20 van de 27
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super, volgende fase
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 08 oktober 2017 09:40 AM
  [ # 286 ]

mooi project om te volgen dit! De laatste loodjes, stapje naar voren, stapje terug

spijker5 schreef:

...olielekkage aan de rechterkant ... tussen kop en cilinder

Dat is een vreemde plek voor olie om vandaan te komen, bedoel je met rechts bijrijderskant? Misschien is de oliekoeler lek. Of de aansluitrubbers van de oliekoeler, en dat het dan over de interne koelbeplating eerst naar buiten loopt voordat het naar beneden drupt, maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.

spijker5 schreef:

hoort er nergens tussen cilinders en motorblok, nóch tussen kop en cilinders. een papieren of vloeibare pakking…?

Er hoort inderdaad nergens pakking. Misschien dat vloeibare pakking het uithoudt tussen cilinder en blok, heb daar alleen nog nooit lekkage gezien, dus of dat nut heeft weet ik niet. Ik heb weleens gelezen dat sommigen de cilinders en kop op elkaar inslijpen met kleppenslijppasta (bij eenden), voor betere afdichting, en dat Citroën dat ten stelligste afraadt.

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 08 oktober 2017 01:07 PM
  [ # 287 ]

Het probleem zit idd aan bijrijderskant. Zou denken dat bij lekkage rond de oliekoeler eerst het blok zelf bovenop vervuild raakt, en door de geforceerde luchtstroom vervolgens de remklauwen, het koppelingshuis, de versnellingsbak etc. Dat was tenminste voor de kop-revisie het geval, één zanderige smeerboel, aan linkerzijde mede door de slechte afdichting bij de carter ontluchting. Bij de Super zit de bron volgens mij verder naar de zijkant.

Ik verwacht er met het deels verwijderen van de koelbeplating iets meer zicht op te krijgen, maar hou er nu al rekening mee dat ik weer terug moet werken tot het uitbouwen van de vin, het voorste deel van de koeltunnel en ook de distributieriemen om het in orde te krijgen. In het uiterste geval de koppen er weer af om alle raakvlakken te inspecteren. Zou me tegenvallen als ondanks aanbrengen van nieuwe O-ringen en extra hulzen met hun eigen O-ringen op de retour pijpjes het juist dáár zou lekken.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 08 oktober 2017 10:47 PM
  [ # 288 ]

Ik vrees dat je met je foto-hosting aan de gang moet, want ik zie niks.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 oktober 2017 11:04 PM
  [ # 289 ]

Photobucket werkt in principe niet meer voor dit soort doeleinden, tenzij je betaalt. Maar er is natuurlijk wel weer een scriptje in omloop dat ervoor zorgt dat al die oude forumdraadjes over de hele wereld weer gewoon te zien zijn mét Photobucket-afbeeldingen. Toch zou ik via Photobucket gewoon geen foto’s meer hosten en bijvoorbeeld via MyAlbum of Flickr gaan werken.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 08 oktober 2017 11:08 PM
  [ # 290 ]

Had een tijd (en bepaald niet als enige forumgebruiker) hetzelfde probleem zodra mijn toenmalige uploadsite photobucket van het ene op andere moment niet meer toestond om foto’s te delen op internet fora, tenzij ik daar jaarlijks bijna $ 400 voor af zou tikken. Nou, dank je de koekoek.

Kun je omzeilen door google chrome als browser te gebruiken en daar de gebruikte upload-sites (photobucket, of zoals tegenwoordig in mijn geval, imageshack) als extentie aan toe te voegen. Met een beetje zoeken op internet ontdek je hoe het werkt. Kun je in allerlei vooral oudere berichten weer genieten van de nu geblokkeerde foto’s.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 08 oktober 2017 11:18 PM
  [ # 291 ]

Maar waarom zijn jouw foto’s in het laatste bericht dan niet te zien? Krijg meldingen van Photobucket, niet van ImageShack?

Ik gebruik al vele jaren ImageShack, de betaalde variant (kost iets van €35,- p/j) en bevalt me prima. Nooit geneuzel met verdwijnende foto’s e.d.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 08 oktober 2017 11:19 PM
  [ # 292 ]

Je laatste serie is via Photobucket gehost Wink

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 oktober 2017 11:29 PM
  [ # 293 ]

Ik zie de foto’s gewoon, chrome en de photobucket embed fix uit het linkje van Derk.
Zelf gebruik ik nu mijn Pinterest foto’s

Maar on topic, dat olielek, best rot maar beter nu dan wanneer hij helemaal klaar is.
Goed bezig

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 08 oktober 2017 11:32 PM
  [ # 294 ]

Nou, ook met die fix zie ik ze niet. Paar keer pagina ververst, maar niks te zien.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 08 oktober 2017 11:36 PM
  [ # 295 ]

Je moet terug opstarten om de fix te laten werken

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 08 oktober 2017 11:41 PM
  [ # 296 ]

Nou, het zal wel, maar ook na volledig opnieuw opstarten is er nog steeds niks te zien.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 09 oktober 2017 12:09 AM
  [ # 297 ]

Dat is dan vreemd, maar stuur me even een PBtje. Dan kijken we of het probleem te vinden is en kunnen we het hier weer over de Ami Super hebben Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 09 oktober 2017 01:19 PM
  [ # 298 ]

De laatste vijf foto’s komen idd via photobucket. Om iets te verduidelijken gebruik ik beide uploadsites wel eens door elkaar, en gezamenlijk zijn ze mijn archief. Photobucket al vanaf 2005 geloof ik, pas sinds deze zomer gebruik ik imageshack.

@Eemspoort: ben even nieuwsgierig naar de locatie van jouw avatar-foto. Is dat toevallig een ruime Oldambtster of Hoogelandster boerderij?

On topic: vanavond maak ik de zaak rondom de motor alvast weer helemaal vrij voor het later deze week samen uit te voeren herstel van de olielekkage, en daarna de voorste portieren verder opbouwen denk ik. De overige tijd wil ik graag besteden aan het monteren van de achterste spatborden, rechts de flens, en het aanbrengen van de benzine vul-slang en ontluchting. Vervolgens kan aan achterzijde ook de verlichting aangesloten, en de bumper met toebehoren, dan is de zaak daar weer compleet.

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 09 oktober 2017 02:32 PM
  [ # 299 ]

Hé, ik zie foto’s! Smile

Ik ben even kwijt wat voor type boerderij het is, maar idd een Groninger boerderij, in Noordbroek. Wink

On-topic: Wat is zo’n luchtgekoelde boxer toch een heerlijk eenvoudige machine, hè. Daar kun je tenminste nog een beetje aan sleutelen.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 09 oktober 2017 03:54 PM
  [ # 300 ]

Voor een totaal niet technisch geschoolde hobbyist als ikzelf, met ondertussen een beetje sleutelervaring met de Ami en 104, is zo’n operatie aan de hand van werkplaats- en onderdelenboeken, en gebruik van het “boerenverstand”, redelijk te doen, maar ik ondervind hier en daar toch zeker ook de nodige knelpunten. Daarom van de demontage ook steeds veel foto’s gemaakt waar ik op terug kan vallen, heb ik onderdelen en hun bevestigingsmateriaal bij elkaar gehouden, en m’n broer met MTS opleiding heeft altijd goede adviezen.

Het ontbreken van vloeistofkoeling aan deze machines scheelt ook. Én uiteraard voortdurend andermans berichten lezen en respons daarop van behulpzame mede forumgebruikers, zowel hier als op het Franse forum.

sleepy

Voor de zekerheid vanmiddag een lichte momentsleutel aangeschaft, om zeker te weten dat de kopbouten etc. straks correct zijn aangetrokken.

Noordbroek zit zo’n beetje op de grens van het Goorecht en het Oldambt zie ik Wink Geen last gehad van de aardbevingen hoop ik….?

Profiel  
 
 
20 van de 27
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook