





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
mooie auto voor zijn geld, alleen vind ‘ik’ dat maar een kak-kleur, een prestige moet in het dieprood, donkerblauw, donkergrijs, enz… zijn, maakt ze nog sjieker, vind ik hé























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
walgelijk. Zo sloop je één van de mooiste dingen uit een Serie 1. Bah!
Dit breakje is een stuk leuker. Mbender, kom er maar in!
Way out in the water, see it swimming.

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat is een mooie ja, deze eigenaar heeft hem nog niet zo lang. Hopelijk komt ie terecht bij iemand die er weer wat mooi(er)s van maakt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
er is alleen iets met het differentieel…..
Dat hoor je toch maar zelden
Maar hopen dan dat de “Divari” nog wel goed is…















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Nelis Infra schreef:walgelijk. Zo sloop je één van de mooiste dingen uit een Serie 1. Bah!
Dit breakje is een stuk leuker. Mbender, kom er maar in!
Ga eens een telefoontje wagen, kijken wat er allemaal aan mankeert, plaatwerk ziet er op de foto niet slecht uit maar dat zegt natuurlijk niks. Trouwens correctie, in de advertentie van de drie rijdende CX break Cmatic rijden er nu geen drie maar twee van rond snik
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Dat was toch tijdelijk, Maarten? Ik kan je draadje zo snel niet terugvinden maar ze was toch nog wel te redden?
Het vert tamaris exemplaar is trouwens tot vorig jaar de grote trots van een CX-clublid geweest, ik weet dat die er technisch heel veel aan heeft laten doen maar dat hij afscheid nam omdat de carrosserie een investering begon te vergen. Enig laswerk en een volledige overspuitbeurt zal dus idd noodzakelijk zijn, maar dan heb je wél een hele mooie en unieke auto in het bezit!
(officieel zijn er trouwens nog 5 Break C-Matics in Nederland, die van Maarten nog wel meegerekend. Maar waar de NJ-29-GG, de NR-74-RK en de NX-86-XJ uithangen is een raadsel Ook zijn er nog 2 Familiale C-Matics.)














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je noemt 3-c matics met kentekens uit 1985. Hoe kan dat? de Cx matic was toen al jaren niet meer leverbaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Zo ver ik weet is de break cmatic nooit in NL geleverd en begrijp eigenlijk ook waarom. Een break is eigenlijk een werkpaard terwijl de cmatic voor uiterst comfort is en beetje gemaakt is voor oude lullen rijd gedrag! Heb er zelf een dus mag het zeggen.
De cmatic breaks die hier rond rijden zijn naar mijn weten stuk voor stuk import geweest. Kan het ook niet met 100% zekerheid zeggen maar dacht idd dat er maar 3 rijdende exemplaren in NL zijn en stuk of 4 zonder keuring. De cmatic is in de Cx maar heel kort leverbaar geweest en geloof bij de intoductie van breedspoor zomer 1980 dat de cmatic niet meer leverbaar was.
Gr. Maarten
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens de RDW zijn dat kentekens uit 77, 78 en 79
Allemaal origineel Nederlands.
Er staat idd ook netjes op vermeld dat het C matics zijn.
Overigens allemaal op LPG.
Ook bij alle 3 staat dit vermeld:
Datum aanvang laatste tenaamstelling: Niet geregistreerd
Vreemd want ketekens met een N komen doorgaan uit 85/86.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
waterman schreef:Je noemt 3-c matics met kentekens uit 1985. Hoe kan dat? de Cx matic was toen al jaren niet meer leverbaar.
Hmm, vreemd inderdaad! De Visa die mijn pa had (KN-76-GB, hmm, die oude kentekens zitten nog steeds in mijn kop, waarom kan ik mij niet meer herinneren wat ik gisteren gegeten heb?) kwam idd uit 1983 dus de N zou van later datum moeten zijn. Maar volgens het RDW stammen deze kentekens toch echt uit 77-79 ?!? Iemand een verklaring voor dit soort dingen? Zouden ze alvast wat lettertjes uit hebben geprobeerd in 77-79, of zou dit iets te maken kunnen hebben met kentekenpapieren kwijt, nieuw kenteken gekregen? (waarbij het dan wel weer vreemd zou zijn dat het meteen drie exemplaren betreft…)




























Totaal aantal Berichten: 9533
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
In de jaren tachtig was ik in het bezit van een CX 2400 Super Break met het kenteken NR-86-DR van bouwjaar 1979, dus met de bolletjesasbak, ook op LPG trouwens.
Dit kenteken was een vervangend kenteken, was je toen een deel van de papieren kwijt, kreeg de auto gewoon een kenteken uit de serie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De verklaring van René lijkt me het meest logisch.
Wel erg toevallig dat 3 CX Break 2400 C matic’s precies allemaal rond 85/86 het kenteken verloren zijn
Even iets anders, ik MEEN met te herinneren dat deze CX een hoog olie verbruik had. Stond dacht ik toen ook in de advertentie maar ik weet het niet echt zeker. Misschien dat er bij anderen een belletje gaat rinkelen? En misschien is het inmiddels ook verholpen natuurlijk. Igg succes Maarten!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
dit is de moeite waard wat een plaatje
10KM van mijn huis staat deze leader te koo voor 1300E echt een schitterende Cx voor de prijs
http://www.leboncoin.fr/voitures/183101860.htm?ca=2_s