172 van de 173
« Eerste  < Vorige 170 171 172 173 Volgende > 
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Nieuwe velgen!
maartens
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 06 augustus 2019 09:17 AM
  [ # 2566 ]

Dat blijf ik raar vinden: zodra auto’s ouder worden gaan mensen ze berijden alsof ze op sterven na dood zijn. De kracht van de ID en DS was nou juist dat ‘t auto’s waren/zijn die snel gereden kunnen worden. Niet voor niets gaf Citroen op dat topsnelheid kruissnelheid was! Als je zo’n auto vlot bestuurt blijft ie heel. Zeker met de huidige belachelijke snelheidsbeperkingen.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen… geen ABS, geen airbags, geen ESP, geen ABC, geen DEF, geen ..... Ik rijd in mijn CX ook voorzichtiger dan in mijn 2018 Volvo.

 

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
waterman
> 30000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 39877
Geregistreerd: 26-02-2005

- C4 (2004-heden) C4 PureTech 110
- C4 (2004-heden) 1.6 16v ambiance bva
Gepost: 06 augustus 2019 09:21 AM
  [ # 2567 ]

Een beetje bestuurder heeft al die troep niet nodig Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
maartens
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 06 augustus 2019 09:25 AM
  [ # 2568 ]

mee eens Wink

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 408
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 06 augustus 2019 11:14 AM
  [ # 2569 ]

Probleem met al de niewerwetsigheden is dat mensen er ook naar gaan rijden, terwijl het eigenlijk een “false sense of security” is. Botsproeven worden maar tot 50km/u gedaan, daarboven is niets zeker…

Ik heb geleerd om relatief vlot, maar defensief te rijden, en ik houd de situatie achter me net zo goed in de gaten als voor me.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 26872
Geregistreerd: 21-09-2004

- Xsara Coupé 1.6 16v VTR Différence II LPG G3
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
Gepost: 06 augustus 2019 12:36 PM
  [ # 2571 ]
waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:

..doordat er een aantal oude IDeetjes tussen zaten hebben we rustig gereden…

Dat blijf ik raar vinden: zodra auto’s ouder worden gaan mensen ze berijden alsof ze op sterven na dood zijn. De kracht van de ID en DS was nou juist dat ‘t auto’s waren/zijn die snel gereden kunnen worden. Niet voor niets gaf Citroen op dat topsnelheid kruissnelheid was! Als je zo’n auto vlot bestuurt blijft ie heel. Zeker met de huidige belachelijke snelheidsbeperkingen.

Dat was het probleem niet, het merendeel was ook (ex) Pressé rijders…

Een 68er ID op LPG met aanhanger en fietsen erop moet er best aan trekken bergje op.
De 62er ID kan gewoon goed meekomen.

Maar ook een DS 21 IE met flinke caravan heeft ook zijn beperkingen.

Op de Route Nationale wordt het vrachtverkeer ook nog gewoon ingehaald zonder problemen.

In de praktijk kom je met het hele spul gewoon weinig boven de 110/120 km/h uit, oftewel met mijn lange 5 bak nagenoeg niet boven de 2500 rpm en dan rijdt het relatief zuinig.

 

 

Profiel  
 
Gepost: 06 augustus 2019 02:39 PM
  [ # 2572 ]

De CX was duidelijk de veiligste auto in z’n tijd en zou ook nu een heel goed figuur slaan door z’n beschermde voorkant gescheiden van de carosserie en z’n extreem veilig stuurwiel.
( Vergelijkings testen in Duitsland met een Mercedes en een SAAB lieten daar geen twijfel over laten beataan)

Profiel  
 
Shalom74
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 18-11-2007

- CX 22TRS
Gepost: 06 augustus 2019 05:42 PM
  [ # 2573 ]

cx veilig?!



 

take it easy

Profiel  
 
Menno
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 29-07-2003

- 2CV AZ-A
- Xantia 2.0i-16v SX AL-4
Gepost: 06 augustus 2019 05:51 PM
  [ # 2574 ]

Hij kreukelt prima toch .... Laughing

Xantia 2.0i 16V SX AL-4 ‘99 & 2CV AZ-A ‘68 & Peugeot 2008 1.2 Allure automaat ‘17
-> C5club.nl <-

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6553
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 06 augustus 2019 08:00 PM
  [ # 2575 ]

Ten opzichte van tijdgenoten is de CX redelijk bestand tegen aanrijdingen van voren. Met andere aanrijdingen moet je iets voorzichtiger zijn ...

Profiel  
 
Shalom74
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 18-11-2007

- CX 22TRS
Gepost: 12 augustus 2019 10:08 PM
  [ # 2576 ]

saab en Volvo waren in die tijd de beter auto’s met kreukelzones

take it easy

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6553
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 12 augustus 2019 11:46 PM
  [ # 2577 ]

Yep - toch deed ik een SAAB 900 weg voor een DS en spijt heb ik nooit gehad.

Profiel  
 
Shalom74
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 18-11-2007

- CX 22TRS
Gepost: 13 augustus 2019 08:51 PM
  [ # 2578 ]

900 turbo is een leuke Saab hoor!

take it easy

Profiel  
 
break23m
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6553
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
- CX 25 Prestige
Gepost: 13 augustus 2019 10:18 PM
  [ # 2579 ]

Yep, mee eens. Maar zelfs met een dubbele carburateur heel prima auto voor lange ritten. En ze kunnen een koprol maken, zo stevig. Maar goed, auto’s zijn om mee te rijden, niet te botsen.

Profiel  
 
maartens
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 14 augustus 2019 10:16 AM
  [ # 2580 ]

SAAB en (oude) Citroens waren voor individualisten. SAAB bestaat niet meer en Citroen maakt auto’s voor de massa.
Een oude 900 cabrio ... love2
Zelf twee SAABs gehad na mijn XM en Xantia.

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v

Profiel  
 
 
172 van de 173
« Eerste  < Vorige 170 171 172 173 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2019 | adverteren
Facebook