Totaal aantal Berichten: 9492
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Je hebt ze wel als “all season”, zie http://www.autolampen.nl/particulier/halogeen-allseason-p-17.html
Echt geel heb ik ze ook nog nooit gevonden, daarom deden die Fransen er een geel kapje over!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Totaal aantal Berichten: 7605
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Goh - doe ik ook eens een impulsaankoop. Dank voor de tip, ik heb even gezocht en ze via internet besteld. Ik ga er van uit dat ik koplampen met gele kapjes toch zo snel niet zal vinden. En eigenlijk vind ik het dan ook weer niet belangrijk genoeg om er veel tijd in te steken. (Waarom ga ik dan toch over op geel ...?)

Totaal aantal Berichten: 27957
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Eigenlijk horen er geen gele H3’s in maar gewoon witte.
Over de witte H3 lamp gaat dan een geel glaasje, voornamelijk geleverd op Franse CXen.
De reflector van de verstraler is dan voorzien van een extra beugeltje:
Daarop kan dan het gele glaasje geplaatst worden:
In zijn geheel krijg je dan:

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik weet’t - maar op mijn auto is dat spul ooit verdwenen. Dus nou ik dan toch de H4 lampjes in een gele tint heb, dan ook de H3’s maar.

Totaal aantal Berichten: 2142
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Ik had dit in m’n Dsuper ook en had ook H1 ipv H3 gekocht. Ik heb eigenlijk niet verder gekeken (wist toen niet dat er H3 was) en heb een klein verloopje gemaakt met stekkertjes waarbij de 1 op de lamp schuift en de ander aan de aanvoerdraad…..

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zat ik ook al naar te kijken, maar het H1 lampje steekt dan verder naar in de koplamp. En dan is de stand in de reflector niet helemaal lekker. Dus toch maar H3 besteld.
Kan me van mijn DS trouwens geen H3 herinneren - maar goed, als de lampen gewoon goed werken (en geel zijn - in de verstraler dankzij het gele kapje) dan kijk je ook niet verder natuurlijk.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vandaag het technisch evenement van de CX club bijgewoond. Ik had mezelf (of beter: de CX) aangemeld om naar de uitlaat te kijken. Na drie keer op en neer naar de garage wilde ik zelf wel eens zien hoe Citroen dit systeem in elkaar heeft gestoken en wat er allemaal aan mis kan gaan.
Dat viel uiteindelijk reuze mee. De klem voor de eerste demper zat niet goed genoeg vast. . De boel losgehaald, de deskundige met een grote tang draaien aan het voorste deel, ik zelf aan de achterkant de boel tegendraaien. En toen de klem weer vast. Samen nog een paar keer uitproberen hoe de boel nog kan verdraaien en of de uitlaat dan weer aanloopt. En jawel, dit moet ‘m zijn. Wat er nu nog draait - de carrosserie wordt niet meer geraakt. Ophangbeugeltje bijgebogen (gaat ook veeeeel beter onder een brug dan op je rug in het grind op de inrit thuis) en dat moest ‘m dan maar eens zijn. Technische commissielid Beau vond dat er de uitlaat wat weinig ijzer had bij een van de beugeltjes zat, dus dat heeft ‘ie met het lasapparaat nog snel even opgelost.
Daarna maar eens gekeken wat anderen allemaal aan klusjes, problemen en wetenswaardigheden meebrachten. Geleerd waar de bobines en luchtmassameter zit (waarom lijken bobines niet meer op de bobines die ik wèl herken?). De verschillende claxon- en luchthoornsystemen bekeken. Diepe gesprekken gevoerd over de schoonheid van de CX zonder zijstrips.
En dan als beloning ook nog CX-club TC-pockekt-schroevendraaier mee. En toen was het te laat om nog naar het andere CX-evenement in Ulft te gaan kijken. Maar wel heerlijk rammelvrij naar huis gezoefd.

Totaal aantal Berichten: 27957
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hoe ziet jouw beeld van een bobine eruit dan?
Bij een CX is dat toch niet veel anders als van bijvoorbeeld een BX?
Hopelijk blijft je uitlaat nu een tijdje hangen!

