanning gemeten, die ligt direct al op 14.2 volt.

Nu nog uitlaat, aandrijfassen en de airco in orde maken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 mei 2018 07:00 PM
  [ # 2390 ]

Op CitroMobile heb ik de aandrijfassen omgeruild voor andere gereviseerde exemplaren. Degene die eronder zaten hadden toch nog wat speling.

Vandaag de assen in de CX gezet. Wielen er weer op en gezorgd dat de vering weer werkt. Dus kan weer op eigen pootjes staan.
Na het stellen van de koppeling kon er weer op eigen kracht gereden worden!

De CX staat nu op de brug zodat de volgende keer de uitlaat er weer onder kan.

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 10 mei 2018 07:32 PM
  [ # 2391 ]

Wat reviseren ze eigenlijk aan die assen? Ashoesje, vet, dat tussenlager, maar wat valt er verder nog te reviseren aan zo’n ding?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 mei 2018 07:54 PM
  [ # 2392 ]

Dat heb ik toevallig zaterdag gevraagd aan Jochen van CX Basis want daar was ik ook nieuwsgierig naar.
Ze laten ze reviseren, dus het tripodehuis wordt opgelast en opnieuw geslepen. Wat ze aan de homokineet doen weet ik niet.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 mei 2018 06:44 PM
  [ # 2393 ]

Van de week is er wat nieuw staal in de CX gezet. De plekken rondom beide achterste kriksteunen waren slecht geworden.

Vandaag heb ik de uitlaat er weer onder kunnen zetten. Maar ook een korte proefrit kunnen maken. De eerste indruk is goed, nu nog even afwachten wat hoe het rijdt bij langere ritten.

 

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 mei 2018 07:16 PM
  [ # 2394 ]

Ik had ‘m niet zo op de brug gehangen, draagt nu op de longerons.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 mei 2018 07:30 PM
  [ # 2395 ]

Ik ben het met je eens dat je niet overal iets onder de longerons kan zetten. Maar op sommige plekken is het wel stevig.
Als het staal rond krikpunt rot is zal je toch iets moeten doen… Daarbij heb ik vertrouwen genoeg in de mannen die nagenoeg niets anders doen dan zulke reparaties aan oldtimers.

Gezien het nu allemaal weer hard is kan er de volgende keer weer normaal ondersteund worden Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 mei 2018 09:06 PM
  [ # 2396 ]
René Jongejan schreef:

Ik had ‘m niet zo op de brug gehangen, draagt nu op de longerons.

Sterker nog, er bestaat een notice van Citroën waar met vette letters in staat te lezen dat het absoluut verboden is om de wagen waar dan ook onder de longeron op te heffen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 19 mei 2018 09:13 PM
  [ # 2397 ]

Bij de technische dagen van de cx club zie je helaas altijd wel 1 of 2 auto’s met sterk verbogen longerons.. gebeurt toch wel vaker Sad

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9127
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 19 mei 2018 09:14 PM
  [ # 2398 ]

Zo’n CX mag je als krom beschouwen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 19 mei 2018 09:34 PM
  [ # 2399 ]
Nielsje schreef:

Bij de technische dagen van de cx club zie je helaas altijd wel 1 of 2 auto’s met sterk verbogen longerons.. gebeurt toch wel vaker Sad

Het gebeurd hier bij ons (België) wel op de jaarlijkse Autokeuring, en die inspecteurs zouden toch op de hoogte moeten zijn…

Wat hier te zien is bij Arjan zijn CX is inderdaad een erg groot risico, op dit punt kan het subframe erg weinig druk verdragen.
Ter hoogte van de dwarse buis waar de draagarm lepels in zitten gaat dit wel als je een plankje onder de stempel zet.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 mei 2018 02:36 PM
  [ # 2400 ]
René Jongejan schreef:

Zo’n CX mag je als krom beschouwen.

Even op de richtbank ,kunne. Ze um zo weer recht trekken.
Zal immers niet meer zijn dan een paar mm.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
160 van de 182
« Eerste  < Vorige 158 159 160 161 162 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook