9 van de 27
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super, volgende fase
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 09 maart 2011 07:44 PM
  [ # 121 ]

Een afdekplaatje met een pakking eronder had ik wel in gedachten, maar nadere beschouwing leert anders. Geen plaatje, ook van binnenuit niet, de boring voor een pomp is eenvoudigweg niet volledig doorgezet. Een paar extra lange tapeinden (7 x 64) met moeren lijken te dienen om de beide motorhelften mee vast te zetten.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 09 maart 2011 08:06 PM
  [ # 122 ]

Van Engelhardt bericht ontvangen dat-ie twee inlaatkleppen en vier uitlaatkleppen heeft. Klepsteelringetjes (Ventilschaftdichtungen) zitten bij nader inzien in de pakkingset, en hoef ik niet te bestellen. Klemhoudertjes voor op de klepstelen zijn in orde, hoef ik ook niet naar op zoek. Vanmiddag de ringetjes bij Ausma afgeleverd, en ter vergelijking van beide klepsoorten inclusief specificaties + onderdeelnummers er eentje meegenomen naar Groningen. Mogelijk dat Franse Auto de kleppen kan leveren, maar dat hoor ik morgen pas. De chaos op de bovenverdiepeing was té groot om gericht te kunnen zoeken Laughing Als het niet lukt kan ik als (aanmerkelijk duurdere) oplossing via een Ebay webwinkel ook vier inlaatkleppen aanschaffen. Specificaties (merk Floquet Monopole) zijn gelijk, alleen de stelen 0,2mm langer. Daarmee zullen ze het klepdeksel nog niet raken verwacht ik.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 maart 2011 10:07 PM
  [ # 123 ]

Raar, dat je een G10/612 motor hebt zonder gat voor een hydro pomp huh

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 10 maart 2011 11:44 PM
  [ # 124 ]
spijker5 schreef:

BTW: in een Super hoort een G10 / 612 machine te zitten, die van mij heeft G10 / 613 op het typeplaatje. Hoe zit dat eigenlijk, wat is het verschil?

Spijker schrijft dat hij G10/613 heeft. Dat klopt dus. Bij mijn super zit het ook zo afgedicht.

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 maart 2011 06:34 PM
  [ # 125 ]
Mach2 schreef:
spijker5 schreef:

BTW: in een Super hoort een G10 / 612 machine te zitten, die van mij heeft G10 / 613 op het typeplaatje. Hoe zit dat eigenlijk, wat is het verschil?

Spijker schrijft dat hij G10/613 heeft. Dat klopt dus. Bij mijn super zit het ook zo afgedicht.

Klopt, te snel gelezen.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 11 maart 2011 07:49 PM
  [ # 126 ]

In het Super onderdelenboek heeft het oliepompwiel, dat bij de GS via een excentriek op de as de HD pomp aandrijft, nr 1 C 5 415 379 R. Mogelijk net als bij de Axel? Iemand die daar iets meer van weet, onderdeelnummer van GS pompwiel mét excentriek voor de 1015cc (en andere) motoren misschien? Of zijn ze allemaal eender? Een onbelast excentriek lijkt me bij bepaalde toerentallen trillingen/slijtage in de hand te werken?

Voor het pompwiel zit een pakkingring in de set, misschien verstandig hier een nieuwe in te zetten. Kan ik meteen de as goed bekijken.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 11 maart 2011 09:14 PM
  [ # 127 ]

Omdat zoekacties naar complete sets in- en uitlaatkleppen deze week nog geen concreet resultaat hebben opgeleverd, ben ik op merknaam nog wat gaan surfen op internet. Daarbij stuitte ik vanavond op een vlotte webshop, met kennelijk nog voldoende voorraad. Heb zekerheidshalve van beide klepsoorten een set besteld en via PayPal betaald. Onderstaande link biedt misschien uitkomst als je zelf ook dringend naar iets op zoek bent. Wordt vervolgd!

http://www.citroshop.com/

NB: Hopelijk arriveert dit weekend een andere aankoop, welke ik op ebay tegenkwam. Een hoesje microfiches van de 8 en de Super. Heb van de Super wel een onderdelenboek, maar fiches erbij leek me ook wel leuk, en een lezer had ik al.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 14 maart 2011 09:12 PM
  [ # 128 ]

Omtrent de oliepomp (al dan niet met excentriek) is alles duidelijk nu Wink

Vandaag is de keerring ervan vervangen. Materiaal ziet er verder netjes uit, alles met een laagje schone olie ingesmeerd en weer op z’n plek gezet nadat de groeven voor de distributieriem waren schoongemaakt. Toen alvast het vliegwiel, drukgroep en motorsteunen en hun bevestigingsmateriaal bij elkaar gezocht. Afgelopen weekend de bak met toebehoren geplaatst, aandrijfassen aangekoppeld, de remleiding aangesloten, en de handremkabels, de nieuwe koppelingskabel en die van de snelheidsmeter.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 15 maart 2011 08:20 PM
  [ # 129 ]

Van de geplaatste bak had ik nog geen plaatjes geschoten. Bij deze! Wat nog rest aan dit deel is bijvullen van LHM en ontluchten. Ik vernam bij het volledig aantrekken van de handrem overigens dat ik ook nog met de excentrieken ervan aan de gang moet, de aanlegdruk is nu lang niet voldoende.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 15 maart 2011 09:54 PM
  [ # 130 ]

Vanavond niet zoveel moed om er weer aan te beginnen, het deze keer daarom gelaten bij het weghalen van de oude pakkingen op de klepdeksels. Aan weerskanten zijn de onderste voorzien van broos en brokkelig plastic-achtig materiaal, waarschijnlijk al heel oud, en met de nodige haarscheurtjes. De bovenste van recenter rubber pakkingen die zich vrij schoon in z’n geheel laten losritsen zonder kleefresten achter te laten. De bovenste vervangen is dan ook het makkelijkst, bij de vorige gebruikers dus gemakshalve een kwestie van grote stappen snel thuis gun

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 16 maart 2011 10:06 PM
  [ # 131 ]

Vandaag zijn de klepdeksels ontroest, schoongemaakt en gespoten, en na droging voorzien van nieuwe pakkingen, met een dun strookje Loctite vlakafdichting eronder.

Daarna zijn de motorsteunen, het vliegwiel en de drukgroep aangebracht. Bouten van motorsteunen en vliegwiel met een beetje Loctite frein filet normal. Wachten is op het arriveren van nieuwe kopkleppen, dan kan Ausma de koppen afmaken. Ondertussen is er gelegenheid het koelplaatwerk op te knappen.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 17 maart 2011 09:17 PM
  [ # 132 ]

Naar zich laat aanzien zijn vandaag de laatste nog resterende onbehandelde motordelen afgewerkt: de beide spanrollen en de centrale tandwielen voor de distributieriemen, samen met de tussenschijven en het “halve maan” blokkeerplaatje op de krukas. Een hele klus geweest! Nog wachten op de kleppen, en de koelbeplating opknappen, dan kan de uiteindelijke afmontage beginnen.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 17 maart 2011 11:23 PM
  [ # 133 ]

het ziet er echt spik en span uit.
als de motor voor het eerst weer gestart wordt, maak je dan ook een filmpje?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 18 maart 2011 01:26 AM
  [ # 134 ]

Plaats je de oude spanrollen terug? Mooi project trouwens, krijg ik helemaal zin om ook zoiets aan te pakken.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 18 maart 2011 06:12 PM
  [ # 135 ]

Wat let je zou ik zeggen Wink

De spanrollen waren aan de voorzijde vettig vervuild, maar draaien verder mooi soepel. Schoonmaken, ook het bevestigingsmateriaal, en licht smeren van het druksysteem met de veren leek me voldoende.

Filmpje van de eerste start komt sowieso, wordt een spannend moment! Als de nieuwe kleppen eerst maar binnen zijn, dan kan Ausma ook aan de slag.

Profiel  
 
 
9 van de 27
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook