Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Het VIP interieur van de CX serie 2 is qua comfort en design onovertroffen in mijn ogen
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

- DS 3 Racing 207pk
Een ander belangrijk verschil tussen de CX en XM is de CX met de TRX banden, het design van de CX TRX LM velgen is prachtig maar de bandenprijzen zijn om te huilen
. Daar komt bij dat TRX banden ook nog eens snel slijten door hun goede grip
.
!
Mulder schreef:De rugleuningen van de stoelen van de XM zijn voor langere mensen wel veel te kort, mijn schouders steken ruim boven de rugleuning uit en de hoofdsteun zit daardoor (net als bij de CX serie 1 stoelen) ook te laag. Gelet op het zitcomfort in het VIP-interieur in een CX echt een gemiste kans, destijds.
Zie mijn onderschrift. Kom eens langs, zou ik zeggen…
Oh ja, ken de foto’s maar eh..die is boven mijn geplande budget!
Heb zojuist Roy in Vlagtwedde gebeld en ga daar proefrijden met een paar types. Wel geschrokken waar Vlagtwedde ligt… Ik kan in dezelfde tijd vsnuit Eindhoven in Parijs zijn!!!!
Maar je moet er wat voor over hebben, toch?
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
DSuper1970 schreef:Dit draadje gaat eigenlijk over mijn speurtocht naar een Citroen voiture. Dacht dat het CX moest worden maar begin steeds meer er van overtuigd te raken dat het een XM moet zijn…
De CX en XM zijn dermate verschillende auto’s dat het niet moeilijk is te ontdekken welke het beste bij je wensen past.
Nog ten voordelen van de CX kan ik zeggen dat mijn belastingvrije CX veel goedkoper is dan mijn XM, maar dat hangt ook weer van de situatie af.
Edit: wijzig anders de titel van dit draadje even in je openingspost. Wel zo overzichtelijk
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Citrophile schreef:Daar komt bij dat TRX banden ook nog eens snel slijten door hun goede grip
.
Mijn TRX banden hebben ten opzichte van Michelin Energy Savers heel weinig grip, zowel op droog als nat wegdek. Ik moet wel zeggen dat de TRXen al ruim 10 jaar oud waren, maar met nog ruim voldoende profiel.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- DS 3 Racing 207pk
Waarschijnlijk zijn jouw TRXen inderdaad hard geworden door ouderdom en hebben daardoor weinig grip. Met nieuwe TRXen kom je er wel achter dat ze veel grip bieden in ieder geval bij droog wegdek en hoe snel ze dan slijten.
!
DSuper1970 schreef:
Heb zojuist Roy in Vlagtwedde gebeld en ga daar proefrijden met een paar types. Wel geschrokken waar Vlagtwedde ligt… Ik kan in dezelfde tijd vsnuit Eindhoven in Parijs zijn!!!!
Maar je moet er wat voor over hebben, toch?
Maar bij Roy kun je verschillende modellen proberen en heb je ook geen gedoe met invoer vanuit frankrijk. Alleen maar voordelen zou ik zo zeggen
Ree schreef:DSuper1970 schreef:
Edit: wijzig anders de titel van dit draadje even in je openingspost. Wel zo overzichtelijk
Ik heb de topic tekst gewijzigd. Dit bedoel je toch Ree, of doe ik iets fout?Citroën: l’Art pour l’Art
Maar bij Roy kun je verschillende modellen proberen en heb je ook geen gedoe met invoer vanuit frankrijk. Alleen maar voordelen zou ik zo zeggen
Ben ook heel benieuwd, vindt die zwarte 90-er V6 wel errug chique !!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
DSuper1970 schreef:Ik heb de topic tekst gewijzigd. Dit bedoel je toch Ree, of doe ik iets fout?
Wel zo duidelijk Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- DS 3 Racing 207pk
Dat is zeker een mooie vroege zwarte XM V6 (Ambiance) automaat met een Exclusive interieur . Ik zie dat er serie2 (kleinere) spiegels erop zitten
.
Controleer wel de ZF 4HP18 automaatbak, want die staan er bekend om om rond de 200.000km de geest te geven. Als die nog goed is, in het begin een flink aantal keer de ATX/ATF bakolie te verversen en de bakfilters reinigen.
Laat ons maar weten hoe deze XM bevalt .
!
Ree schreef:DSuper1970 schreef:Dit draadje gaat eigenlijk over mijn speurtocht naar een Citroen voiture. Dacht dat het CX moest worden maar begin steeds meer er van overtuigd te raken dat het een XM moet zijn…
De CX en XM zijn dermate verschillende auto’s dat het niet moeilijk is te ontdekken welke het beste bij je wensen past.
Nog ten voordelen van de CX kan ik zeggen dat mijn belastingvrije CX veel goedkoper is dan mijn XM, maar dat hangt ook weer van de situatie af.
Ik denk, dat dit draadje naar de XM-broeders kan verhuizen….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Citrophile schreef:Dat is zeker een mooie vroege zwarte XM V6 (Ambiance) automaat met een Exclusive interieur
. Ik zie dat er serie2 (kleinere) spiegels erop zitten
.
Controleer wel de ZF 4HP18 automaatbak, want die staan er bekend om om rond de 200.000km de geest te geven. Als die nog goed is, in het begin een flink aantal keer de ATX/ATF bakolie te verversen en de bakfilters reinigen.Zo dan, was me niet opgevallen van die spiegels.Dacht ook dat het een exclusive was. Roy vertelde me net wel dat er een serie 2 grill in had gezeten maar dat het nu weer origineel is. Hij heeft ook een 24v V6, een grijze. Maar die zijn toch meer storings gevoelig. Jij hebt die toch ook een? Tevreden er mee? Bijgaand een plaatje van de grijze…
Afbeelding BijlagenCitroën: l’Art pour l’Art
Ik denk, dat dit draadje naar de XM-broeders kan verhuizen….
Roy heeft nog meer auto’s, zijn site was al even niet meer up-to-date. Het KAN nog een CX worden hoor. Mag ie dan nog even blijven staan hier

- DS 3 Racing 207pk
De grijze XM 24v ken ik toen forumlid bxsport.com die had. Mits een goede motorolie (minimaal 5W40) wordt gebruikt dan zijn het wel betrouwbare XM`s zoals de mijne . Dit type heeft wel een duur uitlaatsysteem, maar weer geen ditributieriem (distributieketting) net als de V6 12v die in de zwarte XM zit.
!