













































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het ding staat in ieder geval in het allergrootste pauper banlieu van Lyon…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
En deze lijkt me ook wel interessant. Remmen voor vervangen, hoe dramatisch is dat?
waterman schreef:Het ding staat in ieder geval in het allergrootste pauper banlieu van Lyon…...
Ah, da’s handig om te weten. Lyon ken ik eigenlijk niet, ondanks dat ik 14 jaar in Parijs heb gewoond Kenner meenemen naar Lyon is wat lastiger dan ergens in Noord Frankrijk…





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Remmen voor vv stelt niet zo heel veel voor, wel mist ie links achter een bumperdeel maarja daar voor in de plaats krijg je dan weer een imperial.
Maar deze is totaal anders als de vorige CX die je liet zien, wat zoek je precies of zoek je ze op prijs ?
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Taupe schreef:waterman schreef:Het ding staat in ieder geval in het allergrootste pauper banlieu van Lyon…...
Ah, da’s handig om te weten. Lyon ken ik eigenlijk niet, ondanks dat ik 14 jaar in Parijs heb gewoond
Kenner meenemen naar Lyon is wat lastiger dan ergens in Noord Frankrijk…
waarom gewoon met 2 man heen rijden en je CX zelf terug rijden.
Mark
CX 2000 pallas ‘78














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Taupe schreef:waterman schreef:Het ding staat in ieder geval in het allergrootste pauper banlieu van Lyon…...
Ah, da’s handig om te weten. Lyon ken ik eigenlijk niet, ondanks dat ik 14 jaar in Parijs heb gewoond
Kenner meenemen naar Lyon is wat lastiger dan ergens in Noord Frankrijk…
Het is wel leuk als je jezelf even aan ons voorstelt trouwens
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Het ding staat in ieder geval in het allergrootste pauper banlieu van Lyon…...
O ja? Éculy zeker, hahahaha!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Taupe schreef:En deze lijkt me ook wel interessant. Remmen voor vervangen, hoe dramatisch is dat?
Mooie dieselmotor voor een ‘essence’














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
nee, dat was nou net geen BL…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:
Het is wel leuk als je jezelf even aan ons voorstelt trouwens
Ja goed punt, dacht dat ik dat een paar maanden terug al had gedaan ops:














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Van harte welkom hier!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Mark Gielen schreef:Hier weer een topstuk tegen een topprijs
Mark
O man, die auto wil ik
sinds wanneer wil jij weer een cx
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
graddus schreef:
Mooie dieselmotor voor een ‘essence’
Ja haha, dat viel me ook op de kopie van de CT die de eigenaar me heeft gestuurd. Zal eerlijk bekennen dat ik dat niet uit de foto’s gehaald.
Over foto’s gesproken, meneer heeft me een hele stapel gemaild, die ik maar even in een albumpje heb gezet.
Auto is van zijn vader geweest, die hem in 1989 van zijn baas had gekocht. Hij zegt dat de lak en carrosserie 15 jaar geleden zijn hersteld en vervolgens heeft ie tot begin dit jaar stil gestaan in de garage. CT van mei 2012 zegt inderdaad dat remmen en handrem niet voldoende zijn, en de lampen zijn niet goed afgesteld.
Mark Gielen schreef:
Maar deze is totaal anders als de vorige CX die je liet zien, wat zoek je precies of zoek je ze op prijs ?
Mark
Klopt, ik heb het liefst een Prestige, en dat kan ik nu toch niet betalen. Tweede keus is of een goede betaalbare “gewone” CX, of een break want met vier kinderen voldoe ik volledig aan ‘familiale’...overigens zou dit een auto voor erbij zijn, het dagelijkse koekblik is een uit Frankrijk meeverhuisde Espace en ik rij zelf op een VFR 800 op en neer naar Amsterdam. Vandaar dat belastingvrij wel een voorwaarde is.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ben je zelf handig?
Want een ‘goedkope’ belastingvrije CX zonder werk begint lastig te worden in deze tijden.
En vrijwel alle auto’s uit France komen standaard met allerhande achterstallig onderhoud, dus…
Meer concreet: wat is je budget?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D