Hallo medeforum-leden,
Kent iemand deze zwarte GTI automaat van 1987. Ik ga er zondag naar kijken en rijden maar het zou leuk zijn als er nog meer informatie voor handen zou zijn. De huidge eigenaar heeft ‘m sinds 4-2008.
Alle rescties welkom!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Plaatje, Link?
Hij stsat te koop op de CX club site, derde auto. er staat alleen niet bij dat het een automaat is.
Ik ben niet zo knap op de pc maar zal eens proberen als bijlage.
Thanx!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooie auto om te zien (op de foto ). Ik zou zeker gaan kijken.
Wil je echt een automaat? De meningen daarover zijn verdeeld. Sommigen vinden het heerlijk, anderen vinden de motor te veel toeren maken op de snelweg (3 versn. bak).
Ik heb zelf geen ervaring met een CX met automaat. Op zich moet de 2500 motor met automaat een fijne combinatie zijn, maar jammer dat er geen 4e versnelling is…
Daar heb je wel een punt pareXeMple. Heb daar ook van gehoord maar ik moet morgen maar eens kijken hoe het “voelt”. Op zich natuurlijk achterlijk, een 3 bak, had de DS dat ook???
Weet ook niet of het koppel van de 2500 prettig is en een beetje vlak is. En wat bij 120-140 het toerental is. Wat ik nog wel weet van mijn 22 TRS 4 jaar geleden is dat ik het sturen met diravi prachtig vond. Twee handen aan het stuur en bijna vol links of rechts om kunnen sturen. Ik dacht dan wel eens; een CX automaat zou nog leuker zijn; hoef je je rechterhand niet van het stuur te halen en kun je volop sturen.
Ik ben ook een beetje op de kleur gevallen. ALs het een zwarte TRS was geweest was ik ook gaan kijken hoewel ik het licht grijze dashboard afschuwelijk vindt.
Spannende dag dus morgen!
Heb overigens net gelezen over de automaat discussie. Hoe kun je horen dat de krukaslager gaar is? Tikt het blok dan overmatig?
Begin nu ineens te twijfelen..wil ik wel een automaat..
DSuper1970 schreef:
Begin nu ineens te twijfelen..wil ik wel een automaat..
Als je al eens een automaat gereden hebt dan weet je het antwoord toch wel
Overheen gelezen natuurlijk, effe opnieuw gaan lezen…

Totaal aantal Berichten: 7611
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
DSuper1970 schreef:Op zich natuurlijk achterlijk, een 3 bak, had de DS dat ook???
Yep, net als bijna alle andere auto’s toentertijd - uitgezonderd Mercedes die een soort van automatisch schakelende handbank inbouwde.
Heb je intussen een rondje gereden?
Ja, ben net terug…
Motorisch goede auto. Bak ook goed. Rijden was prima, alleen licht stoterige vering over drempels. LHM leidngen waren vervangen en bollen achter op druk gezet. Maar toen ik de wagen omhoog zette en daarna in de laagste stand kwam hij achter niet meer omlaag…
Verder viel me de roest toch wel tegen (Verkoper zei dat auto geen roest had) Optisch was hij wel mooi.
Moet het nog laten bezinken.
An sich vond ik de combi 2500 + automaat wel lekker!!
in ieder geval de adals dus versleten en dat aardig in de papieren lopen. Als je pech hebt is de draagarm ook uitgesleten en kan je die ook vervangen. Dat van die roest was te verwachten: als een verkopen dat zegt moet je extra op je hoede zijn…
CX GTI turbo2, campers: VW T4 2.5tdi 660.000km, VW T5 2.5tdi 510.000km
gehad: VW1302, VW Golf 1100, CX2000, BX16TRS, BX TurboDiesel
Wat zijn de adals Freek?

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Achter Draag Arm Lagers
Ofwel de lagers van de draagarmen van de achterwielen.
Zonder de auto gezien te hebben, zeg ik: kijk eens rustig verder. Er is nog veel moois te koop.
Ga in ieder geval naar meerdere auto’s kijken en rij ook eens in 2500’s zonder automaat.
Als je een automaat zoekt: bij citroy staat nog een mooie 2500 pallas.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Jah die is prachtig, bleu nuit!
Prijs notk maar denk ik een stuk hoger dan de 2250 wat voor die zwarte GTI wordt gevraagd…

Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Wil geen reclame maken, maar hij zorgt heus wel dat de wagen is