




Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
De vierde vanaf links












































Totaal aantal Berichten: 25710
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De best werkende methode vind ik om er een M8 of M10 moer op te lassen. Als ie heel kort is afgebroken werkt M12 vaak beter. Houd de moer op het stompje en las de moer vanuit midden vol. Door de zeer plaatselijke hitte gaat ie losser zitten. Na even afkoelen voorzichtig proberen te draaien. Vaak is meerder pogingen nodig!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Helaas is die afgebroken net een paar milimeter in het tapgat zelf.












































Totaal aantal Berichten: 25710
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok. Je hebt een Mig lasapparaat nodig. Je last een bultje op het draadeindje. Nog een beetje hoger. Nu houd je het moertje er overheen en last die vast.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed centeren en met een goed scherp, dun boortje beginnen en dan steeds een iets groter boortje nemen.
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Ik zie in de catalogus staan van midlock een boutverwijderaar inclusief boorgeleider en extratorstift
Iemand hiermee op de hoogte ?












































Totaal aantal Berichten: 25710
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De boormachine past er niet recht voor..Het probleem met boren is dat je makkelijk in het ALU uitschiet en dan ben je nog verder de sjaak.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dan valt het Midlock-setje ook af. Blijft over: Lassen of de cilinderkop demonteren.
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Ik denk met een haakseboormachine, dan moet het wel lukken heb ik net gezien.Dus hoop ik met zo setje van midlock eruit te komen.Ik had gehoopt dat iemand mij kon uitleggen hoe je met zo setje om gebruikt.
Nog even een vraag:Indien ik het zelfde tapeind er weer indraait, met een product van locktime ,welk product heb ik hier dan voor nodig ik bedoel welke type ?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Loctite? Op een tapeind voor uitlaatspruitstukmontage? Waarom zou je daar locktite gebruiken?
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Nou ik krijg deze tapeind net een paar slagen erin, en dacht dan dat deze tapeind beter blijft zitten”?
Of denk ik nou te simpel,kan het zijn dat die paar milimeter die deze erin draait voldoende kan zijn ?
DiverD; even een vraagje aan jou,zou je de zaak liever in zijn geheel uitboren indien het kan met een haakse boormachine ?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als het tapeind niet goed vast zit, zou het uit de kop kunnen komen, maar dat vind ik niet zo erg. Veel erger is, dat het tapeind en de moer vast zitten en dat vervolgens het tapeind afbreekt.
Ik zou geen haakse boormachine gebruiken, maar de motor oplichten (motorsteunen los natuurlijk) of de kop demonteren. Lassen zou je ook kunnen proberen, maar dat is moeilijk als de breuk diep zit.
Citroen!
Er niet ver genoeg in? dat is vreemd. Heb je geen tap om de draad wat te schonen? dan draai je het er zo in. Je hebt wel zeker 5 gangen nodig wil je wat kracht kunnen zetten, het is en blijft aluminium.
Locktide is niet echt nodig, tenzij je bang bent voor los trillen,
.komma





Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Helaas bezit ik geen lasapparaat ,dus ik ga voor het omhoog brengen van de motor.
Of er moet een liefhebber in mijn buurt wonen die een mig las apparaat heeft en tegen vergoeding mij zou willen helpen ?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
jan D super 1971 schreef:Indien ik het zelfde tapeind er weer indraai…
Ik zou voor nieuwe tapeinden gaan om juiste aantrekmoment te kunnen realiseren voor de moeren.