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bobine? Zo’n groot zwart cylindervormig geval waar een bougiekabel uit lijkt te komen? Te herkennen aan het feit dat ie heel warm als het contact aan is blijven staan. Waarna de auto niet meer start. Zoals in een eend of een DS.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
break23m schreef:Vandaag het technisch evenement van de CX club bijgewoond. Ik had mezelf (of beter: de CX) aangemeld om naar de uitlaat te kijken. Na drie keer op en neer naar de garage
Huh alweer/nog steeds die uitlaat?
En alweer op diezelfde brug? Je blijft er maar zoet mee!
Jammer dat je daarna geen tijd meer had voor het evenement in Ulft, het was er prachtig zomers weer (24 graden, no kidding) en supergezellig! Ik had er graag wat meer CX’en gezien.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Inderdaad heel zoet - weer op dezelfde brug
Ik heb nog getwijfeld of ik vanuit Leerdam door zou sjezen. Maar voordat ik me losgerukt had van alle in de zon openstaande motorkappen (en de soep en erger) was het toch wat laat om zo ongeveer m’n eigen huis voorbij te rijden op weg naar Ulft. Tja.

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De technische commissie vond dat m’n startmotor voor het mooi net even te lang bleef hangen. Tip: niet te lang mee doorrijden. Remedie: even er onderuit halen en de bendix schoonmaken.
Dat kan ik zelf!
Ik ben een heel eind: hitteschildje los. Kabels los (eerst accukabel - jawel, aan gedacht). Drie bouten los. Even kracht zetten. En jawel, een startmotor in m’n hand. Met de hand proberen: bendix gaat uit - en bendix gaat in. Toch maar eens wat schoonmaken: poetsen met een lapje, beetje prut wegkrappen met klein schroendraaiertje. Beetje WD40 om ‘t weg te spoelen. Drupje olie op de as. En weer met de hand proberen: bendix met moeite uit - en de veer trekt ‘m weer in. Dat is duidelijk soepeler dan eerst.
En toen. Bouten ietje invetten (er zat op twee van de drie wat roest. Twee van de drie vast. En de derde (die van de spanbeugel voor de dynamo): moer dol gedraaid. Grrr. De bout is te kort - de schroefdraad komt maar tot halfweg de moer - dat zijn net drie windingen Tegen beter weten in met de andere moer de schroefdraad op de bout weer gangbaar gemaakt en opnieuw.
Gepruts - maar ‘t lijkt te lukken. De intussen voor de helft dolle schroef met op de andere kant van de bout geprobeert weer gangbaar te maken
Nogmaals gepruts maar lijkt ook te lukken.
Dus niet: bij de montage moet je de ene moer met een steeksleuteltje tegenhouden terwijl je de andere aandraaid. Beide moeren dol. En toen was ik dus uitgesleuteld voor vandaag.
Iets zegt me dat de Gamma me niet gaat helpen.
Bij CX basis zie ik schroef ANL-19514 op een nogal gruizig plaatje. Iemand enig idee of dat de goede is? Bestaat die in verschillende lengtes - want die van mij was dus duidelijk net iets te kort. Staat trouwens niet bij of de moertjes bijgeleverd worden.

Totaal aantal Berichten: 3205
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
hahaha, tsja, dolle moeren, heb ik ook al te pas en te onpas tegengekomen… maar als je soms een foto hebt, of lengte, diameter etc… wil ik wel even kijken voor je, ik heb hier een doos vol met de meest uit de hand lopende bouten, moeren en vijsjes voor CX.
laat maar iets weten.

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Waar woon je ergens? Ik heb ook wel zo’n bak namelijk.
Maar op zich: Goed bezig!
Het is een irritant gepiel met dat stomme hitteschildje en dan nog dolle boutjes… maar de aanhouder wint hoor!
En je hebt de startmotor in elk geval toch maar mooi weer goed gangbaar gekregen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Uiteindelijk viel het me nog mee. De boel kwam redelijk vlot los. En zelfs het schildje was er met wat aandrang nog wel tussenuit te trekken. Hier een fotootje van het boutje. Het is een heel lange, met schroefdraad aan beide zijden en een vaste moer op een paar cm van de kant. En aangezien ik toch niet verder kan, ben ik het schildje maar gaan ontroesten. ‘t Is zo te zien ooit blank geweest - maar niet zodanig afgewerkt dat ‘t netjes blijft. Nu wordt het dus Fertan-zwart
Ik woon in de buurt van Nijmegen. Prachtig wonen, maar wat ver van de usual suspect (Raamsdonkveer, Leerdam, Borculo). Woon jij in de buurt, demuywo?
Gelukkig staat de C35 sinds gisteren weer op de inrit (en achter de CX - smart thinking!) dus ik heb nog steeds eigen vervoer als de C3 van mijn vriendin niet beschikbaar is. Maar ‘t heeft toch iets raar, de Prestige voor op bokjes en de kont op de grond.