













































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hmmm… ik heb bij de anwb geleerd dat je straffeloos tot 15 volt kan gaan…. vreemd eigenlijk.. dat zou dus ook betekenen dat al die dynamo’s op het randje zijn afgeregeld.
Trouwens… Wikipedia? DriverT toch…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Yeah, I know: Iedereen kan er iets op zetten, net als hier op het Forum!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zou kunnen maar, zuiver water en ... water…
Eens te meer waarom ik altjd roep dat je de spanning onder de 14 volt moet houden. 13,8-14 is ideaal. Forse dynamo die veel stroom kan leveren… klaar!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Weer- en verkeeralarm vanwege veel sneeuw? Vandaag lekker gereden met de break, de nieuwe thermostaat moest ff getest. Werkt goed: Werd 20’C in het interieur.
Citroen!
Mooi werk weer. Een goed werkende kachel is met dit weer wel zo lekker.
Toch vreemd: ik heb een nieuwe kachelunit er in gekregen vorig jaar,
en toch krijg ik het met geen mogelijkheid warm in de wagen met deze temperaturen.
Hij genereert wel warmte maar bij lange na niet genoeg.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Koelvloeistof moet je bijna tot het randje bijvullen en…. onder de 80 km/u de interieurfan altijd aan. En o ja, grote luchtroosters dicht houden ‘s winters, die geven alleen koude lucht.
Citroen!


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mijn ervaring is dat de kachel ‘t past echt lekker gaat doen nadat je onderweg een keer gestopt bent. Geen idee waarom trouwens. En dat de temperatuur weer daalt als je harder dan 120 gaat. Extra stimulans om ‘s winters wat rustiger te rijden? Citroen dacht toch ook aan alles.
Ja klopt. die ervaring heb ik ook wel nadat je een keer gestopt bent.
Maar 20 graden zoals Driver zegt, dat lukt echt voor geen kanten.
Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je harder rijdt op de snelweg, krijgt de (motor)radiateur (te) veel koellucht, daarom hoorde bij de -15’C-kachel ook een klep in de tunnel voor de radiateur. Deze klep kan je meer of minder dicht zetten. Een warmere thermostaat helpt ook natuurlijk. In het magazijn van de DS-club hebben ze 72, 75 en 78’C.
Als je de motor alleen stationair laat draaien, krijgt de (motor)radiateur weinig koellucht en wordt je kachel het warmst.
Weer on-topic: Vandaag de motorolie vervangen, samen met het oliefilter. Blijkt er 1 van de 2 helften van de axiale aanloopschijf in het carter te liggen… Kreeg het ding ook niet uit het carter. Komende zomer dit blok er maar eens uittakelen.
Citroen!
DriverD schreef:Blijkt er 1 van de 2 helften van de axiale aanloopschijf in het carter te liggen…
Kreeg het ding ook niet uit het carter. Komende zomer dit blok er maar eens uittakelen.
Wat is dat?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Hoe komt die los te liggen? Eens met een motor revisie vergeten o.i.d.? Of is ie in meerdere stukken gebroken.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De “halve maan” is nog heel. Hoe ie daar komt weet ik niet: Deze auto heb ik pas een paar weken. De vorige eigenaar had eerlijk gemeld dat de motor niet helemaal fris was. Loopt wel goed overigens.
Citroen!
Bizar. Maar hoe heb je dat ontdekt, veel kan je toch niet zien met oliefilter er uit?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper