170 van de 182
« Eerste  < Vorige 168 169 170 171 172 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2—> Motortikje opgelost en opgefrist
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 827
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 09 april 2019 09:01 PM
  [ # 2536 ]

Als ik me niet vergis is de koolstofbaan deel van een regelbare weerstand. En die bepaalt het signaal naar de ecu. Ik blijf erbij: zonder kennis van de instellingswaarden (en een ohmmeter) moet je er niet aankomen (behalve dan wat Arjan eerder had gedaan). En waarschijnlijk is nu ook bewezen: je moet 100% weten dat de rest gezond is want in de meeste gevallen ligt het niet aan de LMM. Ik had een paar jaar geleden een onzichtbare scheur in een turboslang. Gevolg: beroerd lopen. Ik heb me suf gezocht, bobines vervangen door reserveexemplaren, etc. (de LMM was toen net nieuw dus die kon ik uitsluiten).Tot het bevrijdende Aha moment Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 april 2019 06:54 PM
  [ # 2537 ]
F.SvM schreef:

Dus verdraaien heeft of kan dus wel effect hebben.
Omdat je de verspanning daarmee veranderd.
Is het niet zo dat na een 30 jaar de veer simpelweg spanning verliest….?
Lijkt mij wel!
Dus de veerspanning is niet meer correct,met als gevolg dat je mengsel verkeerd is.

VgF

Ik ben het met je eens dat de veer spanning kan verliezen en dat het een effect kan hebben.
Maar zolang je nog niet aan je max afstelling zit van je afstelschroef op de LMM is er toch geen rede om de veer te verdraaien?

freek schreef:

Als ik me niet vergis is de koolstofbaan deel van een regelbare weerstand. En die bepaalt het signaal naar de ecu. Ik blijf erbij: zonder kennis van de instellingswaarden (en een ohmmeter) moet je er niet aankomen (behalve dan wat Arjan eerder had gedaan). En waarschijnlijk is nu ook bewezen: je moet 100% weten dat de rest gezond is want in de meeste gevallen ligt het niet aan de LMM. Ik had een paar jaar geleden een onzichtbare scheur in een turboslang. Gevolg: beroerd lopen. Ik heb me suf gezocht, bobines vervangen door reserveexemplaren, etc. (de LMM was toen net nieuw dus die kon ik uitsluiten).Tot het bevrijdende Aha moment Smile

Ik zie het maar als een door de flap bediende regelbare weerstand Wink

 

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 april 2019 07:59 PM
  [ # 2538 ]

Hoe hoort de massakabel van de accu naar de bak te liggen?
Bij mij kan ik eigenlijk de pool niet los halen zonder de accu te verplaatsen. Alles zit helemaal klem tussen AEI module, kabels en het zijscherm. Met geen mogelijkheid krijg je een sleuteltje op de moer van de accuklem.

Het is ook niet helemaal duidelijk waar de massakabel op de bak vast hoort te zitten bij een CX met airco.

Weet iemand het of ergens een foto? Thanks!

Profiel  
 
ADW63
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 31-01-2015

- 2CV 2CV6
- C4 (2004-heden) Cactus Shine
- ID/DS DSuper
- C5 Aircross hybride
Gepost: 17 april 2019 08:52 PM
  [ # 2539 ]

De kabel loopt bij mijn CX los achter de accu langs naar beneden en komt met een boog weer naar boven tot achter de hydrauliekpomp en zit bevestigd onder de voorste moer van de steun van de hydrauliekpomp.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 mei 2019 04:49 PM
  [ # 2540 ]

Thanks ADW63, zo zit hij bij mij ook vast.


Ik overweeg om de handremkabels te vervangen.

Heeft iemand op voorhand tips?
Rond het subframe, kan je er juist bovenaf bij, of moet het van onderaf?
Moet er bij de bevestiging in het interieur nog wat afgesteld worden of gebeurt alle afstelling bij de handrem mechaniek?

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 13 mei 2019 07:09 PM
  [ # 2541 ]

In/bij het interieur is niets af te stellen. Het afstellen gaat alleen bij het mechaniek bij de voorwielen. Ik vond het bij het afstellen handig om het interieurpaneel van de middenconsole eraf te te hebben zodat ik de stand van het evenaartje kon zien. Je kan dan de kabels zodanig stellen dat de evenaar netjes “in evenwicht” is. Dat interieurpaneeltje heb je er toch al af als je de kabels moet vervangen.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 mei 2019 07:26 PM
  [ # 2542 ]

Ja, dat lijkt me het ook mooiste. Ik zie dat als je de linkerkant eraf haalt er bij moet kunnen.
Verder zit de kabel gewoon door het schutboard heen geprikt zo te zien. Dus als je de kabel in het interieur los haalt dan zal je hem er zo doorheen kunnen halen. Vanaf onder de auto kan je er zo te zien redelijk bij.

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 272
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 13 mei 2019 08:55 PM
  [ # 2543 ]

Inderdaad het linker paneeltje eraf. Van onderaf moet gaan. Ik heb het zelf indertijd gedaan toen ik het blok eruit had, dat was helemaal makkelijk. Ik kan me herinneren dat ik nog wel even zat te klooien met de afstelling omdat één buitenkabel niet helemaal goed in z’n zitting zat (in het schutbord). Dat is dus iets om even op te letten. Ik heb om de buitenkabel extra krimpkous gekrompen op de plaats waar de kabel door de ogen gaat die aan de spoorstangen zitten zodat het wat langer duurt voordat de plastic buitenmantel is doorgeschuurd.

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4704
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 13 mei 2019 10:19 PM
  [ # 2544 ]
zwrtw schreef:

Ik heb om de buitenkabel extra krimpkous gekrompen op de plaats waar de kabel door de ogen gaat die aan de spoorstangen zitten zodat het wat langer duurt voordat de plastic buitenmantel is doorgeschuurd.

Wijs plan, want dat is ook precies de plek waar mijn kabels ‘iets’ dun beginnen te worden..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 mei 2019 08:42 PM
  [ # 2545 ]

Inmiddels de linkerkant vervangen, beetje gedoe vanaf onderaf maar de kabel zit op zijn plek.

Er zitten bij mij stukjes slang om de kabel rond het oogje, die zet ik gewoon even over dat geeft flink wat bescherming.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juni 2019 04:52 PM
  [ # 2546 ]

Vandaag is de CX zonder problemen door de jaarlijkse APK gegaan.

De handrem was geen probleem nadat ik paar weken terug de kabels had vervangen en alles afgesteld.
Ook de remblokken preventief schoon gemaakt en alles opnieuw ingevet.

Bij de APK is het Co gemeten, dit was 0.2%. Volgens de documentatie mag mijn CX 0.5% hebben. Zou het beter zijn om het hoger af te stellen?

Ik heb ook de brandstof druk gemeten. Dit hoort 2 bar te zijn, als het regelslangetje losgetrokken wordt 0.5 bar hoger.

Met lopende motor was de brandstofdruk ruim 2.5 bar, met langetje los 0.5 bar hoger net boven de 3 bar.
Zover ik weet is de brandstofdrukregelaar op de CX niet af te stellen zoals op een DS.
Brandstofregelaar vervangen of geen zorgen maken over ruim 0.5 bar te hoog?

Het viel op dat de naald met een hoge frequentie bewoog, is dat normaal?
Nadat de motor afgezet was bleef de naald mooi stil staan.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 14 juni 2019 06:13 PM
  [ # 2547 ]

Mijn 89’er hoeft pas weer in 2021. Geen jaarlijkse keuring meer dus. Is dat bij die van jou niet ook zo?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juni 2019 06:37 PM
  [ # 2548 ]

De CX is van augustus, dus ik denk dat ik volgend jaar om de 2 jaar mag. Niet handig, want dat is hetzelfde jaar als de DS welke ook om de 2 jaar mag. Laughing

Profiel  
 
Gepost: 14 juni 2019 08:13 PM
  [ # 2549 ]

Altijd geweten dat de brandstofdruk 2bar moet zijn en met het slangetje los 2.5bar, als die drukregelaar nog niet vervangen is zou ik niet twijfelen en er een nieuwe op zetten.
Het gaat hier wel om de versie met kat dus het zou nog kunnen dat hier verschil in zit qua brandstofdruk en of regelaar.
Bij de T1 en T2 zonder kat is dit nr 0280 160 216

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juni 2019 09:14 PM
  [ # 2550 ]

Ja, die specs heb ik ook gevonden.

Bij zit er de 0280 160 213 op, volgens documentatie.
Echter ik zie daar alleen staan 3.0 bar, geen verschil tussen slangetje los of vast… (ook op de website van Bosch zie ik geen specs)

Ik loop er tegenwoordig elke keer tegenaan dat ik niet alle documentatie heb. De M25/662 (Turbo 1) is veel gemakkelijker te vinden.

Profiel  
 
 
170 van de 182
« Eerste  < Vorige 168 169 170 171 172 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook