Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Visgraat = VIP
Ik pak eigenlijk altijd de CX. Dat zegt wel genoeg. Alleen als ik veel of grote dingen moet vervoeren de XM vanwege de neerklapbare achterbank en de achterklep.
Mijn vrouw pakt altijd de XM. En dat zegt ook genoeg…

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
par eXeMple! schreef:Visgraat = VIP
Visgraat is onderdeel van het VIP optie pakket
Het bestaat uit meer dan alleen de stoelen.
Oohhhhhh…. ops:
Dacht dat alle GTI’s dit hadden. Ze had inderdaad elec ramen achter en elec spiegels.
Hoe ziet een standaard 87 GTI bekleding er dan uit? Zo’n tweed TRS bekleding?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hier toevallig in een lichte kleur. Maar ook in bijvoorbeeld blauw geleverd.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
edit: oeps…
Verrek, ik moet toch eens beter leren kijken. Had de adv wel gezien maar was blijkbaar afgeleid door de kleur beige.
En inderdaad, geen elc. ramen achter en geen elec spiegels!

Totaal aantal Berichten: 2214
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
DSuper1970 schreef:Dank voor jullie support!
Was eigenlijk wel een beetje en deceptie vandaag. Ik heb het vermoeden dat de originele NL CX-en langzaam toch door roest weg teren. Maar misschien moet ik inderdaad de aanschafprijs omhoog zetten, maw andere prijsklasse gaan zoeken. Ik kan wel 2000,= Euro uit gaan geven maar als ikr bij de eerste apk meteen hetzelfde bedraag kwijt ben aan oplappen schiet dat niet op.
Ja dat klinkt mij bekent. Ik heb me lang verheugt op een cx die in een kippenschuur stond (uit ex belgie antwerpen)en ja dan zie je hem bij daglicht en dan valt alles tegen hoop roest slechte leren stoelen en weet ik veel wat je niet meteen ziet. De prijs is dan wel goedkoper maar uiteindelijk betaal je het 3 dubbele of je moet zelf volleerd plaatwerker zijn. Daarom heb ik maar besloten wat meer uit te geven en dan een gaaf exemplaat op de kop te tikken, en ja das gelukt.
Moet wel nog ff een paar dagen wachten voor ik hem op de oprit heb staan.
CX 2000 pallas ‘78
Kennen we de auto ? Ben benieuwd. Gefeliciteerd !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik weet niet of jullie hem kennen is de 58-sn-xd gekocht bij cx du nord. staa t volgens mij nog op de site, is de 78 er pallas brun scarabee.
CX 2000 pallas ‘78
Mark Gielen schreef:DSuper1970 schreef:
Moet wel nog ff een paar dagen wachten voor ik hem op de oprit heb staan.
Oh…spannend!! Ga je er meteen mee rijden of stal je haar binnenkort voor de winter?

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik ben van plan haar het hele jaar voor het huis te zetten kan mooi droog onder de carpoort staan bij pekelweer zal ze daar ook blijven staan.
CX 2000 pallas ‘78

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
DSuper1970 schreef:
Maar welke vindt jij nu het fijnste? De CX of de Xm?
Is misschien iets voor een apart draadje maar hier mijn voordelen van de 2 typen:
Voordelen XM:
- Stilte op de snelweg (scheelt heel erg, ongeacht welke motor je kiest)
- Ruimte en flexibiliteit (5e deur, geen Ikea-frustraties)
- Relatief minder roestgevoelig
Voordelen CX
- Uiterlijk binnen en buiten
- Vering
- Besturing
- Stoelen zitten fijner
- Relatief meer persoonlijkheid (hoewel ik een XM de laatste tijd ook op dat gebied meer ben gaan waarderen)
Ja JMMJ (Ben jij Jaco?)is iets voor een apart draadje. Er zijn blijkbaar een hoop CX rijders die de XM ook goed kennen.
Dit draadje gaat eigenlijk over mijn speurtocht naar een Citroen voiture. Dacht dat het CX moest worden maar begin steeds meer er van overtuigd te raken dat het een XM moet zijn…
Alleen heb ik daar nog nooit in gereden.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
jmmj schreef:Voordelen XM:
- Stilte op de snelweg (scheelt heel erg, ongeacht welke motor je kiest)Voordelen CX
- Stoelen zitten fijner
Ik ben het met al je punten eens, maar ik heb wel een paar nuances. Mijn XM had een schuifdak, mijn CX niet. Zo’n schuifdak geeft veel herrie, en in mijn geval begon hij boven de 140 altijd irritant te fluiten. Al dan geen schuifdak heeft heel veel invloed, misschien wel meer dan het verschil tussen de CX en XM.
En ik vind de stoffen XM stoelen fijner zitten dan het leer in de CX. Meer grip, meer steun en betere ondersteuning van de onderbenen. Ook de positie van mijn hoofd is in de CX iets te hoog waardoor ik soms moeite moet doen om door het gewiste vlak van de ruitenwisser te kijken en mijn haar het dak raakt. Ook de hoofdsteunen in de XM zijn veiliger. Toch zou ik altijd voor de CX stoel kiezen waardoor ik mezelf volledig diskwalificeer .
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De rugleuningen van de stoelen van de XM zijn voor langere mensen wel veel te kort, mijn schouders steken ruim boven de rugleuning uit en de hoofdsteun zit daardoor (net als bij de CX serie 1 stoelen) ook te laag. Gelet op het zitcomfort in het VIP-interieur in een CX echt een gemiste kans, destijds.
Alleen heb ik daar nog nooit in gereden.
Zie mijn onderschrift. Kom eens langs, zou ik zeggen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)