5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
vlampijp vervangen
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 november 2009 10:11 PM
  [ # 61 ]

Ik heb zo een 3-delig setje konische tapeind uitdraaiers.
Het centraal boren is niet zo belangrijk,wel dat je de draad
in het blok niet raakt.Je kan proberen met een puntslag om je
boor te centreren.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 08 november 2009 10:13 PM
  [ # 62 ]

Dat ga ik ook eerst proberen

Bedankt voor je reactie,want elke oplossing is welkom of idee.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 november 2009 10:15 PM
  [ # 63 ]

Neem vooral super scherpe boren,want het zijn botte boren,die gemakkelijk verlopen. Wink

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 08 november 2009 10:17 PM
  [ # 64 ]

Welke merk boren geef jij de voorkeur aan

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 08 november 2009 10:18 PM
  [ # 65 ]

Ik heb boortjes van pirhana,met centreerpunt,maar verkies toch nog om met een puntslag een gaatje te kloppen eerst.

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 08 november 2009 10:20 PM
  [ # 66 ]

OKe bedankt

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 12 november 2009 05:09 PM
  [ # 67 ]

Hoera hoera het tapeind is er uit;Eerst zijn we begonnen met een begeleidinghuls tbv de boor,helaas deze liet de boor iets verlopen.Toen zijn we maar begonnen met een 3mm boor,deze geplaatst in een haakse boormachine,heel langzaam deze laten inboren recht in het hart van de afgebroken tapeind.
Dit ging zelfs boven verwachting heel goed,mede door de boren die ik aangeschaft heb.Dit zijn Cobalt boren op aanraden van een firma ,ineen woord geweldig ze verloopt niet bij de eerste aanzet.Begonnen met boor 3mm toen 4mm,5mm,6mm,7mm als laatste.Een goede tapset 8mm gekocht en het geheel opnieuw getapt.Het nieuwe tapeind erin gedraaid, geweldig wat een opluchting .Met dank aan mijn collega waarmee ik elk detail besprak ,want toen het we het tapeind met een tapeindverwijderaar er uit probeerde te draaien voelde we teveel weerstand.Toen hebben we besloten zoveel mogelijk eruit te boren,bang geworden voor het eventueel afbreken van deze tegendraadsetap.

Mijn ervaring ;indien je erbij kan met een boor hetzij een haakse of gewone gewoon doen.
En zeker de cobaltboren nemen ,zijn prijzig maar ze zijn het waard.

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 12 november 2009 10:48 PM
  [ # 68 ]

Mooi dat het eindelijk gelukt is Jan! Gefeliciteerd. Nu ik nog… Maar wie weet heb ik het geluk dat er geen tapeinden afbreken, we zien wel.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
jan D super 1971
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005

- ID/DS D super
- C1 hatchback
Gepost: 12 november 2009 11:19 PM
  [ # 69 ]

Hoi

Ik wens je veel succes,je ziet er is er maar 1 afgebroken van de 8.Waarschijnlijk had deze al een zwak punt.Als ik jou was ,zou ik alleen de moeren zien te verwijderen en niet de tapbouten zelf.
Maar ik wilde ook deze vervangen ,terwijl de moeren er goed waren afgegaan.
En ik had nog geluk ,dat het de 4 tapbout was en niet een die dichter bij het dashbord zat

Veel succes

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook