4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
vlampijp vervangen
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 03 november 2009 10:56 PM
  [ # 46 ]

Ik bezit ook reeds nieuwe, maar ik hik tegen het verwijderen van de afgebroken tapeind aan.

Ik ga morgen maar kijken voor de verwijderaar van afgebroken tapeinden en dan de motor omhoog brengen.

Met zweet in mijn handen ga ik wel hieraan beginnen ,of zo als ik zei er moet iemand met een migappaat in de buurt wonen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 november 2009 10:59 PM
  [ # 47 ]

Ben je lid van de DS-club? Dan hoor je tot de regio “Midden”, volgens mij. In dat geval zou ik eens contact opnemen met de regiocoördinator daar: Cees Berkvens. Assistentie lijkt me zinvol in jouw geval.

Citroen!

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 03 november 2009 11:03 PM
  [ # 48 ]

Ja ik ben lid van de regio midden,als het goed is heb ik jou ook nog ontmoet.Ik gaf namelijk de presentatie van het lijmen met sikaflex in arhnem en regio west cq zwolle

ik zal kees is bellen.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 november 2009 11:48 PM
  [ # 49 ]

Ok, dan hebben we elkaar gesproken. Laat maar even weten of Cees je kan helpen, indien niet ga ik kijken wat ik voor je kan doen.

Citroen!

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 03 november 2009 11:54 PM
  [ # 50 ]

Geweldig: bedankt vast voor je toezegging

Cees heb ik via zijn email geprobeerd te bereiken ,maar ik krijg deze niet verzonden dit adres is niet correct.Misschien dat jij zijn telefoonnr weet deze is constant in gesprek,ik denk dat het nummer niet correct is.Als jij de juiste gegevens weet, zou je deze dan via pb aan mij willen doorgeven.

Groeten Jan

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 november 2009 12:13 AM
  [ # 51 ]

Zijn gegevens staan in het DS-blad, denk ik. Ik stuur je wel een PB (persoonlijk bericht).

Citroen!

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 04 november 2009 12:17 AM
  [ # 52 ]

In het DS Blad zijn ze niet correct hij is verhuisd naar harderwijk ,hiervan had ik wel het telefoonnr maar krijg constant bezettoon.Het juiste email weet ik niet.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 04 november 2009 12:20 AM
  [ # 53 ]

Heb je net een PB (Persoonlijk Bericht) gestuurd.

Citroen!

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 04 november 2009 12:24 AM
  [ # 54 ]

Bedankt :ik ga proberen hem morgenavond te bereiken

Groeten jan

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 08 november 2009 12:20 PM
  [ # 55 ]

Laatste bericht over het beruchte tapeind

Bezint eer dat gij begint;helaas het tap eind geeft geen millimeter toe,we hebben er 30 a 35 moeren proberen op te lassen zonder resultaat.Telkens breken zij af op het tap eind en de las zelf,nu ben ik in bezit van een haakse boormachine. En ga voor de volgende optie, het uitboren.Hoe dit verloopt weet ik pas de week erop ,maar ik zal het wel op het forum zetten.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 november 2009 05:29 PM
  [ # 56 ]

30 à 35 moeren? 1 lijkt me voldoende…...waar las je mee?
Dit zou toch moeten willen. Heb je nog wel schroefdraad?
Probeer anders voldoende draad erop te snijden met een snijmoer.

Dus nog niet gaan boren, maar 2 moeren erop draaien en met 2 sleutels
tegen elkaar in vastdraaien. Zelfde effect als een gelaste moer…..

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 08 november 2009 06:25 PM
  [ # 57 ]

helaas hij is afgebroken in het blok zelf ,ongeveer 1 a 2mm

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 november 2009 09:45 PM
  [ # 58 ]
jan D super 1971 schreef:

Helaas is die afgebroken net een paar milimeter in het tapgat zelf.

Soort houder maken om te zorgen dat je boor goed haaks op de kop blijft tijdens boren?

knuffel

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 november 2009 09:51 PM
  [ # 59 ]

Hoi Jan!
Ik weet niet hoe jij uitgerust bent met gereedschap,maar wat je ook kan proberen,is er een gat in boren(zo groot mogelijk zonder de draad in het alu te raken) en dan met een setje linkse uitdraai tappen proberen het tapeind uit te draaien.
Het lukt het best,als je het gat groot genoeg boort,opdat er zo weinig mogelijk materiaal over blijft van het tapeind.Je kan dan ook nog wat kruipolie er in spuiten voor je de linkse tap er in zet. Wink

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 08 november 2009 09:58 PM
  [ # 60 ]

Hoi

Bedankt vor jullie suggesties :Maar heeft er iemand weleens van dit setje gehoord of gebruikt.

Het is van midlock,als je naar de website van midlock gaat en bout verwijderaars kiest zie wat ik bedoel

  midlock boutverwijderaar

  Bout verwijderaar 20 deze bestaat uit een boor een extractor om de boor te begeleiden en indraai pen met moer om het tapeind eruit te draaien .

  begint bij boor 35720 3,2mm-1/8 Mijn vraag is heb jij hier ervaring mee ,dat ik deze kan gebruiken.Ik ben namelijk bang voor het verlopen van de boor zelf.Ik ben via via in het bezit van een haakse boormachine en wil hiermee aan de slag.Bij het vast lassen heb ik wel 35 moeren verbruikt en alle breken af op het tap eind.Dit is dus geen optie voor mij meer.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook