






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Waarom zou ik het wel doen? Omdat het zo makkelijk is? Dan wordt ik nog erg druk, er is zoveel zo makkelijk
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
waterman schreef:O ja? Zie jij die auto even in een week te verkopen dan… 20k die staat te wachten in je showroom… risico, renteverlies, garantie…
Das waar, auto is waarschijnlijk niet 123 verkocht, maar ik wilde ook alleen maar aanhalen dat ze ‘m in principe zo in de showroom kunnen zetten in tegenstelling tot een ‘sortie de grange’ die 15 jaar stil heeft gestaan
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Mooi, maar als je dan toch iets bijzonders wilt zou ik persoonlijk
eerder gaan voor de CX Concorde die een paar blz. geleden werd besproken.
Ik hoorde op het lustrum overigens het gerucht dat die is verkocht aan een Nederlander.
Maar deze Prinselijke voiture mag er ook zijn natuurlijk. Staat schitterend in de collectie van de l’Est.
Ik gok dat hij binnenkort wordt verkocht aan dezelfde koper, die deze CX met 61km. kocht (klik),
het Citromuseum Castellane. Dan kan hij linea recta terug naar de Rivièra .
Over de l’Est gesproken, ik heb nog steeds last van ernstige verliefdheid op die blauwe. (klik)
JW












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik denk toch dat die break van 20k niet zomaar verkocht wordt, ik heb nog maar weinig CXen gezien met zo’n prijskaartje.
Meestal zijn dit of GTi/Prestige Turbo’s in uitzonderlijk mooie staat met bijbehorende lage km stand of hele unieke andere CXen. Eventueel nog met leuke opties.
Voor een “simpele” serie 1 break lijkt me nog lastiger om daar een doelgroep voor te vinden die daar 20k voor over heeft.
Uiteindelijk hoeft er maar iemand 1 te zijn die het geld er voorover heeft, we zullen zien of die vroeg of laat komt





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tjs,
het is natuurlijk ook een stuk het verhaal wat erbij hoort wat je betaald, dat maakt de auto uniek maar of iemand dat er voor over heeft is afwachten.
Hoorde trouwens afgelopen weekend dat er al iemand is met een concorde in Nederland, dus dat zou dan de 2e van de 6 zijn die er gemaakt zijn.
Mark
CX 2000 pallas ‘78




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Er zijn er toch 12 gemaakt dacht ik?
JW





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Volgens de man die ik sprak was dat iid d bedoeling er zouden er 12 gebouwd worden voor de piloten van airfrance maar door problemen in de productie zijn ze nooit verder dan 6 gekomen en airfrance wilde ze door alle vertraging niet meer en uiteindelijk zijn er 3 naar de directeuren van citroen gegaan en 3 verkocht.
Mark
CX 2000 pallas ‘78









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Arjan Verkade schreef:Ik denk toch dat die break van 20k niet zomaar verkocht wordt, ik heb nog maar weinig CXen gezien met zo’n prijskaartje.
Meestal zijn dit of GTi/Prestige Turbo’s in uitzonderlijk mooie staat met bijbehorende lage km stand of hele unieke andere CXen. Eventueel nog met leuke opties.
Voor een “simpele” serie 1 break lijkt me nog lastiger om daar een doelgroep voor te vinden die daar 20k voor over heeft.
Uiteindelijk hoeft er maar iemand 1 te zijn die het geld er voorover heeft, we zullen zien of die vroeg of laat komt
Ik begrijp eigenlijk je punt over de GTI/Prestige Turbo´s niet zo goed. Waarom mogen er wel zulke bedragen gevraagd worden voor deze types in vergelijkbare staat en niet voor zoals je noemt een ´simpele´ serie 1 break. Het gaat uiteindelijk om het verhaal/historie, km-stand en de staat van de auto wat hem een bepaald bedrag waard maakt en (zeker in de hogere prijsklasse) niet een uitvoering. Daarnaast is het ook maar net wat de potentiele koper voor een auto over heeft en waar een koper van gecharmeerd is. Begrijp me niet verkeerd, maar we kunnen met zijn allen jou ook wel voor gek verklaren wat je voor je DS betaald hebt, maar dat is toch maar net wat jij voor die kleurstelling / uitvoering / staat over hebt en met name wat jij het waard vind?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het is ook helemaal niet om de auto af te kraken of iets, begrijp me niet verkeerd.
Wat ik denk, en daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten…
Iemand die een perfecte CX in nieuwstaat wil kopen en daar een hoop geld voor over heeft is waarschijnlijk een liefhebber met een verwarmde garage waar de CX in kan staan. Deze zal naar buiten komen op mooie dagen.
Ik schat de kans in dat zo’n persoon graag dan minder snel voor een break zal kiezen welke toch meer bekend staan als werkpaard of als praktische auto waar je veel in kan vervoeren.
De kans dat iemand deze CX koopt voor 20k en als dagelijks vervoer gaat gebruiken a 30.000 km per jaar schat ik iets kleiner. Na een paar jaar heb je dan eigenlijk een CX die gewoon tussen de 1 a 2 ton heb gelopen en heb je dus heel veel geld afgeschreven.
Verder heb je helemaal gelijk dat iemand zomaar veel interesse kan tonen in het unieke verhaal.
Zoals ik al zei, uiteindelijk heb je maar 1 iemand nodig om de auto te verkopen.
Persoonlijk denk ik toch dat in de prijsklasse rond de 20k je een grotere doelgroep heb voor een GTi/Prestige Turbo dan met een serie 1 break reflex.
Verder hoop ik gewoon dat deze auto bij een liefhebber komt die de auto kan waarderen









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik begrijp je punt ook helemaal, alleen begrijp ik niet waarom zulke bedragen over het algemeen geaccepteerd zijn bij vergelijkbare turbo’s/prestiges en dat soort uitvoeringen, maar niet bij een super origineel en authentiek exemplaar als deze. Of de dame het bedrag waard is, is een persoonlijke mening die elke potentiele koper voor zichzelf bepaald en die moet er idd maar net tussen zitten. Ik vind het alleen jammer dat er altijd zo veel oeh’s en ahhh’s zijn bij turbo’s en prestiges, terwijl juist de charme van zo’n eenvoudige en functionele uitvoering (zoals het bedoeld was) over het hoofd word gezien. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Wat ik bedoel is dat elke cx, ongeacht staat of uitvoering zijn charme heeft.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:
Ik begrijp eigenlijk je punt over de GTI/Prestige Turbo´s niet zo goed. Waarom mogen er wel zulke bedragen gevraagd worden voor deze types in vergelijkbare staat en niet voor zoals je noemt een ´simpele´ serie 1 break. Het gaat uiteindelijk om het verhaal/historie, km-stand en de staat van de auto wat hem een bepaald bedrag waard maakt en (zeker in de hogere prijsklasse) niet een uitvoering…
Een uitvoering bepaald wel degelijk óók de waarde hoor.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gedeeltelijk mee eens. Echter in deze hoge prijsklasse, denk ik dat het niet meer zo zeer om uitvoering gaat wat een prijs bepaald maar om de authentieke staat en historie.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het ligt er ook aan wat de markt wil.
Als iedereen een perfecte CX in een eenvoudige uitvoering wil worden deze duurder














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:
Gedeeltelijk mee eens. Echter in deze hoge prijsklasse, denk ik dat het niet meer zo zeer om uitvoering gaat wat een prijs bepaald maar om de authentieke staat en historie.
Helemaal mee eens!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik heb hier een CX die te koop is…....... Het lijkt wel een Firebird
Vind hem er wel goed uit zien, buiten de versiering….....