6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De DS break van DriverD, nu te koop
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 december 2009 09:46 PM
  [ # 76 ]

Bij latere DS-blokken worden er slechts 2 halve manen gebruikt. Geen 4. De lagerkap bleef ongewijzigd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 december 2009 10:22 PM
  [ # 77 ]
Egbert schreef:

Bizar. Maar hoe heb je dat ontdekt, veel kan je toch niet zien met oliefilter er uit?

Die “halve maan” blokkeerde een deel van het aptapgat van de motorolie. Ik kon hem met mijn vinger omhoog duwen, maar hij was te groot/dik om tussen oliefilterhuis en carter door te gaan.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 december 2009 10:24 PM
  [ # 78 ]
waterman schreef:

Bij latere DS-blokken worden er slechts 2 halve manen gebruikt. Geen 4. De lagerkap bleef ongewijzigd.

Wie heeft er gezegd dat er 4 halve manen in zitten/zaten? Ik ken ze alleen met 2, maar ik ben ook beter thuis in de nieuwere typen.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 december 2009 11:42 PM
  [ # 79 ]

In de modellen met korteslag motor tot ik meen 09-1968 zaten 4 halve manen. Daarna 2.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 december 2009 08:25 PM
  [ # 80 ]

Nog een paar fotootjes:

Afbeelding Bijlagen
break in de sneeuw2.jpgbreak in de sneeuw.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 december 2009 08:25 PM
  [ # 81 ]

Nog één:

Afbeelding Bijlagen
break in de sneeuw3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen!

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 22 december 2009 08:44 PM
  [ # 82 ]

Mooie bak man!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 december 2009 09:17 PM
  [ # 83 ]

Bedankt!

Citroen!

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 december 2009 02:14 PM
  [ # 84 ]

Ja, ik vind dit ook een erg mooie kleur blauw. (of is het grijs?)
Whatever, mooie voiture!

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
askii
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 274
Geregistreerd: 03-10-2007

Gepost: 23 december 2009 02:40 PM
  [ # 85 ]
GW-tje schreef:

blauw. (of is het grijs?)

Stukje terug vermeld dat het GRIS d’Anjou is, slechts 1 jaar geleverd. Maar inderdaad maar net hoe het licht valt..en hoe lang al Wink..

[Break 20 Familiale ‘71]

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 december 2009 06:58 PM
  [ # 86 ]

Vandaag het controlelampje voor de hydraulische druk weer werkend gemaakt. Het lampje zelf was niet kapot, de bedrading ok, dus het moest aan de schakelaar liggen. Bij een break zit deze drukschakelaar bij de remknop (zoals bij alle DS-en met een remknop). Plaatwerk boven remcommando losgemaakt en verzegeling van drukschakelaar verbroken. Dan zwart kapje van drukschakelaar verwijderd:

Het afstellen is een zeer nauwkeurig werkje: Als je het schroefje maar aanraakt, verandert de afstelling al bijna…

Proefrijden: Lamp gaat aan bij contact aan (deed ie eerst niet), gaat uit als de auto omhoog is. Alleen bij remmen/sturen wil de lamp nog wel even aangaan. Remaccu en hogedrukbol maar eens bekijken als het minder koud is.

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 januari 2010 09:51 PM
  [ # 87 ]

Nice!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 januari 2010 09:56 PM
  [ # 88 ]

Betekent dit dat je alle HD-leidingen kon laten zitten en vanuit het interieur kon werken?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 januari 2010 10:11 PM
  [ # 89 ]

Ja, er is geen enkele leiding los geweest en alles kon vanuit het interieur. Overigens: De schakelaar zit maar met 1 hydraulische aansluiting vast, dus dat hoeft geen probleem te zijn.

Citroen!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7608
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 april 2010 08:58 PM
  [ # 90 ]

Je eindelijk eens rijdend gezien. De break staat je goed!

Profiel  
 
 
6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook