161 van de 190
« Eerste  < Vorige 159 160 161 162 163 Volgende >  Laatste »
   
SM’s te koop
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 februari 2014 09:32 AM
  [ # 2401 ]
waterman schreef:
Arjan Verkade schreef:

Ik dacht dat dat alleen mooi was als je er al 1 had, niet voor degene die deze nog moet kopen Laughing

Vanaf jouw positie perfect dus!

Ook vanuit een andere positie: als auto’s duurder worden worden ze door een ander publiek gekocht en dat is meestal publiek met meer geld dat over een paar auto’s beschikt. In het geval van de sm voorkom je daarmee dat zo’n auto afgerost wordt op lpg door een of andere dagelijkse knakenrijder, worden er meer auto’s gerestaureerd of goed onderhouden en zo blijven er dus meer mooie auto’s over.

Ik ben het helemaal met je eens.

Maar nu had ik niet het idee dat de laatste 10 jaar SMs gekocht werden omdat ze MRB vrij zijn en afgetrapt naar de sloop getrapt werden.

Het enige nadeel is dat dit publiek er vaak ook veel minder mee rijdt en je ze dus bijna nooit meer gaat tegenkomen. Goed gezien je ook nog genoeg DS cabrio’s ziet en de standaard SM nog lang niet in deze prijsklasse komt zit dat voorlopig wel goed.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43105
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 14 februari 2014 09:48 AM
  [ # 2402 ]

Het probleem is dat er de komende jaren waarschijnlijk een boel sm’s op de markt zullen komen, met name in Frankrijk. De gemiddelde leeftijd van de typische Franse SM bezitter is volgens mijn waarneming op het laatste evenement van de Franse SM club iets van 65+... Te verwachten valt dat die groep, oudere, sm eigenaren zullen stoppen met hun sm vanwege hun steeds hoger wordende leeftijd, gezondheid of overlijden. Je ziet nu al een beetje dat er meer ouderen afhaken en dat er relatief weinig jonge mensen zijn met goed voor een sm. Met name in Frankrijk is de beschikbaarheid van voldoende liquide middelen een probleem, wat mij niet verbaasd als je weet dat zo’n beetje heel Frankrijk op crediet leeft. Daarbij heeft de sm nog steeds te lijden onder haar reputatie en geven mensen mede daardoor liever een bak poen uit aan een ouwe Porsche, Maserati of Jaguar.

Dus, (relatief) veel aanbod + weinig vraag = kelderende waarde. En da’s niet tof want ik zou het liefst zien dat die dingen nou eens écht geld waard werden zodat het zinvol is om er een ton in te pompen en zo’n auto nieuw te maken. En als het zo is dat een SM straks (ooit) een dusdanig hoge aanschafprijs kent dat ie voor een grotere groep onbereikbaar wordt dan nu dan is dat helemaal niet zo erg. Ik heb dat liever dan dat er straks sm’s gekocht worden door mensen met een GS budget. Dan kap ik er gelijk mee….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 14 februari 2014 10:28 AM
  [ # 2403 ]

En zo is het!

Toch lijkt me de auto van de aanleiding van de discussie geen 30 k waard. Uitgangspunt is wat mij betreft een totaalprijs van ongeveer 45-50 k voor een echt goede SM. Dat lijkt me op dit moment reëel. Ik denk dat als ik een rondje rondom de auto loop, ik nog wel meer vind dan alleen een vast zittende motor. Tussen ‘wel aardig’ en ‘heel goed’ zit een verschil. Om dan zo’n auto heel goed te krijgen, kom je boven 45-50 k uit.

Ik zie trouwens bij de meeste nieuwe clubleden dat er wordt gestreefd naar heel goed en dat dit geld mag kosten. Ik plaats de kanttekening dat het lastig is met ongeveer 5 nieuwe leden per jaar van een tendens te spreken.

De vrees voor op gas afgeragde SWM’s deel ik trouwens niet. Ik ben behalve mijn eigen wrak nog geen SM op gas tegengekomen. Inmiddels heb ik er toch al wel een hoop gezien. Ik weet van nog één man dat ie een SM op gas heeft. Overigens is het ook mogelijk op gas te rijden en veel kilometers zonder dat sprake is van afraggen. Ik ben ook van plan op gas te gaan rijden, maar dan wel met een in topconditie verkerende auto, zoals ik ook met de CX deed en met mijn Jag doe.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 februari 2014 11:51 AM
  [ # 2404 ]

Is ook helemaal waar, een GS restaureren kost een veelvoud in van wat die waard is.

Ik vind het ook vreemd dat er voor veel auto’s soms grote bedrag betaald worden terwijl ze niet eens zo populair zijn.

Nu is het uiterlijk natuurlijk een kwestie van smaak, maar de SM is technisch natuurlijk een hele unieke auto…
Terwijl een Massarati met Citroën techniek (geen vering) vaak voor veel meer wordt verkocht.

Zo kan een USA auto waarvan er echt veel gemaakt zijn veel meer opbrengen dan een mooie DS.
Het lijkt er toch op dat het Citroën logo op een auto de waarde niet echt doet stijgen Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 februari 2014 09:31 PM
  [ # 2405 ]

Dat zal wel een aardige berg werk zijn geweest om het stuur aan de andere kant te krijgen:

http://www.youtube.com/watch?v=ut8-ByFO7Yw

Profiel  
 
Gepost: 20 februari 2014 10:31 PM
  [ # 2406 ]

‘Prices are getting up!’ Zei Jerry Hathaway vorig jaar tegen me toen ik er was.
De witte SM die hij juist klaar had een vraagprijs van 149k in dollars…

Maar de komende tijd ( je ziet het nu al op lbc) komen er door vergrijzing zoals Waterman al aanhaalde een hoop los.
We zullen het wel zien…

Profiel  
 
mark sm
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 17-01-2009

Gepost: 20 februari 2014 10:51 PM
  [ # 2407 ]

Vraagprijs…. overigens is de SM ooit als RHD af-fabriek geleverd?

gr Mark

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3562
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 februari 2014 10:54 PM
  [ # 2408 ]

Nee, er zijn er in Australië tussen de 7 en 10 omgebouwd: Je mocht daar vroeger geen auto met links-stuur op de weg brengen, nu wel als het een klassieker is. In Engeland wel.
De ombouw was natuurlijk wat werk, maar technisch goed te doen. Een belangrijk verschil is dat er geen goede oplossing is voor de Diravi, omdraaien lijkt niet echt goed te werken, dus werd er meestal een UK DS stuurhuis gebruikt.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 22 februari 2014 06:27 PM
  [ # 2409 ]

Dit lijkt wel een nette auto: http://www.motorlegend.com/occasion-voiture/citroen,sm/acheter-voiture-78421.html Interieur omruilen voor een leren set zittingen en dan ben je zo te zien qua uiterlijk wel klaar. Je weet natuurlijk niet hoe de motor en de bak zijn. Maar zelfs als die moeten worden gereviseerd, blijft wat mij betreft het bedrag kloppen. Je komt dan uit tussen de 35 k en 40 k voor een echt goede SM. Dat is ook ongeveer de ervaring van de meest recente leden die voor een echt goede auto gaan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 25 februari 2014 09:32 PM
  [ # 2410 ]

MP heeft weer eentje op z’n site staan. Met lpg voor de zuinige ?? rijders onder ons.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m782376808-te-koop-citroen-sm.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 februari 2014 07:45 AM
  [ # 2411 ]

Lijkt mij niet duur als de advertentie naar waarheid is geschreven.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 maart 2014 11:43 PM
  [ # 2413 ]

SM met ABS….......... Laughing

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=243946791&asrc=st|sr

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7280
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 20 maart 2014 12:24 AM
  [ # 2414 ]

“Right hand drive conversion”: Daar zijn er niet veel van.

http://www.carandclassic.co.uk/car/C479226#

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 maart 2014 08:27 AM
  [ # 2415 ]

In Nederland denk ik ook weinig liefhebbers Wink

Allemaal ombouw toch?

Profiel  
 
 
161 van de 190
« Eerste  < Vorige 159 160 161 162 163 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook