Oei, daar had ik me lelijk in vergist. Niet overgespoten, maar spikkiesplinternieuwe velgen. En TRX-en. Dat geeft mij de indruk, dat er niet is bezuinigd op deze auto. Waarschijnlijk is de rest dan ook ok. Als je voor niet te veel wil rijden, moet je wel even een setje andere velgen en andere banden regelen. Op TRX-en loop je leeg. Geen nood, er loopt vast wel een purist of CX-specialist rond, die wil inruilen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Mulder schreef:[(is het Bleu Memphis?).
volgens mij is het Gris Renard ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250
waterman schreef:Mark Nijenhuis schreef:
Maare, ik daarover even een nieuw topic openen, daar gaat hier een beetje
Ik zou dus gewoon eens gebruik maken van de zoekfunctie, want die vraag is in 6 topics al uitvoerig gesteld en beantwoord.
Het vervelende is dat je al moet weten in welke richting het antwoord ligt (chassisnummer) om de juiste zoekvraag te stellen. Mij is verteld (buiten dit forum) dat verzekeren op chassisnummer niet meer gebeurt, cq mogelijk is. Wellicht te goedgelovig heb ik de vraag dus ook niet meer in die richting gesteld en kwam op een zee van binnenlandse verzekeringsperikelen uit.
Ik zal de gegeven resultaten nog eens goed bekijken. Discussie gesloten.
Dank.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Robin Visser schreef:Zou leuk zijn als het lukt. De prijs is inderdaad veel te hoog.
Even ter vergelijk: ik heb voor €2800 exact eenzelfde CX gekocht. Wat deze CX heeft, dat die van mij niet heeft (voor zover je dat vanaf de foto’s kan zien):
- beter in de lak
- meer profiel op de TRXen
- spatlappen, klimrek etc
- dakraam
- geen trekhaak
Ik kan me niet voorstellen dat dit het verschil van €3700 rechtvaardigt. En mijn CX stond een stuk dichterbij. Ik vind haar dus ook erg duur, maar misschien dat ze het wel waard is… Ik ben benieuwd.
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Robin Visser schreef:En wat wil je nog meer, een mooie serie 1 met leer en airco.
Airco blijkt niet bijgevuld en dus niet werkend. De term ‘climatisée’ moet blijkbaar opgevat worden als ‘er zit een airco in’ verdere heb je een ‘toit ouvrant’ dus air genoeg!
Ach ja, je kunt niet alles hebben.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
Maar als de onderdelen op de auto aanwezig zijn, kan het worden gerepareerd en is het één van de gewilde opties op een CX, zeker op een serie 1. Het betekent wel, dat er wat van de prijs af moet. Ik zou gewoon bieden en afwachten. Mocht het nodig zijn, dat er even wat Frans wordt gekletst met de verkoper, stuur me dan even een berichtje.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Ree schreef:Robin Visser schreef:Zou leuk zijn als het lukt. De prijs is inderdaad veel te hoog.
Even ter vergelijk: ik heb voor €2800 exact eenzelfde CX gekocht.
Ree, dank voor het vergelijkingsmateriaal.
Robin Visser schreef:Mocht het nodig zijn, dat er even wat Frans wordt gekletst met de verkoper, stuur me dan even een berichtje.
Robin, dank voor het aanbod. Tot nu toe geeft Engels geen probleem maar ik zal het onthouden.
Jelte.
Jelte
lid #1998 http://www.citroen-cxclub.nl
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
TochWeerCX schreef:Ree, dank voor het vergelijkingsmateriaal.
Als je meer vergelijkingsmateriaal wilt kan je altijd even komen kijken, want voor zo’n verschil in geld mag je ook echt een verschil in kwaliteit verwachten…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Nou denk ik wel, dat er af en toe mazzeltjes zijn en dat alleen al daarom vergelijken lastig is. Voor de rest moet je natuurlijk ook goed kijken welk werk er nog moet gebeuren en hoeveel dat zou kosten. Een perfecte CX voor E 2.800,- acht ik niet mogelijk. En het is ook een beetje wat de gek ervoor geeft. Op zich zou ik ongeveer 5 k best wel ‘ruim ok’ vinden voor een perfecte GTI met goed leer, waaraan alleen de airco, de overbodige onderdelen en de ontbrekende wielkappen aan moet worden gedaan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Deze was volgens mij nog niet voorbij gekomen, een echt leuke kar. Een vroege (1975) Pallas 2200 met airco voor heel weinig euro’s. http://www.leboncoin.fr/vi/73615150.htm?ca=12_s
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Tinfoil schreef:Mulder schreef:[(is het Bleu Memphis?).
volgens mij is het Gris Renard ...
Gris Meteore, gezien het bouwjaar.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Robin Visser schreef:Deze was volgens mij nog niet voorbij gekomen, een echt leuke kar. Een vroege (1975) Pallas 2200 met airco voor heel weinig euro’s. http://www.leboncoin.fr/vi/73615150.htm?ca=12_s
Echt wel
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

























Totaal aantal Berichten: 6513
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Joh, zit de aircobediening daar? Ik dacht altijd dat die bij de vroegere serie 1’s middels een knop naast de handrem werd bediend, en verder met de hendel tussen de stoelen (warm/koud).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
edit: een tissier dus, en staat ook lekker dichtbij, vlakbij Lille

























Totaal aantal Berichten: 6513
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)