23 van de 27
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Ami Super, volgende fase
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 27 oktober 2017 10:36 AM
  [ # 331 ]

Mijn mening, maar op de foto’s kun je nu ook goed zien dat er, om het af te maken, nog een intensieve schoonmaakbeurt aan zit te komen als-tie eenmaal klaar is, want overal zit ondertussen een dikke laag stof op. Bovendien nogal wat vette vegen en vingerafdrukken als gevolg van alle gewurm met gesmeerde onderdelen als het hang en sluitwerk, en de vaseline die nodig was om de voorruit met sierstrip erin te krijgen bijvoorbeeld.

Tussen de bedrijven door gister in dit verband even een discussie gehad over mijn idee om de wagen vanwege het oppervlak aan nieuwe lak maar ergens professioneel te laten poetsen / polijsten i.p.v. dit zelf te doen, vanuit de optiek dat een specialist beschikt over de juiste kennis, en het beste gereedschap en pasta’s, liefst met resultaat dat het kleurverschil iets afneemt. Aan te raden, en wat kost zoiets naar verwachting? Suggesties?

Ben persoonlijk wel van het poetsen moet ik zeggen, maar zou de klus sowieso willen uitstellen tot na het professioneel verhelpen van het deukje in het dak. We durfden het niet aan om geheel zonder ervaring de nu nog smetteloze hemelbekleding eruit te halen om dit toch wel in het oog springende minpuntje vervolgens van binnenuit aan te pakken.

Bij het donor-casco wat ik nog in de aanbieding heb zit de (kapotte) hemel er nog in, en die lijkt me vanwege de dunne schuimachtige bovenlaag bijzonder kwetsbaar.

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 27 oktober 2017 06:47 PM
  [ # 332 ]

Vanmiddag de wagen telefonisch alvast voor een fictief bedrag verzekerd. En mijn garage wil ‘m graag komende woensdag of donderdag hebben voor de APK, oliewissel voor motor en bak, een fris oliefilter, afstellen van de carburateur en koplampen en balanceren van de wielen. Waar ik graag de hele tijd bij wil zijn natuurlijk! Gaat rap zo dance

Morgen remvloeistof vervangen, de emblemen opplakken, de handrem afstellen, aan elke voorste zijruit een drager vastlijmen, en de achteruitrijlamp aansluiten denk ik. Als het weer meespeelt mag ze bij goed gedrag misschien wel heel eventjes buiten de beentjes strekken, lijkt me wel wat hungry

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 28 oktober 2017 10:07 AM
  [ # 333 ]

Zo word het wel rap serieus, ja!

Wat het poetsen aan gaat: Als de auto klaar is, eerst maar eens een lekker sopje geven en daarna maar eens kijken wat er nog te zien is.
Er zijn genoeg professionele poetsers en ook hobbyisten, dus die klus moet niet zo’n probleem zijn om te laten doen.
Overigens denk ik dat ik de hele auto nog een keer van een nieuwe laag lak had voorzien na montage en dan pas polijsten. Dan heb je zeker geen kleurverschil en het is toch wel de kroon op het vele werk. Er is een redelijke kans dat je naar verloop van tijd toch kleurverschil krijgt vanwege de leeftijdsverschil tussen de lakken.
Met polijsten kom je een heel eind, maar je moet het daarna ook wel goed bijhouden. Ik heb vele jaren terug eens een rode auto laten polijsten, die zag er daarna weer uit als nieuw. Er waren goede producten gebruikt (die jongen deed het voor zijn werk, en in zijn vrije tijd deed hij ook wel auto’s voor forum-genoten voor weinig), maar toch werd ie naar een paar maanden alweer vaal op een aantal liggende delen. Maar goed, de auto werd ook dagelijks gebruikt en ook wel regelmatig gewassen, maar zelden met de hand. Laat staan dat ik hem met de hand in de was zette…

Afijn, alvast succes komende week met de APK, zou een eitje moeten zijn. Smile

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 28 oktober 2017 08:51 PM
  [ # 334 ]

Heeft ook bepaald geen haast, zeker niet nu het goede seizoen voor oldtimers zoetjesaan wat naar z’n eind loopt. In de werkplaats komt op zo’n grijze dag als vandaag bijna geen daglicht meer binnen, en we zijn met deze sessie niet zover gekomen om de wagen naar buiten te rijden en het daar nog eens te bekijken.

Acties van vandaag: LHM ververst en het remsysteem ontlucht, de stelkabels voor de koplampen aangesloten op de regelknop onder het dashboard, beide emblemen aangebracht, en de achteruitrijlamp aangesloten. De versnellingsbak blijkt hier intern dus al op berekend, want het werkt. Dat soort kleine verrassingen wordt ik meteen vrolijk van! De koplampen voorlopig afgesteld met de lichtbundel gericht op de kont van de ervoor gestalde caravan. Moet wel op zoek naar minstens één nieuwe “vinger” in de lamphouder linksvoor; door een zwak binnenste exemplaar zit het daar niet helemaal jofel nog.

Halverwege de middag voor het eerst de motor gestart op brandstof vanuit de tank. Dat lukte niet meteen. Naar later bleek door een ondeugdelijke koppeling aan ingaande kant van het nieuwe filter aan de zijkant. Daar lekte langzaam ook wat benzine weg, en best mogelijk dat de pomp er wat lucht door naar binnen trok. Toen dit euvel verholpen was, en een beetje brandstof in de carburateur gegoten, startte de motor vrijwel meteen, en sloeg ook niet meer af. Eenmaal op temperatuur en de choke dicht meer als tevreden over. Start vlot, en de machine pakt ook goed op. Van plan om ‘m bij de APK straks met de goede apparatuur definitief te laten afregelen.

Tot besluit een kist gevuld met bakjes overbodig reservemateriaal en gereedschap. De hiervoor gebruikte stelling is nu bijna leeg. Rest nog de bekleding van de voorportieren en spullen om de zijruiten te repareren. Kwam er niet meer van om dat ook af te maken, evenmin de stickers kunnen aanbrengen. Maandag weer verder!

Vanmiddag wel een nieuw filmpje gemaakt, hierbij!

https://youtu.be/zWrv1PR2Fco

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 28 oktober 2017 10:50 PM
  [ # 335 ]

lijkt het enkel op het filmpje zo of geven de richtingaanwijzers nogal wit licht?

Wel knap resultaat.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 28 oktober 2017 11:43 PM
  [ # 336 ]

Nee, maar de kapjes zijn op het oranje gedeelte wel iets verbleekt.

De parkeerlichtjes doen het op het filmpje niet trouwens, doch dat is inmiddels verholpen.

Voor de alarmlichten zit nu een afwijkende kantelschakelaar op de stuurkolom, welke de clignoteur-werking verstoort. Heb gelukkig een nog te installeren correct exemplaar liggen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 29 oktober 2017 12:34 AM
  [ # 337 ]

Oranje lampjes steken, knipperen ze perfect oranje. ok het is een detail maar daar hebben jullie er al vele van gemaakt…. Smile

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 31 oktober 2017 12:27 AM
  [ # 338 ]

Goed idee! Ik heb er twee klaar gelegd, samen met een gevarieerd setje lampen en zekeringen welke je normaliter al aan boord moet hebben, net als zo’n opvallend reflecterend veiligheidshesje.

Want jawel, na de sessie van vanavond is het bijna zo ver! Deze keer met een aceton-doek rondom de ruiten en deurgrepen ontvet, en de originele stickers van de Franse verzekering en laatste Contrôle Technique op de voorruit geplakt. Ook de beide los geraakte houdertjes op de draairuiten gelijmd. Met deze lage temperaturen moet ik ze zeker tot morgen in de lijmklemmen laten zitten voordat die er af kunnen, om vervolgens de beschermfolie, bekleding-panelen en armsteunen er weer op te doen. Verder rondom de verlichting nog eens nagelopen, een weigerachtig plafondlampje hersteld, en tot slot met een vochtige doek het dashboard e.d. een beetje afgenomen.

Op de knipperlichten en dicht maken van de voorportieren na is-tie volgens mij nu klaar voor de APK. Afspraak bij de garage staat gepland voor komende donderdagmorgen om tien uur. Ik hoop de Super vandaag of morgen bij daglicht naar huis te halen, maar daartoe moet de caravan ervoor eerst wel even naar buiten gesleept en weer naar binnen.

Morgen in Groningen nog op zoek naar versnellingsbak olie en een nieuw luchtfilter, want beide zal mijn Peugeot garage vermoedelijk niet op de plank hebben. Laatste bleek zaterdag bij openmaken van het filterhuis tamelijk stoffig en vervuild, dus daar komt een nieuwe in. ‘t Wordt nu menens yes

Profiel  
 
Apprentice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 07-04-2006

- 2CV 6
Gepost: 31 oktober 2017 06:00 AM
  [ # 339 ]

Ik zou liever wasbenzine gebruiken voor het ontvetten. Aceton lost zo’n beetje alles op, inclusief lak…

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 31 oktober 2017 12:53 PM
  [ # 340 ]

Lak heb ik expres niet aangeraakt, maar kon bij de klus aan de draairuiten beslist geen vette vingers gebruiken. Voorzichtig oude lijmrestanten weggepoetst en zowel contactvlak van het plaatje als de ruit licht opgeschuurd voor maximale hechting. Benieuwd hoe ik het straks aantref bij verwijdering van de lijmklemmen.

Vanmorgen al vroeg wakker, geschikt om het gister uit de werkplaats mee retour gekomen materiaal, gereedschap en middelen te sorteren en netjes op te bergen. Verder op de kofferbodem van het “8” donor-casco een tijdelijke mat op maat gesneden uit een bewaarde nette lap zwarte skai uit de kofferbak van mijn vorige dagelijkse diesel. Ligt er in elk geval wat op, want zonde om al bij de eerste beste lading krassen te veroorzaken.

Gewoontegetrouw plaats ik bij elke rit een plastic kratje met gereedschap en “SOS-pakketje” met gevarendriehoek, handschoenen, een eind draad, paar slangetjes, poetsdoek, WD40, tape enz. achterin, op z’n plek gehouden met twee korte spanners aan de metalen rugplaat van de achterbank, anders schuift het naar alle kanten op de kale vloer.

Vandaag gaat alleen dit mee: genoemd kratje, doppendoos en looplamp, en de mat. Kleine mono radio (Blaupunkt “Amsterdam”) met speaker en frame om te bekijken of ik die ergens links of rechts onder een van de handschoenplankjes kwijt kan zonder het dashboard te moeten verbouwen. Zou eigenlijk graag ook nog zo’n simpel-klassieke dakgootantenne vinden om de set compleet te maken.


Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 01 november 2017 10:16 AM
  [ # 341 ]

Gistermiddag twee liter olie voor de versnellingsbak en een nieuw luchtfilter gehaald bij Franse Auto in Groningen. ‘s Avonds in de werkplaats de nog resterende puntjes afgewerkt. De lijmactie van maandag bleek geslaagd en dus konden de voorste portieren afgemonteerd. Voor gebruik toch nog maar even laten uitharden. Ook de spiegelvoetjes nog iets strakker aangedraaid. Verder de oranje lampjes gezet (lijkt wel nieuw zo), met ouderwetse rubber bandjes onder de motorkap hier en daar bedrading en kabels gebundeld, de mat en genoemd kratje gingen achterin, oliepijl iets aangevuld, en het zwarte blokje bij de veiligheidshaak van de motorkap nog vast gepopt.

Was thuis met opruimen van de onderdelenvoorraad een kleine mono autoradio Blaupunt “Amsterdam” tegengekomen, inclusief antennekoppeling, frontplaatje, speaker en slede. Geprobeerd het geval ergens links of rechts onder een plankje te passen, maar dat zal niet meevallen. Wil het dashboard liever niet verbouwen, evenmin gaten boren, dus al een tijdje op zoek naar zo’n leuke dakgootantenne.

Na opruimen en vegen van de vloer hebben Knaus en Ami met intern rangeren alvast van plaats gewisseld. Laatste overnachting, lijkt wel een plug in hybrid zo. Een zee aan vrije ruimte ook, zogezegd als het stof gedaald is klaar voor een nieuw project. Het keukengedeelte van de Knaus is daar een van.

Mijn broer heeft vanmiddag de honneurs voor de eerste proefrit naar huis. Het is hem gegund na al zijn gastvrije, onmisbare en degelijke inspanningen, geniet ervan! Bleek zonnetje nu, maar hopen dat het op dat moment een tijdje droog blijft, zodat ik hem daarna met de Ami terug kan rijden, meteen mijn eigen hernieuwde kennismaking. Kan niet wachten!

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 01 november 2017 10:20 AM
  [ # 342 ]

Schitterend karretje. Mooi om hem in deze staat te zien.

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
spijker5
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 328
Geregistreerd: 08-09-2008

Gepost: 01 november 2017 10:30 AM
  [ # 343 ]

SUPER trots in elk geval!

Profiel  
 
Gepost: 01 november 2017 02:12 PM
  [ # 344 ]

In een woord; Fantastisch!

Wat een geweldig mooie Ami is dit geworden, helemaal Super!

Heel veel plezier ermee!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7691
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 november 2017 02:31 PM
  [ # 345 ]

very good

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
23 van de 27
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook