2 van de 27
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super, volgende fase
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 16 augustus 2010 10:28 PM
  [ # 16 ]

Ik heb het front er nog op zitten, en zie dat er boven de koeltunnel niet veel opkrik-ruimte is alvorens deze het slot of de frontplaat raakt. Misschien wel handig deze alsnog los zien te krijgen (boutjes zullen hier en daar eerst een badje kruipolie nodig hebben) zodat ik meteen de nieuwe distributieriemen kan aanbrengen. Brandstofpomp heb ik er vanavond afgeschroefd, schoongemaakt, en met nieuwe pakkingen gemonteerd. Slangen zijn nog dik in orde.

Probleem van de uitlaat zat ‘m in de matige verbinding/passing tussen voorpijpen en de doedelzak, ik hoopte de klemmen naar de spruitstukken in eerste instantie flexibel vast te zetten totdat de dichting naar de doedelzak 100% goed is, en daarna de voorste klemmen verder aandraaien. De rest van de uitlaat sluit ik dan van voor naar achter aan, waarbij de delen soepeltjes en zonder spanning in de rubbers komen te hangen. Groet, spijker5.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 16 augustus 2010 10:31 PM
  [ # 17 ]

Op eBay wordt weer een nieuwe doedelzak aangeboden. €200.

Jeroen

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 16 augustus 2010 11:00 PM
  [ # 18 ]
xtiaan schreef:

Klemmen zijn niet nodig om de brandstof leiding. Wel goed in de gaten houden dat de slangen goed zijn, dus soepel. Van de winter was de slang boven op de benzinetank helemaal verdroogd en had los gelaten…

Misschien niet nodig, wel veilig Wink

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 17 augustus 2010 10:40 PM
  [ # 19 ]

Ik ga er ook twee op zetten. Heb gemerkt dat nu de slangen er eenmaal beide af zijn geweest (kostte nogal wat kracht overigens) ze niet meer zo strak of ermee vastgebakken zitten als voorheen. En “Better safe then sorry”.

Vanavond ben ik begonnen met opbouwen. Viel me nog reuze mee de voorste klemmen tussen uitlaatspruitstukken en voorpijpen op hun plek te krijgen, verwijderen was moeilijker, maar toen had ik de beide bakjes ook nog onder de koeltunnel zitten. Zaak is de klemmen er open overheen te schuiven, en er daarbij voor te zorgen dat de ene al aangebrachte moer en bout een klem aan één kant al praktisch dicht zet. Dan draai je die naar boven en kun je met gemak onderaan de tweede moer en bout aanbrengen, zelfs zonder de motor op te krikken. Daarna de buis van de inlaatspruitstuk voorverwarming gemonteerd. De boel zit nu voorlopig losjes inelkaar, zodat ik later eerst de doedelzak goed op de voorpijpen kan aansluiten.

Van onderaf eens tussen de koelribben van de cylinders kijkend ontdekte ik daar nóg twee dikke creme plastic splinters, duidelijk resten dus van een eerdere koelvin. De huidige (zwart) is gelukkig in orde cool smile Én dat onderaan de onderste klepdeksels wat olie hangt. Zal een bekend verschijnsel zijn misschien, toch denk ik erover er nieuwe pakkingen tussen te zetten. Ben alleen benieuwd of me een fikse plens olie tegemoet komt als ik de deksels eraf haal zonder de motorolie af te tappen huh

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 18 augustus 2010 03:41 PM
  [ # 20 ]

Montage is klaar, veel minder decibels nu, maar toch sluit de linker voorpijp niet lekker aan op de doedelzak, alleen rond deze klem ontsnappen nog uitlaatgassen. Kon het echter niet laten er een mooi rondje mee te maken in de buurt, was al weer zó lang geleden tongue wink Als de boel is afgekoeld wil ik die klem nog maar eens loshalen. Groet, spijker5.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 01 september 2010 09:44 PM
  [ # 21 ]

Na een tip van medeforummer Jeroen tongue wink vandaag een lange rit naar het zuiden gemaakt, naar Citroën bedrijf Janssen in Heythuyzen om precies te zijn, ruim driehonderd kilometer ver! Zoals gemeld zocht ik voor mijn Super een goede expansiedemper, en die is binnen, waar vind je ze nog. De eigenaar nam me na een hartelijke ontvangst mee naar een kapschuur vol plaatwerk en uitlaatdelen van diverse types, en een enorme doos vol klein spul, om zelf maar eens te zoeken. Na een paar uur graaien ben ik zodoende, buiten de doedelzak, naar het hoge noorden vertrokken met nieuwe achterlichtkappen, een koppelings- en gaskabel, deurklinkjes achter, schuifraamslotjes, wieldopboutjes en een flexibele buis voor de schijfremkoeling.

Van wat herkenbaar was als nieuwe stukken voor de Ami heb ik laten liggen: middendeel voorbumper, bijpassende set voorste bumperrozetten, koplampsierstuk, spatbord rechtsvoor (8 of Super), spatbord achter (Ami 6), en voorste uitlaatpijpen. Voor allerlei A-types, Axel en de LN en LNA in die grote doos nog allerlei andere stukken, te veel om op te noemen. Vermeldenswaard drie piepschuim kisten met cylindersets voor de 1015, 1130 en 1220cc boxers, en nieuwe achterspatborden voor de GS Break. Hierbij de plaatjes, groet, spijker5.


Interessante voitures stonden er ook!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 september 2010 10:01 PM
  [ # 22 ]

Gaaf, dat een dealer nog zoveel materiaal heeft liggen. Ik was hier niet bekend mee.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 02 september 2010 05:29 PM
  [ # 23 ]

Ik heb Janssen gekscherend een schatbewaarder genoemd, want dat is-tie toch naar mijn mening. Best oude onderdelen die jaren in het magazijn hebben liggen verstoffen, bedrijfseconomisch niet erg vooruitstrevend, maar voor de geluksvogel een goudmijn.

Paar onderdelen heb ik nog niet genoemd. Voor de Super zitten er nog meerdere koppelingskabels en gaskabels in de doos, alsmede kabels voor de kachelbediening, en volgens mij ook chokekabels. Veel spullen zonder verpakking, en losse verpakkingen, dus zonder onderdelenboek een hele klus het juiste materiaal te vinden. Nestje remleidingen was erbij, nog een Ami grill zonder embleem, een smalle ondergrill voor de Dyane, chroomdelen voor de 2CV, maar ook losse double chevrons, winterhoezen, noem maar op. Leuk dat er nog zo veel materiaal bij is dat nooit uit de verpakking is geweest zoals remdelen, dashboarddelen, koplampen en koplamphouders, lucht- en oliefilters, remschoenen en blokjes, kabels voor de verstelling koplampen etc etc. Heb Janssen beloofd wat reclame te maken op het forum, hopelijk kunnen liefhebbers er hun voordeel mee doen.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 september 2010 08:50 PM
  [ # 24 ]

Een schatbewaarder, zeer treffend ja.
Een winterhoes heb ik trouwens ook nog nodig. Meestal staat de Ami in de winterperiode inde stalling, maar zo’n hoes moet je gewoon hebben.
Zou die garage ook willen verzenden? Maar eens een belletje aan wagen.

Dank voor al je info. En een beetje reclame maken we graag natuurlijk.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 03 september 2010 12:51 PM
  [ # 25 ]

Goed werk hoor.

Mijn Ami is een paar jaar geleden afgekeurd op ontbrekende klemmetjes op benzineleidingen. Mijn verbaasde argument: ‘dat heeft er noot op gezeten en hij is er al tig keer mee goedgekeurd’ werd simpel afgedaan met een ‘maar voor de APK moet het wel…!’
Dus voor 50ct klemmetjes laten plaatsen en iedereen gelukkig. En ja het is natuurlijk ook veiliger! Wink

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 03 september 2010 05:48 PM
  [ # 26 ]
hogervp schreef:

Zou die garage ook willen verzenden? Maar eens een belletje aan wagen.

Dank voor al je info. En een beetje reclame maken we graag natuurlijk.
Patrick

Het bedrijf kennende gaan ze geen onderdelen verzenden.
Dan zul je toch zelf langs moeten komen (wel van te voren even bellen) om je spullen op te halen.
Of iemand vinden die het eea voor je mee wil nemen Smile

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 03 september 2010 10:16 PM
  [ # 27 ]

Zelf halen is ook veel gezelliger en leuker, je valt van de ene verbazing in de andere verrassing! Maar met mijn vaste vrije woensdag (kleintje weekend noemen ze dat bij ons huh ) heb ik misschien makkelijk praten….

Zou leuk zijn als Janssen de tijd zou kunnen vinden om een stand in te richten op beurzen als van Autotron, A-markt Gemert, of zelfs Citromobiel. Geheid veel klandizie! En van alle typen en bouwjaren. Kan me aan de andere kant voorstellen dat die inspanning te groot is, zeker als daar niet een paar deskundige en vooral geduldige (vrijwilligers-) handen aan te pas komen. Ik wil beheerders van club-magazijns aanbevelen ook eens met de eigenaar te kletsen.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 03 september 2010 10:25 PM
  [ # 28 ]

Het is voor mij redelijk ver om naar toe te rijden. Maar zoals je zegt, de Amivereniging zou eens kunnen praten met Janssen.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 12 januari 2011 06:48 PM
  [ # 29 ]

Nu het niet meer zo vreselijk koud in de garage is wordt het hoog tijd weer wat aan de Super te doen. Vandaag het plan opgevat om het complete front en de voorschermen eraf te halen om een kritische blik te werpen op het onderhuidse aldaar. Viel me beslist niet tegen, wel wat vliegroest binnen aan de onderkanten van de voorschermen en langs de sluitrubbers bovenop de wielkasten. Randjes daarvan ook enigszins aangevreten onder die rubberstrips, maar zoals de fransozen dan zeggen “rien grave”.
Het front evenmin perfect, maar zeer acceptabel. Enige minpuntje is dat rechts kennelijk de ophangbeugel van de voorbumper al eens is uitgescheurd. Erg tevreden ook over de conditie van de A-stijlen en de ophangpunten voor de portieren en voorschermen.

De zaak was tot mijn verrassing erg gemakkelijk los te krijgen, en na loskoppelen van de stelkabels van de koplampen, de verlichtingsbedrading en de kabel van de motorkapsluiting kon het front zó naar voren. Na het blote plaatwerk wat te reinigen en tegen roest te beschermen komt alles er weer op. Had nog wel het plan om de distributieriemen te checken en zonodig te vervangen, maar dan heb ik eerst wel een heel grote sleutel nodig om de koelvin eraf te krijgen alvorens de koeltunnel verwijderd kan worden. Maar eens zien hoe ik dat oplos. Ik wil ook nog proberen of redelijk makkelijk de wielkasten te verwijderen zijn om b.v. de klepspeling te contoleren en de lichte olielekkage langs de klepdekseltjes te verhelpen. Pakkingset is al aanwezig. Hierbij de plaatjes. Groet, spijker5.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 13 januari 2011 12:01 AM
  [ # 30 ]

Lekken doet ie meestal langs de rubbers van de retourpijpen. Bij de bovenste rubbers lijkt het dan via de klepdeksels te lekken.
Nog ZX-bandjes erop? Oppassen voor separatie van het loopvlak van de banden dan!

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 27
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook