













































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij latere DS-blokken worden er slechts 2 halve manen gebruikt. Geen 4. De lagerkap bleef ongewijzigd.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Egbert schreef:Bizar. Maar hoe heb je dat ontdekt, veel kan je toch niet zien met oliefilter er uit?
Die “halve maan” blokkeerde een deel van het aptapgat van de motorolie. Ik kon hem met mijn vinger omhoog duwen, maar hij was te groot/dik om tussen oliefilterhuis en carter door te gaan.
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
waterman schreef:Bij latere DS-blokken worden er slechts 2 halve manen gebruikt. Geen 4. De lagerkap bleef ongewijzigd.
Wie heeft er gezegd dat er 4 halve manen in zitten/zaten? Ik ken ze alleen met 2, maar ik ben ook beter thuis in de nieuwere typen.
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
In de modellen met korteslag motor tot ik meen 09-1968 zaten 4 halve manen. Daarna 2.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak








Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Mooie bak man!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Bedankt!
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ja, ik vind dit ook een erg mooie kleur blauw. (of is het grijs?)
Whatever, mooie voiture!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:blauw. (of is het grijs?)
Stukje terug vermeld dat het GRIS d’Anjou is, slechts 1 jaar geleverd. Maar inderdaad maar net hoe het licht valt..en hoe lang al ..
[Break 20 Familiale ‘71]





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vandaag het controlelampje voor de hydraulische druk weer werkend gemaakt. Het lampje zelf was niet kapot, de bedrading ok, dus het moest aan de schakelaar liggen. Bij een break zit deze drukschakelaar bij de remknop (zoals bij alle DS-en met een remknop). Plaatwerk boven remcommando losgemaakt en verzegeling van drukschakelaar verbroken. Dan zwart kapje van drukschakelaar verwijderd:
Het afstellen is een zeer nauwkeurig werkje: Als je het schroefje maar aanraakt, verandert de afstelling al bijna…
Proefrijden: Lamp gaat aan bij contact aan (deed ie eerst niet), gaat uit als de auto omhoog is. Alleen bij remmen/sturen wil de lamp nog wel even aangaan. Remaccu en hogedrukbol maar eens bekijken als het minder koud is.
Citroen!
Nice!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Betekent dit dat je alle HD-leidingen kon laten zitten en vanuit het interieur kon werken?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, er is geen enkele leiding los geweest en alles kon vanuit het interieur. Overigens: De schakelaar zit maar met 1 hydraulische aansluiting vast, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Citroen!


























Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Je eindelijk eens rijdend gezien. De break staat je goed!