Hallo medeforum-leden,
Kent iemand deze zwarte GTI automaat van 1987. Ik ga er zondag naar kijken en rijden maar het zou leuk zijn als er nog meer informatie voor handen zou zijn. De huidge eigenaar heeft ‘m sinds 4-2008.
Alle rescties welkom!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Plaatje, Link?
Hij stsat te koop op de CX club site, derde auto. er staat alleen niet bij dat het een automaat is.
Ik ben niet zo knap op de pc maar zal eens proberen als bijlage.
Thanx!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooie auto om te zien (op de foto ). Ik zou zeker gaan kijken.
Wil je echt een automaat? De meningen daarover zijn verdeeld. Sommigen vinden het heerlijk, anderen vinden de motor te veel toeren maken op de snelweg (3 versn. bak).
Ik heb zelf geen ervaring met een CX met automaat. Op zich moet de 2500 motor met automaat een fijne combinatie zijn, maar jammer dat er geen 4e versnelling is…
Daar heb je wel een punt pareXeMple. Heb daar ook van gehoord maar ik moet morgen maar eens kijken hoe het “voelt”. Op zich natuurlijk achterlijk, een 3 bak, had de DS dat ook???
Weet ook niet of het koppel van de 2500 prettig is en een beetje vlak is. En wat bij 120-140 het toerental is. Wat ik nog wel weet van mijn 22 TRS 4 jaar geleden is dat ik het sturen met diravi prachtig vond. Twee handen aan het stuur en bijna vol links of rechts om kunnen sturen. Ik dacht dan wel eens; een CX automaat zou nog leuker zijn; hoef je je rechterhand niet van het stuur te halen en kun je volop sturen.
Ik ben ook een beetje op de kleur gevallen. ALs het een zwarte TRS was geweest was ik ook gaan kijken hoewel ik het licht grijze dashboard afschuwelijk vindt.
Spannende dag dus morgen!
Heb overigens net gelezen over de automaat discussie. Hoe kun je horen dat de krukaslager gaar is? Tikt het blok dan overmatig?
Begin nu ineens te twijfelen..wil ik wel een automaat..
DSuper1970 schreef:
Begin nu ineens te twijfelen..wil ik wel een automaat..